Zo, inmiddels weer een setje 2e handse velgen aangeschaft.
Deze zijn het geworden:
Specs:
Merk: evo racing
Voorvelg: 8J ET35 215-35-18 hakkietakkie merk
Achtervelg: 9J ET43 225-35-18 nankang
Ter vergelijking; wintervelgen:
///m replica
Voor en achter 8J ET 35 met 225-40-18 vredestein wintrac extreme
Volgens mijn berekeningen zouden de velgen niet mogen raken in de wielkasten, de voorvelg heeft immers dezelfde afmetingen. Ik ben hier altijd nogal bezorgd om omdat ik nog studeer in eindhoven en eens per maand met 4 grote jongens ;D + bagage naar eindhoven moet rijden.
Inmiddels zitten de velgen eronder en hebben ze de grote test uitmuntend doorstaan

Ik zal komend weekend wat foto's plaatsen, ze staan echt super!!
Nu hoop ik ze jullie te kunnen showen bij de zomerwielen meet & greet, maar ik moet eerst nog wat cosmetische ingreepjes doen aan deze velgen.
Zoals je in de foto kunt zien zit er lichte stoeprandschade op de velg, alle 4 de velgen hebben dit, maar het is echt maar oppervlakkige schade. Ik heb zelf thuis een machinetje gemaakt, simpelweg een elektromotor die een as aandrijft, waarop een naaf zit, ik kan er een wiel tegen bouten en zo de cuprandjes mooi polijsten.
Aanpak: stoeprandschade eerst met korrel 80 wegschuren, daarna heel de cuprand met korrel 250 - 400 - 800 -1000 - 1500 -2000 - 2500 en ja ik heb zoveel schuurpapier
Tenslotte komen er 4 dunlop bandjes omheen in de maten 225-40-18 voor en 245-35-18 achter, wat hopelijk geen problemen gaat geven met raken in de wielkasten.
Adios