Dat klopt. Ik zeg ook niet dat er de onderhoudshistorie niet bij zit in Duitsland. Ik heb zelf al 5x een auto in Duitsland gekocht.M535I schreef:Martijn M3 schreef:En toch heb ik liever een origineel Nederlandse M3.
Heb al veel auto's ingevoerd. Maakt mij ook niets uit, maar wat betreft een E46 M3 heb ik toch echt liever een orginele Nederlander. Is wel echt zoeken. Ik ben destijds meer als een jaar op zoek geweest.
Er moet absoluut de hele historie bij zitten en informatie over de uitgevoerde terugroepacties.
Maar moeilijk te vinden zijn ze toch wel met een lage kmstand in nette staat.
Bij een Duitse M3 kan toch ook de complete onderhoudshistorie bij zitten? Ik heb geen problemen met Duitse auto's.
Daar zijn de auto's wel meestal netter als hier. Wat ik ook gehoord hebt een tijdje geleden is dat ze in Duitsland gecertificeerd moeten zijn om aan een Mpower te mogen werken. Bij de Nederlandse dealers mag elke leerling aan je auto gaan zitten.
Van E21 323i tot E46 330i Touring. Ik heb daar ook geen problemen mee zolang de historie bekend is en erbij zit.
Echter heb ik gemerkt bij mijn zoektocht naar de M3 en ook gemerkt bij heel veel anderen dat bij een E46 M3 de historie en met name ook de terugroepacties veel belangrijker zijn om een auto al dan niet te kopen als bij bijvoorbeeld een 330i. Daar zijn namelijk niet zoveel spannende dingen die gedaan moeten zijn of nagetrokken moeten worden.
Als je zelf de M3 weer wil verkopen zal de toekomstige eigenaar ook echt na willen trekken waar de auto vandaan komt, welke dealer de auto heeft onderhouden en welke terugroepacties gedaan zijn. En dat is gewoon wat lastiger als de auto uit Duitsland komt voor veel mensen, maar zeker niet onmogelijk. Er zijn in Nederland bijvoorbeeld regelmatig M3's te koop waarvan ik weet uit eigen ervaring dat de boekjes gewoon afgestempeld zijn met een stempel van de dealer, maar als je het dan gaat natrekken blijkt die auto daar nooit binnen te hebben gestaan. Is gewoon bij een beun of iets dergelijks geweest en toch een stempel van de dealer in het boekje. Met andere woorden, een NL dealer onderhouden auto wil ook niet altijd alles zeggen, ik heb namelijk zelf gezien dat het niet altijd klopt.
En ik ben het met je eens dat er in Duitsland vaak nettere exemplaren te koop zijn als in Nerderland. Ik heb die optie echt wel overwogen. Gelukkig kwam ik na lang zoeken toch mijn huidige NL exemplaar tegen.
Maar als je een echte nette hebt met de complete historie en alles erbij zal er echt wel iemand komen voor de auto.
Hij is door zijn leeftijd natuurlijk gewoon een stuk duurder als de meeste "oudere" M3's die te koop staan, dat is logisch.
Er komt vroeg of laat absoluut iemand die graag een jongere frisse M3 zoekt en daar die meerwaarde graag voor over heeft.
Als je geen haast hebt met de verkoop zou ik me nergens druk over maken en er nog gewoon van genieten.