E36 325i Coupe Calypso Rood interieur update

Show je BMW E36. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
woutervandriel

Re: e36 325i Coupe Calypso Rood

Bericht door woutervandriel » 10 jan 2016, 18:03

h@rry schreef:ik las dat je ook de hemel opnieuw wil bekleden , wil dit zelf namelijk ook gaan doen dus ben erg benieuwd hoe je dat het beste kan aanpaken
Ik zelf tot nu toe ook :gek: maar heb wel gezien dat mensen het hebben gedaan en ik vind het zonde om veel geld naar de dealer te brengen hiervoor. Hemel heeft op dit moment nog even geen prioriteit. wil namelijk eerst even kijken wat voor een kleur interieur ik weet te scoren en ga daarop de kleur stof van de hemel bepalen ;)

h@rry

Bericht door h@rry » 11 jan 2016, 18:30

mijn interieur is nu grijs , ik denk er over om de hemel een donkere kleur grijs te geven of misschien wel zwart
ik wil dit ook zelf gaan doen gezien de verschillende stoffeerders er best wel een aardig bedrag voor vragen

woutervandriel

Bericht door woutervandriel » 11 jan 2016, 18:34

@h@arry mijn interieur is op dit moment ook grijs, zou het liefst een compleet grijs leren interieur incl deurpanelen er in zetten. Maar goed die zijn erg moeilijk te vinden en was niet van plan er op te wachten. Als ik een mooi zwart leren interieur vind dat set ik dat er in. Zoals het er nu naar uit ziet wordt de hemel wel zwart. Ik heb namelijk een zwarte hoedenplank met zonnerolo gekregen dus om het mooi te laten matchen ga ik er een zwarte hemel in zetten.

Richel88

Bericht door Richel88 » 18 jan 2016, 22:37

DennisV32 schreef:Afbeelding
Die kleur zou ik zelf ook zo nemen! Wellicht voor onder de rode wage zou zilver of goud beter staan?
Nette wage, upgrade naar sport interieur zeker doen!
Afbeelding
Current: | E46 330XI | E36 325 cabrio |
Previous: | E46 330D | E36 M3 cabrio | E36 328 | E21 323i |

woutervandriel

Bericht door woutervandriel » 19 feb 2016, 12:44

Inmiddels al weer een tijd geleden dat ik wat gepost heb. Erg druk geweest met school en de overgang naar mijn stage. Wel heb ik een aantal klusjes weer verricht aan de bimmer :)

Als eerst de beslissing genomen om toch een zwart interieur er in te bouwen. Heb daarom toch de zwarte hoedenplank in takt gelaten en deze er in gebouwd.

Afbeelding

Afbeelding
Altijd vervelend foto's door het raam maken -_-

Vervolgens heb ik een stuurtje op de kop weten te tikken voor 2 tientjes. Hij is niet helemaal netjes maar na een colorlock behandeling ziet hij er al een stuk beter uit. Mezelf even verdiept in het ombouwen van de stekkers en daarna begonnen met de inbouw. Ik kwam alleen snel tot de conclusie dat de stuurkolomhouder niet het zelfde is. De sleepring pin moet aan de andere kant zitten. Airbag lampje brand dus nu op dit moment omdat hij z'n nulpunt niet kan vinden en hij maakt een vervelend tikje bij het sturen... Foto's van het eindresultaat komen nog. ;)

Afbeelding

Ook nog een motorkap weten te scoren voor een mooi bedrag. Het was alleen wel een beetje een gok of de kleuren over één kwamen. Dat bleek uiteindelijk niet zo te zijn op het eerste oog. De blanke lak is een stuk doffer. Aankomend weekend even proberen of ik dit nog een beetje kan oplossen met polijsten. Als dat niet gaat lukken dan ga ik mijn oude motorkap overspuiten en deze weer verkopen.
Het verschil:

Afbeelding

Ook een setje 6x9 speakeradapters besteld. geen tijd meer gehad voor mijn speakerboxprojectje en ik wilde toch weer graag wat muziek achterin dus vandaar dat deze er in zijn gekomen. Het zijn nog geen top speakers maar ze voldoen voor de komende tijd :)

Afbeelding

Afbeelding

Setje zwarte nieren gekocht wacht alleen nog even met het plaatsen omdat de auto voor de rest nu nog origineel is. Wanneer ik straks wat aanpassingen heb gedaan komen deze erin.

Afbeelding

Genoeg gedaan alleen niet alle projectjes hebben op dit moment wat opgeleverd. Jammer genoeg ligt alles op dit moment op een lager pitje waardoor het soms wat langer duurt voor ik alles weer voor elkaar heb.

to do list:
- style 32's zijn terug van het richten dus deze gaan gespoten worden :gekdoen:
- nieuwe bandjes monteren
- automaat een beurtje geven misschien wel even een keer spoelen.
- stuurkolomhouder bestellen
- motorkap polijsten

lj328

Bericht door lj328 » 20 feb 2016, 11:46

Je bent goed bezig wat ik zo zie, ik denk dat we allemaal wel eens tegenvallende resultaten hebben zoals jij dat nu met je motorkap ervaart. Maar van de andere kant als je het niet probeert gebeurt er ook niets. :gek:

Succes met het polijsten van de gekochte motorkap in ieder geval, ben benieuwd of deze nog bij kleurt.
BMW 323i 1998 _____ Estoril blau
BMW 316i Compact 1997 Calypsorot

woutervandriel

Bericht door woutervandriel » 22 feb 2016, 22:39

Vandaag maar begonnen aan een klusje waar ik al wat meer ervaring mee heb en waar wat
minder aan fout kan gaan :W
Het geest dodende schuren is weer begonnen... Niet mijn meest favoriete werkje maar als je er veel tijd
in steekt dan zie je dat altijd direct terug in het resultaat! Dus maar even doorzetten.

Afbeelding

De eerste velg is bijna af, alleen de binnenzijde moet nog gedaan worden maar die is niet heel veel werk.
Daarna nog 3 te gaan. Elke keer een klein stukje in de vrije tijd :)

Afbeelding

Hieronder het voorbeeld hoe het gaat worden ongeveer. Mijne worden waarschijnlijk iets lichter antraciet. :love:
Afbeelding

woutervandriel

Bericht door woutervandriel » 15 mar 2016, 12:43

Even een kleine update!

Zo af en toe heb ik een 3D printer tot me beschikking.
gek genoeg waren de clipjes aan de achterkant van mijn van de bijrijders kant verdwenen.
Zitten nu vast ergens in de verwarmingsluchtschacht ofzo...

Dus even op de computer snel wat in elkaar gedraaid:
Afbeelding

vervolgens uitgeprint met de 3D printer:
Afbeelding

resultaat:
Afbeelding

snelle en eenvoudige oplossing :)

frankyman

Bericht door frankyman » 15 mar 2016, 14:05

Ik heb ook nog een velgen setje die ik op moet knappen :emo:

Doe je alles met de hand? en spuit je ze ook zelf?
E46 320D sedan
E36 328I cabrio

woutervandriel

Bericht door woutervandriel » 15 mar 2016, 14:25

@frankyman: yep doe alles zelf :) met de hand schuren met een schuurpapiertje en vervolgens zelf spuiten.
Wordt inmiddels het 3e setje wat ik ga spuiten. Wel een nieuwe uitdaging deze velgen. Ik ga nu 2 kleuren spuiten, iets lastiger maar moet wel lukken. Alleen wel wat meer werk. :(

Eerste setje wat je zelf wil gaan spuiten?

BMWf20 2.0d

Bericht door BMWf20 2.0d » 15 mar 2016, 18:34

Dat wordt zeker mooi met dat lichtere antraciet:

Afbeelding

Ben benieuwd!

Dat printen is wel een uitkomst zo..... :ja:

woutervandriel

Bericht door woutervandriel » 15 mar 2016, 18:41

Is zeker een uitkomst! Ga binnenkort m'n telefoonhouder ook printen! Lekker goedkoop en dan kan ik de dikte ook afstemmen op me hoesje, zal er wel ff een fotootje van plaatsen tegen die tijd :duim:

woutervandriel

Bericht door woutervandriel » 12 apr 2016, 13:38

De eerste 2 velgen zijn compleet gespoten en ben erg blij met het resultaat! :W Deze week maak ik de andere 2 af en dan zullen ze als het goed is aankomende zaterdag gemonteerd gaan worden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Inmiddels de auto ook een stukje lager gezet. :D Heb een setje H&R 40/20 er onder gezet. bevalt me zeer goed. Het veren is nog steeds soepel bij drempels maar bij sportief rijden voel je meer controle.
Ook nog een sportinterieur gevonden. Foto's hiervan volgen nog!

Voor:
Afbeelding

Na:
Afbeelding

Voor de mensen die het 3D printen nog interessant vinden. Inmiddels mijn telefoonhouder uitgeprint :) binnenkort ff klaarmaken om te monteren in de auto.

Afbeelding

Afbeelding

BMWf20 2.0d

Bericht door BMWf20 2.0d » 15 apr 2016, 19:07

Zien er goed uit die velgen, ben benieuwd naar het eindresultaat........ :ja:

woutervandriel

Bericht door woutervandriel » 16 apr 2016, 19:29

Zo na veel geduld en werk eindelijk m'n velgen er onder zitten :gekdoen: erg blij met het eind resultaat. :D

bandjes net gemonteerd:
Afbeelding

er onderzetten:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Showroom”