Ondanks dat ik een maand of 3 niets meer gepost heb. Wil het niet zeggen dat we stil hebben gezeten.
Sterker nog er word al 12 weken druk aan de auto gewerkt. We hebben het dan over een grondige aanpak van A tot Z van de Carrosserie.
Kortom:
- Compleet strippen
- Uitdeuken carrosserie ( methode uitdeuken zonder te spuiten methode)
- Auto ontroesten
- Strak maken (overige putjes en oneffenheden)
- Zwakke plekken extra conserveren
- Alle onderdelen afzonderlijk spuiten
* scharnieren gedemonteerd
* werkelijk alles van binnen en buiten meegenomen.
- Auto samenbouwen en afstellen
- Nieuwe voorruit plaatsen met blauwe zonneband
- alle rubbers vervangen voor nieuw
Dan gaan we plaatjes kijken:
Demonteren zodat we nog wel op straat kunnen rijden:
IMG_20200125_161123_1 by
tony mans, on Flickr
Stoelen, armsteun, mattenset, alles is er ook nog uitgehaald.
Daar heb ik geen foto's meer van maar zo interessant is dat niet :wittevlag:
IMG_20200125_161145 by
tony mans, on Flickr
IMG-20200217-WA0006 by
tony mans, on Flickr
Dan is de auto overgedragen aan de bodyshop die nemen het werk verder uit handen.
Dus nog verder strippen:
IMG-20200212-WA0009 by
tony mans, on Flickr
IMG-20200212-WA0010 by
tony mans, on Flickr
IMG-20200221-WA0003 by
tony mans, on Flickr
Ontroesten van alles en nog wat aan de carrosserie: Ook onder de achterbank bij de benzinetank als voorbeeld:
IMG-20200323-WA0007 by
tony mans, on Flickr
IMG-20200323-WA0006 by
tony mans, on Flickr
De carrosserie is strak en klaar voor de primer:
IMG-20200323-WA0005 by
tony mans, on Flickr
Primeren:
IMG-20200306-WA0003 by
tony mans, on Flickr
IMG-20200306-WA0001 by
tony mans, on Flickr
IMG-20200323-WA0002 by
tony mans, on Flickr
Ook de losse onderdelen:
IMG-20200228-WA0014 by
tony mans, on Flickr
Ook de voorschermen worden vervangen voor nieuwe OEM exemplaren.
IMG-20200228-WA0010 by
tony mans, on Flickr
En omdat we alles los gedemonteerd gaan spuiten, hebben we 3x een volle spuitcabine:
IMG-20200408-WA0013 by
tony mans, on Flickr
IMG-20200408-WA0012 by
tony mans, on Flickr
IMG-20200408-WA0014 by
tony mans, on Flickr
IMG-20200409-WA0003 by
tony mans, on Flickr
IMG-20200409-WA0001 by
tony mans, on Flickr
En zonder voorruit hebben we de raamstijlen ook mooi ontroest en voorzien van verse lak.
De vaste deurscharnieren ook zoals de instap. Alles is lekker fris straks.
IMG-20200409-WA0004 by
tony mans, on Flickr
IMG-20200409-WA0002 by
tony mans, on Flickr
Morgen gaan we de hardtop spuiten en de motorkap. Waarna we volgende week weer gaan opbouwen en afstellen.
Tevens hebben we ook de velgen onderhanden genomen. En maar weer voorzien van nieuwe banden zodat de velgen langer in top staat zullen blijven.
Hier de voor en na foto's:
IMG_20200202_131619 by
tony mans, on Flickr
IMG_20200408_161702 by
tony mans, on Flickr
Omdat we toch all in gaan, ook maar vaststaande naaf-kappen gekocht.
Ook de audio wordt vervangen als de buitenzijde gereed is:
Dit wordt ook een stealth inbouw. Je ziet er niets van maar er komt toch werkelijk een audio installatie in van schrik niet 600W RMS
- Voorzijde 2x rockford combo 2x75W RMS
- Achterzijde 2x rockford 3 weg 2x75W RMS
- Subwoofer 1x rockford 2 spoels 300W RMS
Volgende update: Verry Soon
Grtz Whiteage