fuseekogel schreef:De auto is eerst aan de laptop gehangen om uit te lezen, er kwam een actieplan uit die vervolgens is uitgevoerd. Het is gedaan met Rheingold software, de garage/monteur is ex BMW monteur dus het lijkt mij dat, dat wel goed zit. Toen ik de CCC overnam had ik ook een station in het schermpje en dat is nu netjes een sedan. De auto is zowel op de odb aangesloten als achter de ccc en aan een stabiele voeding tijdens het programmeren.
In het scherm van de laptop stond mijn auto 100% want de velgen die op de laptop aangegeven waren zaten er ook vroeger onder.
Voor zover ik weet heb ik geen bijzondere geluidsinstallatie, wellicht dat, dat het probleem is. De koper van mijn oude navigatie weet ik niet wat hij er in heeft, had eigenlijk moeten luisteren even, maar helaas..
Wat bedoel je met "achter de ccc" ?
Kijk eens op je datakaart wat voor code er voor de geluidsinstallatie staat?
Misschien kan je de koper van je oude unit een mail sturen of via een ander modern communicatie middel?
Info wat los staat van dit topic:
Rheingold is de projectnaam voor ista-d. Voorheen ontwikkelde een andere partij deze software toen is het project naar IBM gegaan onder de naam Rheingold.
Jouw auto is met ista-p gecodeerd.
Ontopic:
Upload/mail het final rapport eens.