Poeh, na vele uren (2/3 dagen werk) en heel veel gevloek, geruzie, zweet tranen bloed etc etc. Is het eindelijk af!
Mijn hemel begon op mijn hoofd te rusten. Nee, dit is geen metafoor voor het zware studentenleven, maar de realiteit. De hemel, zoals op de meeste E36's, liet los. Een klusje waar ik niet naar uitkeek, maar het moest gebeuren. Ik heb de stof hiervoor al 4 a 5 maanden geleden gekocht, afwachtend op de dag dat de stof zou loslaten, en die dag is gekomen.
Eigenlijk-liet-hij-al-een-tijdje-los-maar-ik-had-geen-zin.
Tja, hoe heb ik die toch uit de Sedan gekregen? (wordt a fabriek geplaatst door de voorruit, maar die ga ik er natuurlijk niet uithalen)
De oude lijm was zo oud, dat de stof er praktisch van af viel.
Oude lijm makkelijk te verwijderen. Wat heb je nodig?
1. Een vriendin met een schuurspons
Gewoon droog, zonder water/zeep. Gaat er vrij makkelijk vanaf!
Deze lijm raad ik aan! Niet dubbel smeren, maar enkel op de hemel zelf. Niet te dik, goed aandrukken EN NIET WRIJVEN!
D.M.V. de roller, wrijf je niet - waardoor de stof op zijn plek blijft zitten. Hierdoor maak je niet onnodig nieuwe kreuken/bultjes etc etc.
De hemel krijg je er in via de passagiers-voordeur. Stoelen helemaal achterover klappen, en een beetje elleboog-vet. Pas wel op dat je hem niet vouwt/scheurt/breekt.
Zoals te zien, heb ik gekozen voor een donkere kleur Suede. Ja, ik kon ook een zwarte hemel kopen, maar wat is daar nou leuk aan? Dit is nou pas origineel! EN hij is niet zwart, maar een soort van donker paars/grijs/zwart, de kleur past heel goed bij de buitenkant van de auto!
Je ziet overigens zelden foto's van mij aan het werk, dus neem dit maar even in je op
Ohja, heb ooknog een kofferdeksel bekleding paneeltje opgehaald in Belgie voor een 10tje, goeie deal toch?
En de spoiler doet moeilijk, 2 boutjes afgebroken, koop nooit via MP als je het laat versturen
- iemand die mij hier mee kan assisteren? Het lukt mij voor geen meter. Ik zoek dus nu iemand die hier het metaal van zou kunnen afslijpen, er een nieuw busje op kan lassen, en nieuwe schroefdraad kan tappen!
genoeg gekletst, EN DAN NU DE ONTHULLING: