BMW E46 M3 Occasions

Specifieke vragen of gewoon praten over het E46 ///M3 model
Martijn M3

Re: E46 M3 Occasions

Bericht door Martijn M3 » 30 aug 2010, 15:34

M535I schreef:
Martijn M3 schreef:En toch heb ik liever een origineel Nederlandse M3.
Heb al veel auto's ingevoerd. Maakt mij ook niets uit, maar wat betreft een E46 M3 heb ik toch echt liever een orginele Nederlander. Is wel echt zoeken. Ik ben destijds meer als een jaar op zoek geweest.
Er moet absoluut de hele historie bij zitten en informatie over de uitgevoerde terugroepacties.
Maar moeilijk te vinden zijn ze toch wel met een lage kmstand in nette staat.

Bij een Duitse M3 kan toch ook de complete onderhoudshistorie bij zitten? Ik heb geen problemen met Duitse auto's.
Daar zijn de auto's wel meestal netter als hier. Wat ik ook gehoord hebt een tijdje geleden is dat ze in Duitsland gecertificeerd moeten zijn om aan een Mpower te mogen werken. Bij de Nederlandse dealers mag elke leerling aan je auto gaan zitten.
Dat klopt. Ik zeg ook niet dat er de onderhoudshistorie niet bij zit in Duitsland. Ik heb zelf al 5x een auto in Duitsland gekocht.
Van E21 323i tot E46 330i Touring. Ik heb daar ook geen problemen mee zolang de historie bekend is en erbij zit.

Echter heb ik gemerkt bij mijn zoektocht naar de M3 en ook gemerkt bij heel veel anderen dat bij een E46 M3 de historie en met name ook de terugroepacties veel belangrijker zijn om een auto al dan niet te kopen als bij bijvoorbeeld een 330i. Daar zijn namelijk niet zoveel spannende dingen die gedaan moeten zijn of nagetrokken moeten worden.

Als je zelf de M3 weer wil verkopen zal de toekomstige eigenaar ook echt na willen trekken waar de auto vandaan komt, welke dealer de auto heeft onderhouden en welke terugroepacties gedaan zijn. En dat is gewoon wat lastiger als de auto uit Duitsland komt voor veel mensen, maar zeker niet onmogelijk. Er zijn in Nederland bijvoorbeeld regelmatig M3's te koop waarvan ik weet uit eigen ervaring dat de boekjes gewoon afgestempeld zijn met een stempel van de dealer, maar als je het dan gaat natrekken blijkt die auto daar nooit binnen te hebben gestaan. Is gewoon bij een beun of iets dergelijks geweest en toch een stempel van de dealer in het boekje. Met andere woorden, een NL dealer onderhouden auto wil ook niet altijd alles zeggen, ik heb namelijk zelf gezien dat het niet altijd klopt.

En ik ben het met je eens dat er in Duitsland vaak nettere exemplaren te koop zijn als in Nerderland. Ik heb die optie echt wel overwogen. Gelukkig kwam ik na lang zoeken toch mijn huidige NL exemplaar tegen.

Maar als je een echte nette hebt met de complete historie en alles erbij zal er echt wel iemand komen voor de auto.
Hij is door zijn leeftijd natuurlijk gewoon een stuk duurder als de meeste "oudere" M3's die te koop staan, dat is logisch.
Er komt vroeg of laat absoluut iemand die graag een jongere frisse M3 zoekt en daar die meerwaarde graag voor over heeft.
Als je geen haast hebt met de verkoop zou ik me nergens druk over maken en er nog gewoon van genieten.

M535I

Bericht door M535I » 30 aug 2010, 17:54

Echter heb ik gemerkt bij mijn zoektocht naar de M3 en ook gemerkt bij heel veel anderen dat bij een E46 M3 de historie en met name ook de terugroepacties veel belangrijker zijn om een auto al dan niet te kopen als bij bijvoorbeeld een 330i. Daar zijn namelijk niet zoveel spannende dingen die gedaan moeten zijn of nagetrokken moeten worden.
Dat is misschien wel weer zo met dat terugroepactie verhaal. Bij mijn M3 was dit gelukkig niet nodig, vandaar dat ik ook een latere bouwjaar hebt gekocht.
Maar als je een echte nette hebt met de complete historie en alles erbij zal er echt wel iemand komen voor de auto.
Hij is door zijn leeftijd natuurlijk gewoon een stuk duurder als de meeste "oudere" M3's die te koop staan, dat is logisch.
Er komt vroeg of laat absoluut iemand die graag een jongere frisse M3 zoekt en daar die meerwaarde graag voor over heeft.
Als je geen haast hebt met de verkoop zou ik me nergens druk over maken en er nog gewoon van genieten.
Dat is precies wat ik ook denkt. En ik maak me er ook niet druk om, ik zeg ook hij mag weg maar hoeft niet weg. Als die echt weg moest dan had ik hem misschien wel ingerolen of had ik de prijs omlaag gezet. Maar ik denk gewoon dat ie het geld gewoon waard is momenteel. Maar daarom wou ik even de mensen duidelijk te maken dat ze geen onnodige vooroordelen hoeven te hebben. Ik vindt gewoon dat als je naar zo een auto op zoek bent gewoon er naar toe moet gaan en deze in het echt bezichtigen, en dan pas je oordeel geven.
M, the Most Powerful Letter in the World!

Cooler

Bericht door Cooler » 02 sep 2010, 12:25

Bericht verwijderd!

Moderatoropmerking Daniël

Rene08

Bericht door Rene08 » 02 sep 2010, 18:29

Erg mooi in het wit! Als ik het geld had......

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 02 sep 2010, 18:46

Ik weet niet hoor, hij heeft flink wat dubieuze kieren en dingen die niet goed aansluiten...

Martijn M3

Bericht door Martijn M3 » 02 sep 2010, 19:15

Inderdaad, ik zie ook vanalles wat niet helemaal netjes zit.
Aan de voorkant klopt het niet helemaal. Koplamp lijkt niet 100% goed te zitten en ook de voorbumper en motorkap zien er wat vervrongen uit. De achterklep zit volgens mij ook niet helemaal zoals het moet, maar dat kan komen omdat er een andere (CSL)achterklep op is gekomen. Maar goedkoop is ie wel.
Laatst gewijzigd door Martijn M3 op 04 sep 2010, 17:30, 2 keer totaal gewijzigd.

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 02 sep 2010, 19:17

Deur en diffuser zitten ook niet tof en koplampen zijn niet origineel en het 'sleepoogafdekplaatje' mist. Verder zit er een amerikaanse sidemarker op... Schadebak uit de USA geimporteerd... ??

Siemi

Bericht door Siemi » 02 sep 2010, 22:04

Griffendahl schreef:Schadebak uit de USA geimporteerd... ??
Als hij uit de VS komt is dat te verifieren.... Als iemand de VIN heeft, vraag ik een carfax op.
BPM berekenen? Meer weten over invoeren? http://www.bpmberekenen.com.

Cliff

Bericht door Cliff » 02 sep 2010, 22:06

Volgens mij hangt de deur er ook scheef in...

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 02 sep 2010, 22:09

Dat zei ik ;)

Cliff

Bericht door Cliff » 02 sep 2010, 22:10

Klopt...ff overheen gelezen... 8P

M535I

Bericht door M535I » 02 sep 2010, 22:35

Zo verkoop je toch geen M3 (|
M, the Most Powerful Letter in the World!

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 03 sep 2010, 09:27

Ik vind dat rode leer in een M3 echt fantastisch :) Zeker in een witte... :love:

Dnl

Bericht door Dnl » 03 sep 2010, 11:18

Wat was de kilometerstand? Interieur lijkt goed uitgeleefd..

Richel88

Bericht door Richel88 » 03 sep 2010, 12:00

Ik snap dat hele geplak van die daken niet... waarom beplakken ze alleen dat binneste gedeelte van t dak..en niet die smalle strips waar je dakdragers op kunt monteren? Dat ziet toch veel breder uit? Tis wellicht wel lastig, maar ziet wel veel breder uit..
Afbeelding
Current: | E46 330XI | E36 325 cabrio |
Previous: | E46 330D | E36 M3 cabrio | E36 328 | E21 323i |

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) ///M3”