Harm: 330D 2000. p27: Deze week in Autoweek!
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
- Berichten: 13918
- Lid geworden op: 15 apr 2008, 12:50
- Locatie: die Heimat
Re: Harm: 320D 1998
Volgens mij moet je ook nog uitlijnen, nadat je draagarmrubbers vervangen zijn...
Maar pin me d'r niet op vast.
Maar pin me d'r niet op vast.
Re: Harm: 320D 1998
hm... daar zeg je zowat! Dat zou zomaar kunnen, niet bij stilgestaan. Ik denk dat dat dan maar moet als de pirelli's op zijn (met een beetje mazzel gaat dat nu sneller) en er nieuwe banden onder komen 

Re: Harm: 320D 1998
Vandaag toch de boel maar eens laten uitlijnen. Blijkbaar was dat vooral achter erg nodig, kon dus geen kwaad. Ook maar meteen bij de dealer zo'n carterontluchtingsdinges aangeschaft.
Re: Harm: 320D 1998
Maar eens even wat plaatjes van de laatste updates!
Parrot carkit in de asbak:

Dension Gateway in het dashboardkastje:

Zonder trekhaak:


Parrot carkit in de asbak:

Dension Gateway in het dashboardkastje:

Zonder trekhaak:


Re: Harm: 320D 1998 p5: koos trekhaakloos
Ziet er priam uit zo zonder trekhaak 
En wat een mooie velgen heb je er toch onder

En wat een mooie velgen heb je er toch onder

Re: Harm: 320D 1998 p5: koos trekhaakloos
Inderdaad, heel stuk beter. Dus geen sjaak trekhaak meer 

Re: Harm: 320D 1998 p5: koos trekhaakloos
Precies, vorm gaat boven functie 
Valt me nog steeds op dat mijn BMW vanuit iedere hoek erg mooi is. Bij de XM en de BX heb je bepaalde hoeken dat ie prachtig is, en uit andere hoeken ziet 't er eigenlijk niet uit. Goed ontwerp, zo'n E46!

Valt me nog steeds op dat mijn BMW vanuit iedere hoek erg mooi is. Bij de XM en de BX heb je bepaalde hoeken dat ie prachtig is, en uit andere hoeken ziet 't er eigenlijk niet uit. Goed ontwerp, zo'n E46!
Re: Harm: 320D 1998 p5: koos trekhaakloos
netjes hoor! Ziet er nog lekker OEM uit
Ga je nog iets aan de oranje knippertjes doen? Een stel witte zou 'm wel goed doen 


_______________________________Showroom________________________________

Dit onderschrift is mede mogelijk gemaakt door DV

Dit onderschrift is mede mogelijk gemaakt door DV
Re: Harm: 320D 1998 p5: koos trekhaakloos
Nee joh, iedereen zet er al witte knippers in
Bovendien vind ik 't met dat oranje juist wel erg mooi staan. Voordeel is ook nog dat als ik eens een nieuwe nodig heb die er bij bosjes zijn, iedereen plaatst immers witte exemplaren...
Zodirect ga ik maar eens naar Automotive Swinkels, voor de eerste onderhoudsbeurt ooit die ik door een garage laat doen

Zodirect ga ik maar eens naar Automotive Swinkels, voor de eerste onderhoudsbeurt ooit die ik door een garage laat doen

Re: Harm: 320D 1998 p5: koos trekhaakloos
Vanmorgen heb ik de BMW naar de specialist gebracht waar ik 'm gekocht heb. Voor de allereerste onderhoudsbeurt die ik ooit heb laten doen door een garage. Voordat ik op m'n werk was, werd ik al gebeld dat ik een lekke schokbreker heb. 117 euro per kant... fijn hoor, geef me dan toch maar veerbollen.
Is tevens de eerste schokbreker die ik ooit aan mijn auto heb (laten) vervangen, ik heb nog nooit een schokbreker in m'n auto gehad. Dus de mensen die zeuren over de onderhoudkosten van een hydropneumatisch veersysteem mogen weer hun mond houden :p
Ik kreeg een leenauto mee:

Een E30 316i. Basismodelletje dus, maar wel met:
- centrale vergrendeling
- econometer
- 2 elektrische spiegels
- LM spaakvelgen
Ding is geloof ik van 1990, maar rijdt prima. Vooral dat er niks kraakt of rammelt is toch wel bijzonder. Het stuurt wel een beetje vaag, maar dat komt misschien doordat er hakkietakkie-banden onder liggen. Verder heb je eigenlijk geen vermogen tekort, hij is best heel vlot.
Minpunt is wel de zitpositie: de stoel staat te hoog en het stuur te laag, dus ik zit tegen het dak met het stuur tegen m'n benen aan.
Is tevens de eerste schokbreker die ik ooit aan mijn auto heb (laten) vervangen, ik heb nog nooit een schokbreker in m'n auto gehad. Dus de mensen die zeuren over de onderhoudkosten van een hydropneumatisch veersysteem mogen weer hun mond houden :p
Ik kreeg een leenauto mee:

Een E30 316i. Basismodelletje dus, maar wel met:
- centrale vergrendeling
- econometer
- 2 elektrische spiegels
- LM spaakvelgen
Ding is geloof ik van 1990, maar rijdt prima. Vooral dat er niks kraakt of rammelt is toch wel bijzonder. Het stuurt wel een beetje vaag, maar dat komt misschien doordat er hakkietakkie-banden onder liggen. Verder heb je eigenlijk geen vermogen tekort, hij is best heel vlot.
Minpunt is wel de zitpositie: de stoel staat te hoog en het stuur te laag, dus ik zit tegen het dak met het stuur tegen m'n benen aan.
Re: Harm: 320D 1998 p5: koos trekhaakloos
een waardige toevoeging in dit topic.
320dMtech Y2K.11 | lid #100 |
|

Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
Re: Harm: 320D 1998 p5: koos trekhaakloos
leuk vervangertje, matched toch wel weer mooi met de jounes ;D
En idd, vriend van me heeft ook zo'n E30 316, en da ['s sneller / voelt sneller aan] dan je zou denken
En idd, vriend van me heeft ook zo'n E30 316, en da ['s sneller / voelt sneller aan] dan je zou denken

_______________________________Showroom________________________________

Dit onderschrift is mede mogelijk gemaakt door DV

Dit onderschrift is mede mogelijk gemaakt door DV
Re: Harm: 320D 1998 p5: koos trekhaakloos
Het vaag sturen van de E30 bleek te komen door de afwezigheid van stuurbekrachtiging... dat had ik dus nog niet eens gemerkt 
Dure hobby hoor, auto's door een garage laten onderhouden...
Beurtje:
- olie
- oliefilter
- 2 schokbrekers
- voorremblokken
- luchtmassameter resetten
Bij elkaar 620 euro. Lang leve de veerbollen! Na het resetten van de LMM trekt ie veel mooier in één lijn door, zonder de dip die er eerst in zat.

Dure hobby hoor, auto's door een garage laten onderhouden...
Beurtje:
- olie
- oliefilter
- 2 schokbrekers
- voorremblokken
- luchtmassameter resetten
Bij elkaar 620 euro. Lang leve de veerbollen! Na het resetten van de LMM trekt ie veel mooier in één lijn door, zonder de dip die er eerst in zat.
Re: Harm: 320D 1998 p5: koos trekhaakloos
Wat me van de week pas opviel: na dat resetten lijkt ie ook veel minder te gaan klagen als je hele lage toeren draait. Eerst ging ik al terug naar 4 als ik onder de 80 km/h kwam, maar nu liet ik 'm zakken tot 50 in 5 en pakte ie weer zonder morren op.
Re: Harm: 320D 1998 p5: koos trekhaakloos
Klinkt als een automaat :?
Maar 50 in z'n 5 kunnen rijden zonder knorren oid is netjes idd! hoe zuinig rijdt ie zo wel niet op de cruise?!
Maar 50 in z'n 5 kunnen rijden zonder knorren oid is netjes idd! hoe zuinig rijdt ie zo wel niet op de cruise?!
_______________________________Showroom________________________________

Dit onderschrift is mede mogelijk gemaakt door DV

Dit onderschrift is mede mogelijk gemaakt door DV