update van business naar professional navigatie

Alles met betrekking tot iDrive, bluetooth, audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
Gebruikersavatar
Source
Berichten: 2928
Lid geworden op: 22 apr 2014, 13:30
Locatie: Rotterdam

Re: update van business naar professional navigatie

Bericht door Source » 15 feb 2015, 20:32

avdakker schreef:Fuseekogel heeft mijn oude CCC overgenomen. Ik heb die bij hem ingebouwd. Hij heeft geen Logic 7 maar een standaard speaker systeem. Hij heeft ook subs onder zijn stoelen, ik weet niet of dit standaard is? Hij gaf zelf aan geen HIFI optie te hebben.
Hij heeft zijn radio wel elders laten coderen, ik weet niet of dat er invloed op heeft? Er blijkt geen verschil in stekker verbinding te zijn tussen zijn oude systeem (MASK) en deze CCC unit.
Weet jij wellicht iets Source?
Ik bedoel de koper die het oude systeem van fuseekogel gekocht heeft ;)
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||

Gebruikersavatar
Source
Berichten: 2928
Lid geworden op: 22 apr 2014, 13:30
Locatie: Rotterdam

Re: update van business naar professional navigatie

Bericht door Source » 15 feb 2015, 20:36

tom_il schreef:Lege MAN file coderen in de CCC zou het moeten oplossen, dan krijgt deze de codering volgens de opties op de wagen.
Je zal het ongetwijfeld goed bedoelen maar coderen met een lege man file is uit den boze.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||

Gebruikersavatar
Source
Berichten: 2928
Lid geworden op: 22 apr 2014, 13:30
Locatie: Rotterdam

Re: update van business naar professional navigatie

Bericht door Source » 15 feb 2015, 20:45

fuseekogel schreef:De auto is eerst aan de laptop gehangen om uit te lezen, er kwam een actieplan uit die vervolgens is uitgevoerd. Het is gedaan met Rheingold software, de garage/monteur is ex BMW monteur dus het lijkt mij dat, dat wel goed zit. Toen ik de CCC overnam had ik ook een station in het schermpje en dat is nu netjes een sedan. De auto is zowel op de odb aangesloten als achter de ccc en aan een stabiele voeding tijdens het programmeren.

In het scherm van de laptop stond mijn auto 100% want de velgen die op de laptop aangegeven waren zaten er ook vroeger onder.

Voor zover ik weet heb ik geen bijzondere geluidsinstallatie, wellicht dat, dat het probleem is. De koper van mijn oude navigatie weet ik niet wat hij er in heeft, had eigenlijk moeten luisteren even, maar helaas..
Wat bedoel je met "achter de ccc" ?

Kijk eens op je datakaart wat voor code er voor de geluidsinstallatie staat?

Misschien kan je de koper van je oude unit een mail sturen of via een ander modern communicatie middel?

Info wat los staat van dit topic:
Rheingold is de projectnaam voor ista-d. Voorheen ontwikkelde een andere partij deze software toen is het project naar IBM gegaan onder de naam Rheingold.
Jouw auto is met ista-p gecodeerd.

Ontopic:
Upload/mail het final rapport eens.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||

Gebruikersavatar
tom_il
Berichten: 4119
Lid geworden op: 24 jul 2011, 19:32
Locatie: Tienen, belgie

Re: update van business naar professional navigatie

Bericht door tom_il » 15 feb 2015, 20:49

Source schreef:
tom_il schreef:Lege MAN file coderen in de CCC zou het moeten oplossen, dan krijgt deze de codering volgens de opties op de wagen.
Je zal het ongetwijfeld goed bedoelen maar coderen met een lege man file is uit den boze.
Had deze reaktie verwacht :) . Reeds meerdere malen gelezen dat dit uit de boze , maar het werkt.
Waarom dit niet mag is mij nog steeds niet duidelijk.
525d E61 2007 pre-LCI

Gebruikersavatar
Source
Berichten: 2928
Lid geworden op: 22 apr 2014, 13:30
Locatie: Rotterdam

Re: update van business naar professional navigatie

Bericht door Source » 15 feb 2015, 21:02

tom_il schreef:
Source schreef:
tom_il schreef:Lege MAN file coderen in de CCC zou het moeten oplossen, dan krijgt deze de codering volgens de opties op de wagen.
Je zal het ongetwijfeld goed bedoelen maar coderen met een lege man file is uit den boze.
Had deze reaktie verwacht :) . Reeds meerdere malen gelezen dat dit uit de boze , maar het werkt.
Waarom dit niet mag is mij nog steeds niet duidelijk.
Om het niet al te ingewikkeld te maken er wordt nog steeds dezelfde weg gevolgd die ook wordt gebruikt om dingen aan te passen. Er zit dus geen beveiliging op. Wat je wilt is dat het programma een ander weg neemt waar je 100% zeker weet dat het goed gaat.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||

fuseekogel
Berichten: 283
Lid geworden op: 12 mei 2014, 13:30

Re: update van business naar professional navigatie

Bericht door fuseekogel » 16 feb 2015, 15:52

De koper van mijn oude navigatie kan ik niet bereiken, heb ik geen mail of nummer van, zelfs met moderne communicatiemiddelen kan je met afgeschermd nummer bellen :whistle: Is ook verder niet zo erg, had moeten luisteren even bij hem, desnoods snor ik op marktplaats wel even een E60 op en ga daar even proef luisteren :)

Met achter de CCC bedoel ik het dashboardkastje stond naar beneden geklapt en er ging een draad naar binnen het dashboard in, het leek achter de CCC maar kan best zijn dat deze elders onder/in het dashboard gestoken was. Ik mocht alleeen tegen de raampjes hijgen van hem en vooral niets aanraken of deuren open doen :)

Verder weet ik niet waar je op doelt met datakaart, die site met waar je je vinnummer moet opzoeken? Daar heb ik geen enkele optiecode voor een geluidsysteem behalve de business navigatie en de bluetooth. En S843A Leistungsreduzierung Power reduction natuurlijk :bang:

Gebruikersavatar
avdakker
Berichten: 1537
Lid geworden op: 01 jul 2013, 13:55
Locatie: Best

Re: update van business naar professional navigatie

Bericht door avdakker » 16 feb 2015, 16:26

Jeroen, mocht je er niet uitkomen dan heb ik nog wel een andere optie voor je. Daar zul je dan wel voor langs moeten komen. Het is wellicht niet de meest correcte optie maar ik kan altijd je speakers die het niet doen (subs) bijpluggen op je andere speakers. Dat doe ik graag voor je, moet je wel weer koffie komen drinken in Brabant :duimen:
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM

fuseekogel
Berichten: 283
Lid geworden op: 12 mei 2014, 13:30

Re: update van business naar professional navigatie

Bericht door fuseekogel » 17 feb 2015, 06:09

Koffie in Brabant is altijd goed :) Vandaag een beetje tijd, staat wat op marktplaats wat een beetje in de buurt is dus daar maar even kijken. Wat mij ook trouwens opviel was dat de *boing* van de boordcomputer ineens heel erg hard is? Als ik de auto uit de garage pak duurt het altijd even voordat de temperatuur meter erachter komt dat het koud is (verwarmde garage).

Ik zal ook even vandaag onder de stoel horen of er geluid uitkomt. Via de aux aansluiting hoor ik een soort brom ook, de geluidskwaliteit kan ik het beste omschrijven als vlak, bijna of polariteit omgedraaid is, wat niet mogelijk is..

Wat zeker anders is, de vorige radio kon ik aanzetten zonder contactsleutel in contact (gewoon aandrukken) deze niet..?

Gebruikersavatar
avdakker
Berichten: 1537
Lid geworden op: 01 jul 2013, 13:55
Locatie: Best

Re: update van business naar professional navigatie

Bericht door avdakker » 17 feb 2015, 06:58

Deze zou je normaliter ook aan moeten kunnen zetten met de volume knop op de unit. Ik ben vandaag in elk geval niet thuis. Betreffende je aux kan ik je niet helpen, ik hoor te slecht om daar verschil in waar te nemen.
De boing kon ik ook niet instellen op geluidssterkte en staat inderdaad erg hard. Wellicht is dat te coderen. Dat de boing ooit wat later komt kan zijn omdat de unit met je telefoon aan het pairen is.
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM

Gebruikersavatar
Source
Berichten: 2928
Lid geworden op: 22 apr 2014, 13:30
Locatie: Rotterdam

Re: update van business naar professional navigatie

Bericht door Source » 17 feb 2015, 14:31

fuseekogel schreef: Met achter de CCC bedoel ik het dashboardkastje stond naar beneden geklapt en er ging een draad naar binnen het dashboard in, het leek achter de CCC maar kan best zijn dat deze elders onder/in het dashboard gestoken was. Ik mocht alleeen tegen de raampjes hijgen van hem en vooral niets aanraken of deuren open doen :)
Precies dan hebben we het over hetzelfde.
fuseekogel schreef: Verder weet ik niet waar je op doelt met datakaart, die site met waar je je vinnummer moet opzoeken? Daar heb ik geen enkele optiecode voor een geluidsysteem behalve de business navigatie en de bluetooth. En S843A Leistungsreduzierung Power reduction natuurlijk :bang:
Ik dacht dat je op z'n minst het hifi systeem zou hebben maar misschien is dat in België anders mits die daar orgineel geleverd is.

Is het nog gelukt met het verwijderen van de "power reduction"?
Scheelt het trouwens nog taks tov een auto die orgineel die optie niet heeft?
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||

fuseekogel
Berichten: 283
Lid geworden op: 12 mei 2014, 13:30

Re: update van business naar professional navigatie

Bericht door fuseekogel » 18 feb 2015, 05:25

Euh, ik heb geen Belgische auto (gewoon in NL nieuw geleverd)noch ben ik zelf een Belg. Belastingvoordeel bied het terugschroeven van het motorvermogen niet, wellicht voor de eerste eigenaar in de aanschaf. Het voordeel wat deze auto bied voor mij is dat hij handgeschakeld is, een automaat wil ik absoluut niet.

Het beperken van het vermogen is niet gebeurd, hij durfde dat niet. Wel nagezocht, het schijnt kinderlijk eenvoudig te zijn;

Open NCS-Expert tool and modify your FA/VO list.
Delete code $843 - S843A MOTORAUSLEGUNG and write new FA/VO list to CAS and LMA, next code whole car.

After that go to ISTA-P and program DDE with the new software.

Gebruikersavatar
Source
Berichten: 2928
Lid geworden op: 22 apr 2014, 13:30
Locatie: Rotterdam

Re: update van business naar professional navigatie

Bericht door Source » 18 feb 2015, 13:49

Oh verkeerd begrepen :bang:

Je moet niet alles geloven wat op internet staat. Iedereen weet het altijd perfect maar voeren de werkzaamheden zelf niet uit ;)
Je weet het pas zeker als je ermee aan de slag gaat. Mijn aanbod geldt nog steeds.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||

Gebruikersavatar
tom_il
Berichten: 4119
Lid geworden op: 24 jul 2011, 19:32
Locatie: Tienen, belgie

Re: update van business naar professional navigatie

Bericht door tom_il » 18 feb 2015, 17:05

fuseekogel schreef: After that go to ISTA-P and program DDE with the new software.
Euhm, Kinderlijk eenvoudig, ja right. Als je dat zo leest misschien wel, maar programmeren is nog wel iets anders als coderen.
Zou niet de eerste zijn die zijn module bricked, en een DDE is meen ik +3000 euro.
Mijn hart zou nogal tekeer gaan als ik dit zelf moest doen.
525d E61 2007 pre-LCI

fuseekogel
Berichten: 283
Lid geworden op: 12 mei 2014, 13:30

Re: update van business naar professional navigatie

Bericht door fuseekogel » 19 feb 2015, 06:56

Bedankt Source, ga nog langs de dealer voor schijven en blokken voor, laat hun nog wel even uitlezen. Ik hou het sowieso in mijn achterhoofd.

@ Tom, tja, moeilijk/makkelijk... worden genoeg auto's gechipt en je hoort zelden of nooit dat, dat fout gaat. Echter zou ik mij meer druk maken om de software die zo'n chipper er in zet dan over het programmeren an sich. De software waar ik het over heb is gewoon origineel BMW en slechts een toename van 14 PK waarbij mijn auto ook nog eens handgeschakeld is. Naar wat ik begrijp is het de optiecode voor beperking motorvermogen weghalen en dan de auto opnieuw inleren. Wat als het goed is allemaal gedaan is al, tenminste de update van de modules dus dat deze nu ineens stuk zouden gaan geloof ik niet, maar blijft altijd een risico.

Gebruikersavatar
tom_il
Berichten: 4119
Lid geworden op: 24 jul 2011, 19:32
Locatie: Tienen, belgie

Re: update van business naar professional navigatie

Bericht door tom_il » 19 feb 2015, 13:22

Idd bij de ervaren loopt het zelden mis. Maar om zonder ervaring de DDE te programeren ??? No way, toch niet voor 14pk. Zou zelf ook graag die 14pk bij hebben, maar ik ga geen +3000Euro riskeren.
Dan ga ik op zijn minst langs bij een ervaren persoon. Coderen is relatief ongevaarlijk, programmeren is dit zeker niet.
Bij programmeren dien je de auto aan een serieus krachtige oplader (Meen minstens 40A) te hangen, wants als deze onderbroken word door te lage accuspanning zit je in de problemen. Dan kan je waarschijnlijk een paar modules in de vuilbak gooien.
525d E61 2007 pre-LCI

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Audio, navigatie en iDrive”