Pagina 45 van 64
Re: Programming for dummies
Geplaatst: 12 dec 2013, 12:38
door Marcel RSD
Ralph schreef:Als je complete beschrijvingen wilt hebben dan moet je DIS installeren.
Das niet helemaal waar.
INPA geeft ook volledige omschrijvingen weer. Het is juist BMW scanner die lang niet altijd een omschrijving heeft.
Alleen zie je in DIS veel meer en kun je doorzoeken op fouten en eventuele analyses en/of testen doen.
Re: Programming for dummies
Geplaatst: 12 dec 2013, 13:31
door Burp
Whow, dat is een andere prijs. Nouja, voor 25 euro mag hij dan weg.
Re: Programming for dummies
Geplaatst: 14 dec 2013, 21:16
door E61_Stuiver
Afgelopen zomer heb ik het een en ander gecodeerd, maar helaas heb ik ook zitten knoeien met de regensensor van de ruitenwissers, als ik ze nu op automaat zet, vegen ze wel het raam schoon maar eigenlijk te laat, en ik kan dit niet instellen met de interval schakelaar. Hij reageert niet meer op het verzetten van de verschillende interval standen.
Zelf denk ik dat het aan het coderen ligt, want ik heb zitten knoeien met de regensensor, maar het kan natuurlijk ook iets anders zijn.
Iemand een idee? Misschien dat iemand mij kan vertellen in welke module van een Pre-LCI deze sensor zit en wat de standaard waarde moet zijn?
Alvast bedankt
Re: Programming for dummies
Geplaatst: 14 dec 2013, 22:00
door Knakkel
Module is volgens WDS:
Standaard waarden

sorry.
Re: Programming for dummies
Geplaatst: 15 dec 2013, 00:11
door gk5
De gevoeligheid van de regensensor
In CAPPL module:
RAIN_LIGHT_SENSOR
aktiv
C750A_SCHWELLWERT_EMPFIN
par_frei
C750A_SCHWELLWERT_NORMAL
par_frei
C750A_SCHWELLWERT_SEHR_E
par_frei
Toevoegen in FA:
+FLCS = Schwellwert sehr empfindlich
TwentseE61 schreef:
Ik heb de indruk dat mijn cgfdat/sgdat/ecu files niet goed zijn. Zo staan er voor mijn gevoel veel te weinig files in de edibas/ecu folder (32 stuks). De file E60.eng bevat in ieder geval wel de juiste motor code (DDE6M47) voor mij.
Je moet in deze folder ca.360 stuks files hebben voor e60.

Re: Programming for dummies
Geplaatst: 15 dec 2013, 00:19
door Spasta
Kan je op die manier de gevoeligheid niet instellen via het dashboard?
Of is dat nog iets anders wat ik in gedachten heb?
Ik zit zelf met een ander probleem:
Ik krijg geen US-lights geactiveerd in een FRM3_E89.C32 versie. Alle andere .Cxx versies lukt wel maar niet bij de .C32
Is er iemand waarbij het reeds gelukt is?
Gr. Hans
Re: Programming for dummies
Geplaatst: 16 dec 2013, 11:30
door dutch-xazer
ik ben opzoek naar een goed stukje software waarmee ik een bmw kan uitlezen.
ik heb carsoft aangeschaft maar daar kan ik niet echt wild van worden.
Welk stukje software raden jullie me aan icm goedkope obd kabel??
Re: Programming for dummies
Geplaatst: 16 dec 2013, 11:36
door Ralph
DIS zou je kunnen gebruiken.
Dit snappen zelfs de monteurs bij de dealers
Sinds paar jaar gebruiken ze nu ISTA D.
DIS is wel effe lastig met installeren, maar met een virtual machine gaat het prima.
Ik heb een dedicated laptop met Native DIS en Progman.
Re: Programming for dummies
Geplaatst: 16 dec 2013, 11:40
door Spasta
Ik krijg DIS hier maar niet aan de praat.
Alles gaat goed tot ik uiteindelijk moet gaan verbinden met de auto.
Steeds error 200.266
Al veel gelezen over firewalls ed maar voor zover ik weet staat alles uit.
De installatie moeilijkheden bij al die BMW programma's word je echt niet goed van !
Re: Programming for dummies
Geplaatst: 16 dec 2013, 13:11
door dutch-xazer
Spasta schreef:Ik krijg DIS hier maar niet aan de praat.
Alles gaat goed tot ik uiteindelijk moet gaan verbinden met de auto.
Steeds error 200.266
Al veel gelezen over firewalls ed maar voor zover ik weet staat alles uit.
De installatie moeilijkheden bij al die BMW programma's word je echt niet goed van !
vanuit een VM machine ? geef je usb wel goed door ?
Re: Programming for dummies
Geplaatst: 16 dec 2013, 13:28
door Spasta
dutch-xazer schreef:Spasta schreef:Ik krijg DIS hier maar niet aan de praat.
Alles gaat goed tot ik uiteindelijk moet gaan verbinden met de auto.
Steeds error 200.266
Al veel gelezen over firewalls ed maar voor zover ik weet staat alles uit.
De installatie moeilijkheden bij al die BMW programma's word je echt niet goed van !
vanuit een VM machine ? geef je usb wel goed door ?
Vanuit VM machine idd.
Kabel op zich werkt perfect met NCS.
Pingen ed gaat ook perfect.
Verbinding met kabel maken in administration van DIS gaat ook goed.
En dan gaat het fout, wanneer ik het type voertuig gekozen heb en hij moet gaan verbinden.
Re: Programming for dummies
Geplaatst: 16 dec 2013, 14:10
door DSport
vanuit een VM werkt niet goed is mijn ervaring met INPA.
moest steeds na foutmeldingen op Enter drukken en dan kwamen de metingen wel weer, maar werkt dus niet lekker.
nu rechtstreeks vanuit XP en dat gaat super.
INPA - neem aan DIS - moet constant/direct kunnen communiceren met de auto.
een subsysteem van Windows als VM geeft dan teveel vertraging.
NCSEXPER gaat wel ok, stelt minder eisen aan snelheid/reageren van de communicatie.
Re: Programming for dummies
Geplaatst: 16 dec 2013, 15:03
door Marcel RSD
INPA en DIS zijn 2 totaal verschillende programma's. Het enigste is dat DIS de EDIABAS gebruikt van INPA.
Maar heb je diaghead draaien of je profiel op Fister ingesteld in DIS. Het grootste probleem met DIS is dat mensen
NIET lezen wat je moet doen om het te installeren en in te stellen.
Voordat je gaat verbinden moet je eerst de API test in DIS doen. Dan pas weet je of er communicatie is tussen IFHSRV en DIS.
Mocht bovenstaande je onbekend voorkomen, is dat een teken dat je de installatie beschrijving niet goed gelezen hebt.
http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... -Interface
Re: Programming for dummies
Geplaatst: 16 dec 2013, 18:48
door DSport
is DIS de opvolger van INPA?
ken DIS niet maar heb wel de beschrijving gelezen in je link
begrijp daar uit dat communicatie wordt getest tussen programma's op de PC.
ik doelde op communicatie tussen PC en computers/modules in de auto.
Re: Programming for dummies
Geplaatst: 16 dec 2013, 18:59
door Marcel RSD
Nee, is ook geen opvolger. je moet het zo zien:
INPA is en diagnose tool waarmee je foutcodes kunt lezen/wissen, informatie over de modules kunt opvragen (bouwjaar, software versie, merk, etc) en live data kunt uitlezen. Ook biedt het op sommige modules instelmogelijkheden aan.
DIS doet alles wat INPA ook doet maar een factor 10 beter, je kunt testplans draaien, programmeren, coderen, individualiseren, voertuigorder wijzigen en alles wat ik nog vergeten ben. Dit is het programma wat de dealers gebruikten.
En dan heb je nog PROGMAN, heeft een mooiere web based gebruikers interface. Maar is traag als bagger.
En de meest recente is nu SSS PROGMAN, maar daar heb je dus een icom interface voor nodig.