Logic 7 Retrofit
- matthyssie
Re: Logic 7 Retrofit - Inbouwen
Dat gaat ongetwijfeld lukken! Had het al in mijn vorige E90 335i en 130i, daarom miste ik het nu wel. Ben heel benieuwd.
'E92, is dat een kleurstof of een conserveermiddel?'
- matthyssie
Heb net nu een dikke dag draaien en het klinkt goed, op 1 ding na en dat zijn de subs. Ze werken, zijn luid genoeg maar ze geven niet de volle bass die ze moeten geven, gezien mijn ervaring met E81 en E90 logic 7. Heb een tweede versterker geprobeerd maar die geeft exact hetzelfde geluid.
Hebben jullie een idee? Enige wat ik me voor kan stellen is dat ik de beide draden vd subs omgedraaid heb, maar dat lijkt me wel een beetje sterk nog.
Hebben jullie een idee? Enige wat ik me voor kan stellen is dat ik de beide draden vd subs omgedraaid heb, maar dat lijkt me wel een beetje sterk nog.
het kan zijn dat 1 sub uit fase staat, dus bij 1 van de 2 de + en - omgewisseld. dan gaan ze elkaar uitdoven.
headunit al wel gecodeerd naar Logic7? en doen de instellingen voor klank nog wat verschil maken?
headunit al wel gecodeerd naar Logic7? en doen de instellingen voor klank nog wat verschil maken?
- matthyssie
Ik ga de bedrading eens checken. Coderen is allemaal gedaan. Ja de equaliser veranderen maakt verschil, maar het klopt in de basis gewoon niet.
- matthyssie
Heb alles gecheckt en alles is goed. Heb nog meer met de instellingen lopen spelen en het is nu goed!

Enig idee wat er "mis" was?
- matthyssie
Nee niet echt. Met het veranderen van de instellingen kwam ik toch wel een heel eind.
Heb ondertussen overigens nog een individual versterker op de kop getikt en die geïnstalleerd. Nu is het echt top, vooral de bass veel meer gecontroleerd en strakker. Blij mee!
Heb ondertussen overigens nog een individual versterker op de kop getikt en die geïnstalleerd. Nu is het echt top, vooral de bass veel meer gecontroleerd en strakker. Blij mee!
Moet je de speakers ook er bij doen en de cross over anders is het zo'n half systeem.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
- matthyssie
Ja, voor het mooie wel. Maar daar wordt vaak goud geld voor gevraagd en dit klinkt al knap beter dan met de L7 versterker.
- PorschefanRoel
Was het plaatsen van de Individual versterker lastig of is dit plug en play?
En uit welk systeem komt die versterker, ik acht namelijk dat de Logic 7 het hoogtste syteem voor de E60 was?
En uit welk systeem komt die versterker, ik acht namelijk dat de Logic 7 het hoogtste syteem voor de E60 was?
- matthyssie
Neehoor is plug and play. Als je hem omwisselt vanaf logic 7 werkt hij sowieso al, je moet alleen nog wel even optie 752 coderen ipv 677.
In de E60 was het individual systeem het hoogste, niet de logic 7.
In de E60 was het individual systeem het hoogste, niet de logic 7.
- PorschefanRoel
Re: Logic 7 Retrofit
Oh weer wat geleerd. En ik maar denken dat ik het hoogste systeem ingebouwd had. Ik dacht dat de individual alleen op de E90 beschikbaar was. Had tot nu toe niet over het individual systeem op de E60 gelezen.
Ik dacht altijd dat er 3 opties waren:
- Standard
- Hifi (676)
- Pro-Hifi / Logic 7 (677)
Maar inderdaad hierboven zit nog Individual (752)...
https://5series.net/forums/e60-e61-part ... red-71170/
Al lees ik er wel bij dat het in de basis hetzelfde is als de Logic 7.
Wil dit dan zeggen dat het makkelijk uit te bereiden is? 3 tweeters erbij (Center + achterdeuren) en de versterker switchen en klaar of zijn de andere speakers ook van andere kwaliteit?
Ik dacht altijd dat er 3 opties waren:
- Standard
- Hifi (676)
- Pro-Hifi / Logic 7 (677)
Maar inderdaad hierboven zit nog Individual (752)...
https://5series.net/forums/e60-e61-part ... red-71170/
Al lees ik er wel bij dat het in de basis hetzelfde is als de Logic 7.
Wil dit dan zeggen dat het makkelijk uit te bereiden is? 3 tweeters erbij (Center + achterdeuren) en de versterker switchen en klaar of zijn de andere speakers ook van andere kwaliteit?
Laatst gewijzigd door Edward op 17 aug 2020, 09:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat verwijderd. Citeren van direct bovenstaand bericht is onnodig en niet toegestaan (2.9).
Reden: Citaat verwijderd. Citeren van direct bovenstaand bericht is onnodig en niet toegestaan (2.9).
- matthyssie
Ja alle speakers zijn van andere kwaliteit. Maar de kabelboom is hetzelfde, dus je moet de speakers en de versterker vervangen.
Bijv de tweeters in de voordeuren hebben een aparte crossover. De tweeter van logic7 heeft gewoon een weerstandje die alleen de hoge tonen doorlaat.
Bijv de tweeters in de voordeuren hebben een aparte crossover. De tweeter van logic7 heeft gewoon een weerstandje die alleen de hoge tonen doorlaat.
Speakerkapjes zijn ook anders maar dat is meer voor de looks.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||