Spy's e81 130i m-sport
- mieske90
- BimmerPortal Team
Re: Spy's e81 130i m-sport
Ja ze zullen er wel een goeie reden voor hebben.
Als ze zo 6 in het uur hebben verdienen ze wel ongeveer 120 euro per uur, ik verdien ze niet in een doordeweekse dag.
Als ze zo 6 in het uur hebben verdienen ze wel ongeveer 120 euro per uur, ik verdien ze niet in een doordeweekse dag.
Een (slecht onderhouden)Fiat/Dacia van 8 jaar is niet te vergelijken met een (goed onderhouden) BMW/ander goed merk. Denk dat dat het antwoord zal zijnspy schreef:Tja,zo is het...
Zou toch ergens een grens moeten zijn waarbij nieuwere autos om de 2 jaar gekeurd worden...dat oude autos elk jaar moeten vanwege de veiligheid snap ik,maar waarom niet vanaf bv 10 jaar oude autos een jaarkeuring? En tot 10 jaar ,of kilometer grens,elke 2 of 3 jaar??..
Achja,het kostte me vandaag 19.95 euro...verdienen ze zelf ook niet veel aan denk ik...
Spy.

Ja dat is zo...
Een Dacia..die halen de 10 jaar niet eens...
Spy.
Een Dacia..die halen de 10 jaar niet eens...

Spy.
mijn album : viewtopic.php?f=134&t=47790
Vanochtend de versnellingsbak en diff olie laten verversen...
Wow wat een smerige drap kwam er uit de versnellingsbak zeg...
Erg blij dat het nu allemaal vers is...schakeld nu weer als nieuw!!
Spy.
Wow wat een smerige drap kwam er uit de versnellingsbak zeg...

Erg blij dat het nu allemaal vers is...schakeld nu weer als nieuw!!

Spy.
Goed bezig!
CDV laten zitten? mooi dat ie weer lekkerder schakelt!
Bij de volgende beurt laat ik het ook meenemen!
CDV laten zitten? mooi dat ie weer lekkerder schakelt!

Bij de volgende beurt laat ik het ook meenemen!
Ja niet laten verwijderen ,eerlijk gezegd beetje vergeten maar heb er ook geen last van...beetje met gevoel koppelen en met gas spelen gaat ook prima...
Ben wel benieuwd hoe het is als je het laat doen,dus hou me op de hoogte als jij het laat doen!!
Kwam er wel achter dat mn remschijven en blokken voor erg op de limiet van vervanging toe zijn...raar,want via idrive zouden ze nog 15000 km mee moeten gaan...huh???...
Maargoed,zo blijven we lekker bezig toch
Schakeld nu wel weer errug lekker hoor,echt top!!
Spy.
Ben wel benieuwd hoe het is als je het laat doen,dus hou me op de hoogte als jij het laat doen!!
Kwam er wel achter dat mn remschijven en blokken voor erg op de limiet van vervanging toe zijn...raar,want via idrive zouden ze nog 15000 km mee moeten gaan...huh???...
Maargoed,zo blijven we lekker bezig toch

Schakeld nu wel weer errug lekker hoor,echt top!!
Spy.
Mooi man Spy, ik twijfel ook nog over de CDV. Heel soms rij ik ineens schokkerig weg in zijn 1 en 2, kan flink irritant zijn 

2015-2017 E87 116i 2009 Le Mans Blue M-sport
2017-heden E91 325i 2006 Sparkling Graphite M-sport
2017-heden E91 325i 2006 Sparkling Graphite M-sport
Ik heb er weinig tegen, de CDV tot nu toe. Hij schakelt prima! 
Wat betreft je remblokken kan dat wel kloppen, i-drive is daarmee niet te vertrouwen, heb ik al vaker gelezen. Bij mij staat ie ook al sinds mijn bezit 10.000km geleden op nog 14.000km te gaan.

Wat betreft je remblokken kan dat wel kloppen, i-drive is daarmee niet te vertrouwen, heb ik al vaker gelezen. Bij mij staat ie ook al sinds mijn bezit 10.000km geleden op nog 14.000km te gaan.
Hmmm dacht ik al...of de vorige eigenaar heeft hem gereset...
Maar goed nu dus even opzoek naar nieuwe voor schijven en blokken...zag ze al staan op verschillende sites van brembo voor 120,- schijven en 60,- blokken...dus met montage is dat wel te doen...
Heb ook nog naar geperforeerde upgrade gekeken maar dan ben je 2 x zo veel kwijt voor niet eens zo heel veel verschil in remkracht etc...
Maar goed,heb nog wel even om er over te denken
Mochten jullie suggesties hebben hoor ik dat graag natuurlijk.
Spy.

Maar goed nu dus even opzoek naar nieuwe voor schijven en blokken...zag ze al staan op verschillende sites van brembo voor 120,- schijven en 60,- blokken...dus met montage is dat wel te doen...
Heb ook nog naar geperforeerde upgrade gekeken maar dan ben je 2 x zo veel kwijt voor niet eens zo heel veel verschil in remkracht etc...
Maar goed,heb nog wel even om er over te denken
Mochten jullie suggesties hebben hoor ik dat graag natuurlijk.
Spy.
Vandaag sport luchtfilter van Simota in filterhuis geplaatst ...
Had hem gekregen van een maatje,dus wou het even uittesten!
Filter:Simota universal double inlet 360 urethane:

In het filterhuis geplaatst...ging allemaal op de milimeter,maar het past precies!

Dus meteen even testgereden..en?...100pk meer!!!!
Haha,nee hoor..
Je merkt een iets beter gasrespons en voller geluid,maar of dat nou echt zo is of een placebo effect...wie het weet mag het zeggen!!
Vind het wel een stoer filter,maar weet nog niet of ik het laat zitten...zou eigenlijk een doorzichtig filterhuis kap op moeten..
Spy.
Had hem gekregen van een maatje,dus wou het even uittesten!
Filter:Simota universal double inlet 360 urethane:

In het filterhuis geplaatst...ging allemaal op de milimeter,maar het past precies!

Dus meteen even testgereden..en?...100pk meer!!!!
Haha,nee hoor..
Je merkt een iets beter gasrespons en voller geluid,maar of dat nou echt zo is of een placebo effect...wie het weet mag het zeggen!!
Vind het wel een stoer filter,maar weet nog niet of ik het laat zitten...zou eigenlijk een doorzichtig filterhuis kap op moeten..

Spy.
- mieske90
- BimmerPortal Team
Ziet er netjes uit, haha een doorzichtige plastic zou inderdaad vet zijn.
Vandaag een kleine maar fijne cosmetische aanpassing gedaan...:

Staat best cool toch?
Spy.

Staat best cool toch?

Spy.
Subtiel maar past 'm zeker goed!
- mieske90