Pagina 5 van 5

Re: Trillend stuur hopenloos???

Geplaatst: 08 aug 2015, 12:54
door Vintiem
bmw530i schreef:Ook de schijven en blokken zijn rondom vervangen de voor schijven zijn pas nig na gemeten en hebben een afwijking van 0,04mm en dat was binnen de tolerantie. Ik heb toevallig net wat menswn gebeld en die vermoeden toch ergens in het onderstel bij kromme schijven zou je het in het pedaal voelen(heb ik niet) en zou het met zachtjes remmen het ergste zijn(heb ik ook niet. Bij mijn is het alleen tussen de 140 en 80 km/h bij hard remmen en anders haast niet. Daar onder is hij gewoon stil en daar boven kom ik eigenlijk nooit maat dan is het ook weg.
exact gelijk aan mijn ervaring, ik geloofde eerst ook niet dat het in remmerij omgeving kon zitten. Had zoiets van "dan moet het toch bij alle rem acties trillen" maar nee dus.
Maar....dit zijn echt de meest rottige problemen om op te lossen.
hoe staat het met je schokdempers, zijn deze al eens vervangen? Zeg niet gelijk dat je dit moet vervangen maar als ze nog nooit vervangen zijn zou ik ze laten testen op een daarvoor geschikte testbank. Hierdoor kunnen ook onverklaarbare trillingen worden veroorzaakt. Ook dat heb ik al eens meegemaakt bij een BMW van mij

Ik probeer mee te denken vanuit eigen ervaringen

Re: Trillend stuur hopenloos???

Geplaatst: 08 aug 2015, 13:12
door bmw530i
Tja schokbrekers zijn 35dkm geleden vervangen door originele.
Maar ik vind het vreemd dat de meting positief is en zeggen dat ze recht zijn.
Maar hij gaat naar een monteur en de remmenbank op hoop dat er dan iets uit komt.

Re: Trillend stuur bij remmen opgelost!!

Geplaatst: 17 aug 2015, 22:11
door bmw530i
Vandaag uit wanhoop de boel toch nog maar een keer losgehaald.
Alles metmachiene blinkend geborsteld naaf bel van de schijf gelijderpunten van de blokken.
Geleiderbussen in het lagervet gezet en blokken in het kopervet.
Schijven en blokken opgeschuurd met schuurlinnen en als laatst de remklauwen nog een keer ontlucht.
Even rustig wat rond geremd en daarna de snelweg op en ook daar een paar keer rustig geremd en wat opgebouwd.
En uiteindelijk een keer goed geremd en het was weg remmen laten afkoelen een paar km en daarna zo nog een paar x en het was lekker rustig in het stuur.

Re: Trillend stuur bij remmen opgelost!!

Geplaatst: 18 aug 2015, 05:30
door Vintiem
Mooi, goed voor de verkoop :duim:

Re: Trillend stuur bij remmen opgelost!!

Geplaatst: 25 aug 2015, 19:58
door Bart70
Toch remmen dus, een klein beetje roest op de naaf kan al voor hoop ellende zorgen, ik merk dat de E6X erg gevoelig is wat betreft remmen, banden en velgen.

Re: Trillend stuur bij remmen opgelost!!

Geplaatst: 14 aug 2017, 13:32
door RobertF
Ik had hetzelfde probleem bij 100kmh en sterk remmen het hele stuur trillen Dit na 2 jaar stil staan
Bij mij zaten de zuigers aan de linker zijde vast dus remt die maar op 1 kant van de schijf.
Alles gangbaar gemaakt en probleem opgelost

Re: Trillend stuur bij remmen opgelost!!

Geplaatst: 14 jun 2018, 17:12
door d123456
Ik heb hetzelfde probleem
andere remschijven, remmen, klauwen gekocht, Na 2 weken ging het weer trillen.
Heb alle posts gelezen in deze thread en ook andere forums gelezen.
Ik weet nog steeds niet wat ik moet doen. Is er ergens een remexpert die weet wat te doen?
Ik heb het gevoel alsof er door iets de remschijven gewarped worden. Kan van alles zijn natuurlijk.

Re: Trillend stuur bij remmen opgelost!!

Geplaatst: 14 jun 2018, 21:51
door tom_il
OEM schijven ?

Re: Trillend stuur bij remmen opgelost!!

Geplaatst: 15 jun 2018, 06:04
door Martijn van Tilburg
Ik heb hetzelfde gehad, maar dan met Brembo schijven.
Deze begonnen ook al na 2 maanden weer te trillen!?
Ik weet niet wat het is, maar ik ga ze iig niet nogmaals vervangen....

Binnenkort ook de achterschijven eens controleren.
Misschien zit daar het euvel wel!

Re: Trillend stuur bij remmen opgelost!!

Geplaatst: 15 jun 2018, 09:37
door bmw530i
Het trillen was weer terug gekomen bij nieuwe eigenaar en bleek uiteindelijk een stuurkogel te zijn, was toch door 5 monteurs nagekeken en niet ontdekt. Schijnbaar is het binnen werk bij bmw van kunstof waardoor het bijna niet te ontdekken is. Bij nieuwe eigenaar kwam het naar voren omdat die veel km s maakte en de slijtage harder was en daardoor wel voelbare speling op de kogel kwam.