325iA Lci Carbon Sport Edition daytonawim
-
- Berichten: 854
- Lid geworden op: 10 mei 2016, 21:24
Re: 325iA Lci Carbon Sport Edition daytonawim
Ben ook aan het kijken naar een andere einddemper, iets meer sound vind ik prima, maar moet beslist geen “ pauper bak “ worden.
De looks van de 335i staat mij wel aan, maar die heeft een dubbele einddemper, ik schat in dat daar behoorlijk wat aanpas werk aan zit. Ook is deze uitlaat bedacht voor turbo motoren, of dat handig is betwijfel ik.
Andere Optie is een standaard 330i einddemper te monteren, die geeft ook iets meer sound, en met de klep op de uitlaat is dat nog wat aan te passen. Deze past 1 op 1.
De performance modellen zijn mij eigenlijk al te rumoerig.
De looks van de 335i staat mij wel aan, maar die heeft een dubbele einddemper, ik schat in dat daar behoorlijk wat aanpas werk aan zit. Ook is deze uitlaat bedacht voor turbo motoren, of dat handig is betwijfel ik.
Andere Optie is een standaard 330i einddemper te monteren, die geeft ook iets meer sound, en met de klep op de uitlaat is dat nog wat aan te passen. Deze past 1 op 1.
De performance modellen zijn mij eigenlijk al te rumoerig.
Mitsubishi Outlander limited 2019 ( geen PEHV)
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986
Re: 325iA Lci Carbon Sport Edition daytonawim
Netjes, verbaast me toch wel dat die klauwen niet zouden passen eigenlijk.
-
- Berichten: 854
- Lid geworden op: 10 mei 2016, 21:24
Re: 325iA Lci Carbon Sport Edition daytonawim
Ik heb in ETK gekeken en de 330 heeft wel een ander nummer van de wielophanging waar je naaf op zit, zal wel eens even bij Offenga kijken of die een gebruikte schijf en klauw van een 330 hebben en eens passen.
Mitsubishi Outlander limited 2019 ( geen PEHV)
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986
-
- Berichten: 854
- Lid geworden op: 10 mei 2016, 21:24
Re: 325iA Lci Carbon Sport Edition daytonawim
Nog eens even naar het verbruik gekeken, klein beetje normaal gereden ( max snelheden aardig aangehouden behalve op 100 km dan altijd iets te hard) relatief aardig wat op de snelweg, met wat file en opstoppingen.
Resultaat boordcomputer 1 op 12,9 aan de pomp 1 op 13,95 over 600 km gemeten.
Al met al geen slecht resultaat. ( niet dat het zo belangrijk is) maar was ook benieuwd of het vervangen van de dure NOx sensor nog wat doet in het verbruik.
Het lijkt er op dat dat idd wat scheelt.
Binnenkort maar even kijken of Source tijd heeft voor programmeren van de extra opties, en mogelijk nog een draadje fixen voor de spiegels.
Resultaat boordcomputer 1 op 12,9 aan de pomp 1 op 13,95 over 600 km gemeten.
Al met al geen slecht resultaat. ( niet dat het zo belangrijk is) maar was ook benieuwd of het vervangen van de dure NOx sensor nog wat doet in het verbruik.
Het lijkt er op dat dat idd wat scheelt.
Binnenkort maar even kijken of Source tijd heeft voor programmeren van de extra opties, en mogelijk nog een draadje fixen voor de spiegels.
Mitsubishi Outlander limited 2019 ( geen PEHV)
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986
- graphicfanatik325D
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 30 mei 2019, 10:02
- Locatie: Breda
Re: 325iA Lci Carbon Sport Edition daytonawim
Daytonawim schreef: ↑12 jul 2019, 20:44 Zo dagje zit er op, verhaal maak ik nog wel even hier de dyno alvast.
Het spruitstuk vervangen voor een exemplaar van een 330i was best eenvoudig, als je weet wat je moet doen, anders is het wel een dingetje denk ik.
De inlaten van de kop waren wel vuil, maar gezien de km stand viel het de monteurs 100% mee, ze waren circa 2 uurtjes bezig met wallnut blasting om met name de kleppen en de onderzijde van de buizen schoon te krijgen.
Ondertussen een laptop op de auto gezet om de software van de auto te downloaden, dat duurt dus een uur.
Toen alles weer in elkaar gezet en de eerste runs op de dyno gemaakt met de standaard software, de uitkomsten waren voor de heren en mijzelf iet wat teleurstellend, 192 pk en een koppel van 273 Nm das dat beloofde wel wat.
De chipper ging daarna aan het werk en heeft een aantal runs gedaan en toen waren de heren weer helemaal verbaast 275 pk en ergens rond de 225 Nm. Weer wat peilen en het uiteindelijke resultaat 273 pk en 332 Nm over een heel net toeren gebied tot aan de toeren begrenzer.
De verschillende monteurs hadden dit eigenlijk nog niet eerder gezien, dat bij tegenvallende basis meeting er een hele mooie chip meting uit de bus kwam.
De boodschap van de kapotte NOx sensor verbaasde mij nou weer niets, das een kwaal waar inmiddels elke N53 wel last van heeft, die ga ik dus asap vervangen.
Uiteraard een aanzienlijk bedrag afgetikt, maar wel met een goed gevoel weggegaan.
Super service,klantvriendelijkheid en kennis van zaken bij Mosselman een aanrader dus
Lekker bezig goos! Wel mooi om mee te maken denk ik zo een dagje tuning. En nu vaker op zn staart trappen of valt dat wel mee? haha
-
- Berichten: 854
- Lid geworden op: 10 mei 2016, 21:24
Re: 325iA Lci Carbon Sport Edition daytonawim
Dank je wel kerel, te hardrijden is een erg dure bezigheid in Nederland, ach af en toe effe het pedaal wat dieper intrappen om in te voegen of effe inhalen is wel erg fijn.
Ook het verbruik is helemaal top, gisteren van Purmerend, Wormerveer naar leiden heen en weer, vandaag Purmerend Waddinxveen, Uithoorn, Utrecht tank is nog niet eens half leeg.
Source heeft vandaag de toegevoegde opties geprogrammeerd, nu nog even draadje fixen aan passagier spiegel en even kijken Naar de bedrading van de bestuurders stoel. Daar pakt de verwarming niet op de display.
Verder super snel en professioneel geholpen.
Ook het verbruik is helemaal top, gisteren van Purmerend, Wormerveer naar leiden heen en weer, vandaag Purmerend Waddinxveen, Uithoorn, Utrecht tank is nog niet eens half leeg.
Source heeft vandaag de toegevoegde opties geprogrammeerd, nu nog even draadje fixen aan passagier spiegel en even kijken Naar de bedrading van de bestuurders stoel. Daar pakt de verwarming niet op de display.
Verder super snel en professioneel geholpen.
Mitsubishi Outlander limited 2019 ( geen PEHV)
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986
- graphicfanatik325D
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 30 mei 2019, 10:02
- Locatie: Breda
Re: 325iA Lci Carbon Sport Edition daytonawim
Ja heel nice! Zelfde hier hoor. Ik rijd over het algemeen lekker rustig maar zo nu en dan ff sneller optrekken naar de toegestane snelheid is wel fijn. Vooral het inhalen en invoegen is dit een hele fijne bezigheid om te doen. Wat ook heel fijn is is dat je met zo een 6 pitter nog aardig wat kilometers kan maken zonder dat het al te snel leeg gaat.
Wie wilt dat nou niet. Power en zuinig
Wie wilt dat nou niet. Power en zuinig
- graphicfanatik325D
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 30 mei 2019, 10:02
- Locatie: Breda
Re: 325iA Lci Carbon Sport Edition daytonawim
Hey Wim,
Ik las ergens (ik weet niet meer in welke post) dat je van plan bent binnenkort op 19" te gaan rijden maar verschil graag zou willen weten tussen je standaard 17''
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook van 17 naar 19 ben gegaan. En moet eerlijk zeggen dat het qua stugheid wel mee valt. Alhoewel dit voor ieder ander persoon anders is maar wat ik had was het verschil niet veel. Ik zit natuurlijk ook al standaard op m-onderstel dus misschien dat ik in die zin de stugheid gewend bent.
En dan heb je natuurlijk nog het verschil tussen runflat en non. En jij had volgens mij met runflat besteld toch? Dat word wel even wennen denk ik voor je dan
Ik las ergens (ik weet niet meer in welke post) dat je van plan bent binnenkort op 19" te gaan rijden maar verschil graag zou willen weten tussen je standaard 17''
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook van 17 naar 19 ben gegaan. En moet eerlijk zeggen dat het qua stugheid wel mee valt. Alhoewel dit voor ieder ander persoon anders is maar wat ik had was het verschil niet veel. Ik zit natuurlijk ook al standaard op m-onderstel dus misschien dat ik in die zin de stugheid gewend bent.
En dan heb je natuurlijk nog het verschil tussen runflat en non. En jij had volgens mij met runflat besteld toch? Dat word wel even wennen denk ik voor je dan
-
- Berichten: 854
- Lid geworden op: 10 mei 2016, 21:24
Re: 325iA Lci Carbon Sport Edition daytonawim
Daar was ik wel een beetje bang voor, heb ook een M onderstel.
Maar eerst wil ik de remmerij achter ombouwen naar 180 mm handremmen, dan eens op zoek naar een set performance remmen. ( puur voor de looks hoor)
Vandaag even de rechterspiegel op de juiste manier aangesloten, dat was even zoeken en pielen met draadjes, uiteindelijk een eitje. Zal er even een “ how to” van maken.
Spiegels werken ook op de memorie daar wordt ik blij van.
De zit mat van de bijrijders stoel vervangen voor een die geen Airbag storing geeft, was even wat gepruts. Ook de uittrekbare beensteun was gesneuveld met de stoel ombouw, gelukkig had ik er nog een overgehouden die ook even vervangen.
Morgen eens even kijken waarom van de bestuurderstoel de verwarming niet reageerde, heb nog een spare set matjes om te testen. ( had er nieuwe ingezet) kan ook nog aan de stoel computer liggen.
Voor de achterraam rolo even een nieuwe JBBFE 3R versie M opgehaald bij Offenga, die had nog een splinter nieuwe liggen voor een leuk prijsje. Het schijnt dat de rolo pas werkt met de JBBFE versie H3 of hoger, de lagere versie mist een relais. Zal wel opnieuw ingeleerd moeten gaan worden.
Kwam onder het dashboard ook nog iets vreemds tegen, wie weet wat dit is en waarvoor dit is.
Maar eerst wil ik de remmerij achter ombouwen naar 180 mm handremmen, dan eens op zoek naar een set performance remmen. ( puur voor de looks hoor)
Vandaag even de rechterspiegel op de juiste manier aangesloten, dat was even zoeken en pielen met draadjes, uiteindelijk een eitje. Zal er even een “ how to” van maken.
Spiegels werken ook op de memorie daar wordt ik blij van.
De zit mat van de bijrijders stoel vervangen voor een die geen Airbag storing geeft, was even wat gepruts. Ook de uittrekbare beensteun was gesneuveld met de stoel ombouw, gelukkig had ik er nog een overgehouden die ook even vervangen.
Morgen eens even kijken waarom van de bestuurderstoel de verwarming niet reageerde, heb nog een spare set matjes om te testen. ( had er nieuwe ingezet) kan ook nog aan de stoel computer liggen.
Voor de achterraam rolo even een nieuwe JBBFE 3R versie M opgehaald bij Offenga, die had nog een splinter nieuwe liggen voor een leuk prijsje. Het schijnt dat de rolo pas werkt met de JBBFE versie H3 of hoger, de lagere versie mist een relais. Zal wel opnieuw ingeleerd moeten gaan worden.
Kwam onder het dashboard ook nog iets vreemds tegen, wie weet wat dit is en waarvoor dit is.
Mitsubishi Outlander limited 2019 ( geen PEHV)
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986
-
- Berichten: 854
- Lid geworden op: 10 mei 2016, 21:24
Re: 325iA Lci Carbon Sport Edition daytonawim
Vandaag even de computers van de linker en rechter stoel verwisseld, nu werkt de verwarming van de bestuurders stoel en niet van de bijrijder.
Denk dat er iets is met de computer, morgen even kijken of ik een andere op de kop kan tikken.
Denk dat er iets is met de computer, morgen even kijken of ik een andere op de kop kan tikken.
Mitsubishi Outlander limited 2019 ( geen PEHV)
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986
-
- Berichten: 854
- Lid geworden op: 10 mei 2016, 21:24
Re: 325iA Lci Carbon Sport Edition daytonawim
Alweer druk aan het nadenken over de volgende handig optie ACC (automatic cruise controle)
Lijkt ook niet heel ingewikkeld te zijn om dat er in te prutsen, moet wel de bumper er af, maar die moet toch nog een keer gespoten worden ivm steenslag.
Dat ga ik maar eens even uitvogelen.
Lijkt ook niet heel ingewikkeld te zijn om dat er in te prutsen, moet wel de bumper er af, maar die moet toch nog een keer gespoten worden ivm steenslag.
Dat ga ik maar eens even uitvogelen.
Mitsubishi Outlander limited 2019 ( geen PEHV)
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986
Re: 325iA Lci Carbon Sport Edition daytonawim
Die zwarte stekker dat is voor de most aansluiting. Modules die op de most zitten, zoals de cic, die worden via de most geprogrammeerd.
Wat is de uitkomst van de bestuurdersstoel met de verwarming?
Als je de jbbf opstuurt dan maak ik 'm in orde zodat je 'm enkel hoeft in te bouwen of ik kan mijn kastjes opsturen.
De adaptive cruise control is goed te doen. Het meeste werk zit 'm in montage en de sensor moet afgesteld worden met spiegels bij de BMW.
Je hebt ook een andere hendel set nodig.
Wat is de uitkomst van de bestuurdersstoel met de verwarming?
Als je de jbbf opstuurt dan maak ik 'm in orde zodat je 'm enkel hoeft in te bouwen of ik kan mijn kastjes opsturen.
De adaptive cruise control is goed te doen. Het meeste werk zit 'm in montage en de sensor moet afgesteld worden met spiegels bij de BMW.
Je hebt ook een andere hendel set nodig.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
-
- Berichten: 854
- Lid geworden op: 10 mei 2016, 21:24
Re: 325iA Lci Carbon Sport Edition daytonawim
Hey Ryan,
Had idd vanavond iets over de most gelezen. ( thanks)
Ik heb de computer van de bijrijders stoel aangesloten op de bestuurders stoel toen werkte alles, verwarming ( lampjes gaan aan), memory, verstelling e.d. Bij de bestuurdersstoel werkt nu alleen de verwarming niet, lampjes gaan niet aan.
Pinnen voor verwarming zitten op beide computers, zal even opzoek naar een andere computer.
Met wat gepruts heb ik ook die knop weer op de schakelaar gekregen :-)
Voor de JBBFE bel ik maandag wel even.
Had idd vanavond iets over de most gelezen. ( thanks)
Ik heb de computer van de bijrijders stoel aangesloten op de bestuurders stoel toen werkte alles, verwarming ( lampjes gaan aan), memory, verstelling e.d. Bij de bestuurdersstoel werkt nu alleen de verwarming niet, lampjes gaan niet aan.
Pinnen voor verwarming zitten op beide computers, zal even opzoek naar een andere computer.
Met wat gepruts heb ik ook die knop weer op de schakelaar gekregen :-)
Voor de JBBFE bel ik maandag wel even.
Mitsubishi Outlander limited 2019 ( geen PEHV)
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986
-
- Berichten: 854
- Lid geworden op: 10 mei 2016, 21:24
Re: 325iA Lci Carbon Sport Edition daytonawim
Mitsubishi Outlander limited 2019 ( geen PEHV)
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986
- graphicfanatik325D
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 30 mei 2019, 10:02
- Locatie: Breda
Re: 325iA Lci Carbon Sport Edition daytonawim
Nice!
Lekker bezig weer.
Lekker bezig weer.