Pagina 5 van 10

Re: E61 535d kleine problemen

Geplaatst: 15 sep 2015, 16:08
door PaulHeynen
Afbeelding

Zo ben ik toch helemaal onderaan, of niet?

Wat zand, geen vocht.

Ik zie onder de hemelbedekking ook niks vreemds.

Re: E61 535d kleine problemen

Geplaatst: 15 sep 2015, 17:24
door Vintiem
Dit is inderdaad de bodem van de kuip.
Mmm, geen vocht spoor op de dakzijde van je hemel.

Sluit je achterklep goed aan op het rubber van de carrosserie achter?

Re: E61 535d kleine problemen

Geplaatst: 15 sep 2015, 19:20
door tom_il
Komt dan waarschijnlijk binnen door de flappen aan de zijkant, of het achterlicht.

Re: E61 535d kleine problemen

Geplaatst: 15 sep 2015, 19:31
door PaulHeynen
Nog even gezocht. Drupt hier vandaan.

Afbeelding

Re: E61 535d kleine problemen

Geplaatst: 15 sep 2015, 20:50
door Vintiem
Check nog maar eens goed bij de haaie vin, kan je echt niet zomaar zien hoor, moet je je speakers even uit het dak halen en dan met je hand op gevoel voelen, allicht dat je vocht voelt
Of het rubber van de achterklep, heb ik ook al eens gehad toen ik de opvangrubbers iets te hoog had opgedraaid. Zat er en kiertje tussen klep en rubber

Re: E61 535d kleine problemen

Geplaatst: 28 sep 2015, 22:24
door PaulHeynen
Na een tijdje veel regen -> geen lekkage. Moet dus in de wasstraat gebeuren (ja ja ja lui en zo).

Nieuw "probleem". Af en toe lawaai dat uit het uitlaat traject lijkt te komen. Het klinkt een beetje alsof iets verstopt zit. Bij het loslaten van het gas blijft het toerental hoger dan ik gewend ben, maar bij een volledige stop gaat het terug naar normaal. De bak lijkt op zo'n moment ook later te schakelen. Lawaai is het best te horen rond de 2000 toeren. Niet aanwezig bij koude motor. Vandaag na het uitschakelen was het hele uitlaat traject flink aan het tikken, maar ook getik onder de motorkap.

http://1drv.ms/1KGoCoC

Re: E61 535d kleine problemen

Geplaatst: 29 sep 2015, 03:40
door tom_il
Lijkt mij dat hij aan het regenereren is.

Re: E61 535d kleine problemen

Geplaatst: 29 sep 2015, 19:51
door Vintiem
Is ook mijn idee, regenereren

Re: E61 535d kleine problemen

Geplaatst: 30 sep 2015, 09:13
door PaulHeynen
Het gebrom was er vanochtend ook bij koude motor tussen 1500-2200 toeren.

Misschien omdat de regeneratie cyclus niet helemaal voltooid is?

Re: E61 535d kleine problemen

Geplaatst: 30 sep 2015, 10:06
door tom_il
Regeneratie cyclus gaat idd terug opnieuw opstarten als deze afgebroken is.
Maar alleen als aan een aantal voorwaarden voldaan is zoals de koelvloeistof temp die boven de 70°C moet zijn.

Bij de oudere wagens zou de cyclus niet meer opnieuw opstarten, tenzij de software geupdated is.

Re: E61 535d kleine problemen

Geplaatst: 30 sep 2015, 11:43
door gk5
PaulHeynen schreef:Het gebrom was er vanochtend ook bij koude motor tussen 1500-2200 toeren.

Misschien omdat de regeneratie cyclus niet helemaal voltooid is?
Dat is geen regeneratie.

Re: E61 535d kleine problemen

Geplaatst: 30 sep 2015, 14:07
door Vintiem
Blijft ie nu nog steeds brommen??
Zo ja dan zal het waarschijnlijk geen regenereren zijn.

Ik heb het sinds 5 dagen ook. brommen ook met koude motor en houd niet op. Ik zoek nog naar de
Oorzaak. Vermoedelijk ergens iets in/met de raildruk. Ben er nog niet achter

Re: E61 535d kleine problemen

Geplaatst: 30 sep 2015, 17:23
door PaulHeynen
Op de heenweg de eerste 45 km. brom. Daarna niet meer zo erg, je hoort het nog een klein beetje. Ik dacht eigenlijk dat ik van het weekend het uitlaattraject in Duitsland goed genoeg had schoon geblazen.

Re: E61 535d kleine problemen

Geplaatst: 01 okt 2015, 07:34
door PaulHeynen
Helemaal weg.

Het lijkt wel alsof de windrichting en windsterkte hier invloed op hebben.

Re: E61 535d kleine problemen

Geplaatst: 02 nov 2015, 10:07
door PaulHeynen
@Vocht
Niet meer voorgekomen. Ook niet na wasstraat.

@Brom
Komt ongeveer 1x per maand voor. Ik verdenk de regeneratie.

Nieuw probleem:
Bij het voorthobbelen op lage snelheid zonder gas geven, voel ik dat er achter iets hobbelt. Bij hogere snelheid niet en ook geen trillingen. Geen trillingen in het stuur. Ik dacht eerst hoogteslag, maar met de wintervelgen met nieuwe banden exact hetzelfde als bij de zomervelgen.

Iemand een idee?