BMW 530D E61 LCI High Executive 2007 *NBT Installed*
Re: BMW 530D E61 LCI High Executive 2007 *NBT Installed*
Dat zou goed k*t zijn wanneer die niet in te stellen zijn. Het probleem is dat ik geen manuele bediening heb en nu staat volgens mij standaard iets van 60% op mijn voeten ingesteld i.p.v. 'bovenlichaam'. Als dat bij echt koud weer maar niet tegen gaat staan want dan ben ik minder blij haha. Ik kwam er na een jaar pas achter dat ik op mijn 330i een schuifje had zitten voor een koude en een warme luchtstroom en dat was al een wereld van verschil
Re: BMW 530D E61 LCI High Executive 2007 *NBT Installed*
Op automatisch zetten. Dan wordt het geregeld. Vooralsnog heb ik geen behoefte gehad om de luchtstroomverdeling te wijzigen, maar misschien ben ik minder picky daarin.
In de zomer heb ik wel vaak de intensiteit van de automatische stand aangepast.
In de zomer heb ik wel vaak de intensiteit van de automatische stand aangepast.
Showroom:
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
Re: BMW 530D E61 LCI High Executive 2007 *NBT Installed*
Hebben jullie altijd het airco icoontje aan of uit staan trouwens? Ik ALTIJD uit behalve in de zomer. Of ben ik ouderwets?
Geldt voor beide auto's trouwens alleen mijn 330i heeft nog geen eigen topic
Geldt voor beide auto's trouwens alleen mijn 330i heeft nog geen eigen topic
Re: BMW 530D E61 LCI High Executive 2007 *NBT Installed*
Mijn airco staat ook altijd uit behalve in de zomer.
Staat ook altijd op automatisch, alleen als hij te hevig blaast dan draai ik hem wel eens omlaag.
Ik regel ook nooit de intensiteit van de luchtstromen manueel. Maar snap niet waarom BMW dit eruit gehaald heeft. Tis toch maar software uiteindelijk.
Wat ik wel handig vind is dat in te stellen is hoe hevig de automatishe stand reageerd op temperatuurverschillen bij de High versie van de Airco. Ik heb deze op minimaal staan omdat ik niet graag heb dat de airco hevig staat te blazen. Ik vermoed dat deze optie niet meer in jouw wagen staat.
Kan je alleen maar de raad gegeven alle dingen uit te testen, NBT is gemaakt voor de F series en niet voor de E series. Werk bv het service gedeelte ?
Staat ook altijd op automatisch, alleen als hij te hevig blaast dan draai ik hem wel eens omlaag.
Ik regel ook nooit de intensiteit van de luchtstromen manueel. Maar snap niet waarom BMW dit eruit gehaald heeft. Tis toch maar software uiteindelijk.
Wat ik wel handig vind is dat in te stellen is hoe hevig de automatishe stand reageerd op temperatuurverschillen bij de High versie van de Airco. Ik heb deze op minimaal staan omdat ik niet graag heb dat de airco hevig staat te blazen. Ik vermoed dat deze optie niet meer in jouw wagen staat.
Kan je alleen maar de raad gegeven alle dingen uit te testen, NBT is gemaakt voor de F series en niet voor de E series. Werk bv het service gedeelte ?
Laatst gewijzigd door tom_il op 18 nov 2015, 19:29, 2 keer totaal gewijzigd.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: BMW 530D E61 LCI High Executive 2007 *NBT Installed*
Ok dat instellen van automatische stand op temperatuurverschillen lijkt me ook wel handig, is kijken of dat bij mij kan als ik hem weer terug heb .
Re: BMW 530D E61 LCI High Executive 2007 *NBT Installed*
IVM met NBT. De F10/F11 heeft terug de de warm/koude knop tussen de ventilator rooster. Bij de E60/61 zit dit in de iDrive. Hoe kan je dit instellen in jouw wagen met de NBT Symbolio ?
525d E61 2007 pre-LCI
Re: BMW 530D E61 LCI High Executive 2007 *NBT Installed*
Airco heb ik altijd aan, automatische stand uit, altijd op 2e of 3e stand, als ik meer nodig heb draai ik hem handmatig iets hoger, vind het zwaar irritant dat dat ding voor mij denkt, kan ik zelf beter
Re: BMW 530D E61 LCI High Executive 2007 *NBT Installed*
Dat kan ik niet (meer) instellen volgens mij. Als ik het warm wil hebben draai ik de temperatuur op 26 graden. C'est ca. Service werkt niet trouwens; ik neem aan dat je doelt op het serviceboekje wat bij de NBT opgeslagen wordt? Dat heb ik niet. De andere zaken (intervallen enzo) werken wel gewoon.tom_il schreef:IVM met NBT. De F10/F11 heeft terug de de warm/koude knop tussen de ventilator rooster. Bij de E60/61 zit dit in de iDrive. Hoe kan je dit instellen in jouw wagen met de NBT Symbolio ?
Re: BMW 530D E61 LCI High Executive 2007 *NBT Installed*
Dat je die temp niet meer kan instellen gaat je vrees ik als een groot gemis ervaren. Heb je echt nodig op een hete zomerdag of koude winterdag om de temp warm of koud te krijgen. In de zomer zet ik deze kouder en in de winter warm. Door de temp te wijzigen op de airco kan je dit onvoldoende compenseren.
Ben je erop gewezen welke functionaliteit je niet meer hebt ? Zou vind ik wel mogen voor zulk een bedrag.
Begrijp me niet verkeerd in vind het een super mooi systeem, en de voordelen zullen ze wel aangeprezen hebben, maar nadelen worden dikwijls verzwegen en moet je zelf maar ontdekken.
Ben je erop gewezen welke functionaliteit je niet meer hebt ? Zou vind ik wel mogen voor zulk een bedrag.
Begrijp me niet verkeerd in vind het een super mooi systeem, en de voordelen zullen ze wel aangeprezen hebben, maar nadelen worden dikwijls verzwegen en moet je zelf maar ontdekken.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: BMW 530D E61 LCI High Executive 2007 *NBT Installed*
De temperatuur kan ik nog instellen. Ik krijg het ook nog warm en koud in de auto. Het enige nadeel is dat 60% van de luchtstroom omlaag gaat, 20% omhoog en 20% op het midden bij de individual instelling van de luchtstromen. Als dat systeem niet bestaat dan koop ik het erbij en laat het erbij plaatsen. Dat kan nooit meer dan een kleine module zijn (hoop ik...).
Re: BMW 530D E61 LCI High Executive 2007 *NBT Installed*
Temp kan je nog instellen, dat snap ik. Maar een belangrijk instelling is de +/- temp regeling van onderstaande foto.
Veelgehoorde klacht is het niet koud of warm genoeg krijgen van de wagen omdat deze instelling verkeerd staat.
Is een instelling die veel over het hoofd gezien word sinds deze in iDrive gezet geweest is. Daarom dat BMW deze waarschijnlijk bij de F10/F11 terug in de draaiknop gezet heeft.
Betwijfel of je deze kan bijplaatsen, zit heel waarschijnlijk op de Clima unit van de F10/F11. Een aansluiting die niet verhanden is op de clima unit van de E60/61 daar dit in de software geregeld word van de CCC.
Veelgehoorde klacht is het niet koud of warm genoeg krijgen van de wagen omdat deze instelling verkeerd staat.
Is een instelling die veel over het hoofd gezien word sinds deze in iDrive gezet geweest is. Daarom dat BMW deze waarschijnlijk bij de F10/F11 terug in de draaiknop gezet heeft.
Betwijfel of je deze kan bijplaatsen, zit heel waarschijnlijk op de Clima unit van de F10/F11. Een aansluiting die niet verhanden is op de clima unit van de E60/61 daar dit in de software geregeld word van de CCC.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: BMW 530D E61 LCI High Executive 2007 *NBT Installed*
Die instelling heb ik inderdaad niet meer en dat is precies de instelling waar ik naar op zoek was. Ik mag hopen dat er nog een fix komt of dat het op een andere manier nog te fixen is . Elke tip welkom!
Re: BMW 530D E61 LCI High Executive 2007 *NBT Installed*
Door coderen kan je alleen functies activeren/deactiveren die erin zitten. Maw als het er niet zit moet iemand de firmware kunnen wijzigen en kans hierop is eigenlijk onbestaand.
Andere optie is de Airco module F10/F11 ook monteren. Maar dit lijkt mij evenzeer bijna onmogelijk.
Andere optie is de Airco module F10/F11 ook monteren. Maar dit lijkt mij evenzeer bijna onmogelijk.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: BMW 530D E61 LCI High Executive 2007 *NBT Installed*
Twee goede testweken verder. Alles werkt inmiddels maar de radio + DAB voegen op dit moment helemaal niets toe.
Als iemand mij in de juiste richting kan duwen dan hoor ik dat graag.
Mijn radio ontvangst was in de regel niet altijd goed. Daarvoor is een volledige revisieset nieuwe kabels in de kofferbakklep vervangen en ook zijn de aansluitingen voorin + achterin vernieuwd. De antenneversterkers is ook vernieuwd. Nu heb ik een DAB module erin zitten (erbij gekocht) maar deze functioneert vrijwel nooit en altijd maar de eerste 2 seconden.
- NBT inbouwers zeggen -> nieuwe kabel erin laten trekken dan moet het werken. Maar ze zeggen ook dat DAB nog niet overal lekker werkt en pas in 2017 volledig uitgerold is. Dat vind ik onzin want een losse DAB radio die ik gekocht heb om te vergelijken werkt OVERAL perfect.
- Specialist zegt en heeft getest het volgende:
- Losse kabel van voor naar achter door de auto (nieuwe). Bracht geen verbetering
- Extra antenneversterkers (verschillende kwaliteiten) eentje voor FM + eentje voor DAB. Bracht geen verbetering
- De huidige NBT heeft aansluitingen voor 4 versterkers (2 DAB, 2 FM) en daarvan zitten er maar 2 aangesloten.
Optie aangedragen door mijn specialist: laat de codering eens nakijken of die wellicht aan/uitstaan omdat hij er niet meer in kan kijken (nbt wordt wel gezien maar hij kan niet zien er gecodeerd is en wat niet).
- Tijdens het rijden vanochtend gemerkt dat de microfoon van de bluetooth ook niet meer werkt.
Achteruitrijcamera was aangesloten op een constante plus en daardoor kreeg ik regelmatig een foutmelding bij het starten van de auto (verhoogde acculeegloop in stilstand). Die is nu aangesloten op een geschakelde plus en de melding is sindsdien weg.
Wat me gigantisch stoort op het moment is het feit dat de DAB+ geen verbetering brengt en het constante gekraak van de radio op FM (constant is niet de hele tijd maar wel zeer regelmatig (schatting 50-60% v/d tijd)). Hoe moet ik dit probleem nou oplossen? Heb voor 700 + 350 euro kabels + DAB+ module laten inbouwen/vernieuwen en ook nog eens een antenneversterkerunit van 700 euro en nu vind ik het wel welletjes geweest. Iemand nog een locatie waar ik terecht kan, forumlid wat wellicht kan helpen of uitlezen? Teruggaan kan wel maar ik word de hele tijd van het kastje naar de muur gestuurd heb ik het gevoel. Anyone? Hulp is much appreciated en hoeft NIET gratis te zijn. Ik kan alleen de argumenten niet elke keer weerleggen maar als een oplossing 700 euro kost en deze blijkt achteraf niet de oorzaak te zijn dan word ik er wel moe van...
Als iemand mij in de juiste richting kan duwen dan hoor ik dat graag.
Mijn radio ontvangst was in de regel niet altijd goed. Daarvoor is een volledige revisieset nieuwe kabels in de kofferbakklep vervangen en ook zijn de aansluitingen voorin + achterin vernieuwd. De antenneversterkers is ook vernieuwd. Nu heb ik een DAB module erin zitten (erbij gekocht) maar deze functioneert vrijwel nooit en altijd maar de eerste 2 seconden.
- NBT inbouwers zeggen -> nieuwe kabel erin laten trekken dan moet het werken. Maar ze zeggen ook dat DAB nog niet overal lekker werkt en pas in 2017 volledig uitgerold is. Dat vind ik onzin want een losse DAB radio die ik gekocht heb om te vergelijken werkt OVERAL perfect.
- Specialist zegt en heeft getest het volgende:
- Losse kabel van voor naar achter door de auto (nieuwe). Bracht geen verbetering
- Extra antenneversterkers (verschillende kwaliteiten) eentje voor FM + eentje voor DAB. Bracht geen verbetering
- De huidige NBT heeft aansluitingen voor 4 versterkers (2 DAB, 2 FM) en daarvan zitten er maar 2 aangesloten.
Optie aangedragen door mijn specialist: laat de codering eens nakijken of die wellicht aan/uitstaan omdat hij er niet meer in kan kijken (nbt wordt wel gezien maar hij kan niet zien er gecodeerd is en wat niet).
- Tijdens het rijden vanochtend gemerkt dat de microfoon van de bluetooth ook niet meer werkt.
Achteruitrijcamera was aangesloten op een constante plus en daardoor kreeg ik regelmatig een foutmelding bij het starten van de auto (verhoogde acculeegloop in stilstand). Die is nu aangesloten op een geschakelde plus en de melding is sindsdien weg.
Wat me gigantisch stoort op het moment is het feit dat de DAB+ geen verbetering brengt en het constante gekraak van de radio op FM (constant is niet de hele tijd maar wel zeer regelmatig (schatting 50-60% v/d tijd)). Hoe moet ik dit probleem nou oplossen? Heb voor 700 + 350 euro kabels + DAB+ module laten inbouwen/vernieuwen en ook nog eens een antenneversterkerunit van 700 euro en nu vind ik het wel welletjes geweest. Iemand nog een locatie waar ik terecht kan, forumlid wat wellicht kan helpen of uitlezen? Teruggaan kan wel maar ik word de hele tijd van het kastje naar de muur gestuurd heb ik het gevoel. Anyone? Hulp is much appreciated en hoeft NIET gratis te zijn. Ik kan alleen de argumenten niet elke keer weerleggen maar als een oplossing 700 euro kost en deze blijkt achteraf niet de oorzaak te zijn dan word ik er wel moe van...
Re: BMW 530D E61 LCI High Executive 2007 *NBT Installed*
Probeer deze jongens eens, geen idee of ze hier ook al ervaring mee hebben, maar zeer kundig ! :
http://www.carshopfortuin.nl/shop/contact_us.php
http://www.carshopfortuin.nl/shop/contact_us.php