Pagina 49 van 52

Re: Mijn Sedan E36 320i: Olie lekkage & Deel gespoten P48*

Geplaatst: 25 feb 2014, 18:45
door nassje
Ik denk dat een goeie 2.0 blok beter is dan een 2.8 blok waar mogelijk nog heel wat aan gedaan moet worden.
Gezien ik weet wat er allemaal gedaan is aan mijn blok en weet hoe het rijdt is het wat veiliger om aan deze blok te werken. Ik wil niet super veel extra vermogen, gezien ik op GPS met deze BMW 216kmpu heb gehaald. Hoe dat kan weet ik nog niet, binnenkort ff op rollenbank.

Maarruhh ik zie opeens dit en ik weet 100% zeker dat ik dit niet had toen ik ermee reed. Dit is echt gebeurd tijdens schorsing....
Afbeelding
Ziet er naar uit dat m'n kleppendekselpakking lek is.

Gelijk contact opgenomen met PB Motorsport en aankomende donderdag wordt mijn vanos gereviseerd en nemen ze vanzelf de pakking in mee. Het wordt allemaal hier bij mij voor de deur gedaan en kan niet wachten tot het zover is.

Ten tweede, ik heb een deel gespoten van m'n BMW en ik ben super tevreden. Ik had al een tijdje in de gaten op auto salons (Parijs en Brussel) dat semi-gloss een hype was/is. Dussss ja...

Flink wat werk om alle steenslagschade weg te krijgen maar het is gelukt.
Betere foto's volgen snel als de auto van de schorsing wordt afgehaald.
Afbeelding
Afbeelding

Hope You Like

Re: Mijn Sedan E36 320i: Olie lekkage & Deel gespoten P48*

Geplaatst: 25 feb 2014, 19:18
door BMW320iHellrot
Zo dat is wel dik dat semigloss gek

Re: Mijn Sedan E36 320i: Olie lekkage & Deel gespoten P48*

Geplaatst: 25 feb 2014, 19:20
door AtlasTelamon
die foto van boven met één koplamp, daar komt de feel van de kleur goed naar voren. ik vind dat een mooie foto.

Re: Mijn Sedan E36 320i: Olie lekkage & Deel gespoten P48*

Geplaatst: 25 feb 2014, 21:34
door bob de bouwer
netjes nassje :duimen: :duimen:

Re: Mijn Sedan E36 320i: Olie lekkage & Deel gespoten P48*

Geplaatst: 25 feb 2014, 21:52
door Ramon 325 Vanos
+1 semiglos ziet er goed uit :duim:

Re: Mijn Sedan E36 320i: Olie lekkage & Deel gespoten P48*

Geplaatst: 26 feb 2014, 20:21
door Maan
Dat ziet er erg dik uit!!

Om terug te komen op het 2,8 verhaal. Daar waar de 2.8 in de E36 een hele dikke motor is is het maar een hele kleine motor voor de 5 en 7 serie. Je kan dus ook kijken naar een donor 528 of zoals ik heb gedaan een 728i. Ze zijn meestal rustig bereden. Iig rustiger dan de E36 over het algemeen! (de 5 of 7 variant 2.8 heeft wel wat meer werk dan 1 uit een 3 ofcourse)

Re: Mijn Sedan E36 320i: PB Motorsport. P49*

Geplaatst: 27 feb 2014, 14:34
door nassje
Iedereen bedankt!!!

Zoals eerder vermeld, PB Motorsport (Patrick) is vandaag langs geweest om mijn vanos te reviseren en m'n kleppendekselpakking te vervangen. Moet zeggen dat het een top van een gozer is en precies weet waar hij het over heeft. Het werk dan ook super uitgevoerd, uiteraard een aanrader!!!

Vanos had trouwens wel flink speling, dus sowieso goed aangedaan. Geen foto gemaakt van de nieuwe vanos maar is ook niet veel aan te zien.
Motor klinkt nu ook gewoon veel lekkerder.. als ik het had geweten had ik het eerder laten doen..


Afbeelding
Afbeelding
Oude pakking, super hard geworden en lek.
Afbeelding
Afbeelding
Nieuwe Pakking
Afbeelding

Alles weer dicht en wauw wat klinkt het lekkerrr... Snel van de schorsing want kan nu al helemaal niet wachten.. Nog een paar weken en gaan met die banaan..

Re: Mijn Sedan E36 320i: PB Motorsport. P49*

Geplaatst: 27 feb 2014, 14:49
door MParallel
Kan het zo niet zien of uit de tekst opmaken, maar zijn bij het opnieuw monteren van het kleppendeksel alle speciale rubberen ringen die onder de kleppendekselbouten zitten vervangen?

Anders zou ik de boel weer loshalen. Lees: moet.

Re: Mijn Sedan E36 320i: PB Motorsport. P49*

Geplaatst: 27 feb 2014, 16:57
door Maan
Moet? Leg uit waarom?

Re: Mijn Sedan E36 320i: Voortgang P48*

Geplaatst: 27 feb 2014, 17:18
door Hitz
matheeuwissen schreef:Ik heb ander spruitstuk etc op mijn 323. Maar ik heb niet het idee dat hij nu sneller is oid.
Jij hebt toch ook een E46 met een M52TU? Op de TU zijn de spuitstuk mods een stuk minder efficiënt.

Re: Mijn Sedan E36 320i: PB Motorsport. P49*

Geplaatst: 27 feb 2014, 18:32
door PBMotorsport
En waarom zouden die vervangen moeten worden als er een compleet nieuwe pakking op de deksel zit?
Het heeft geen om die te vervangen ook, dze voegen niks geen waarse toe aan afsluiting tenzij compleet uitgedroogd.

Dit is overigens niet iets wat met een Revisie te mKen heeft :)

Re: Mijn Sedan E36 320i: PB Motorsport. P49*ng

Geplaatst: 27 feb 2014, 21:04
door MParallel
Kennis is weer ver te zoeken. En een nieuwe pakking heeft er niks mee te maken. Snap niet dat dat niet duidelijk is. Die dingen kosten ook niks, dus zonde van half werk.

De speciale bouten oefenen zelf geen druk uit op het deksel, dat komt alléén van die rubbers. Het zijn deze rubbers die voor de afdichting zorgen.

Dus nieuwe pakking of niet, dat maakt geen zak uit. Een nieuwe pakking zonder druk is net zo effectief als een oude pakking.

Had verwacht dat elke E36 eigenaar dit weet.

Re: Mijn Sedan E36 320i: PB Motorsport. P49*

Geplaatst: 27 feb 2014, 21:42
door Beens1
Dus MParallel, als ik het goed begrijp (soms leren we nog eens wat... ;) ):
Spoiler: Laat zien
Afbeelding
No.8 en no.9 moeten ook nieuw? Is het ook verstandig om no.6 nieuw te doen, of hoeft dat niet?

Linkje klik

Re: Mijn Sedan E36 320i: PB Motorsport. P49*

Geplaatst: 27 feb 2014, 21:45
door nassje
Ik heb er geen verstand van anders zou ik alles (motorisch) allemaal zelf doen.
Sowieso ongeacht heb ik er een goed gevoel bij dat alles goed gedaan is.
Maar ik wil ook niet moeilijk doen om een paar euro's, omdat ik niet weet wie ik moet geloven.

Zou iemand me kunnen zeggen om welke nr het zou gaan dan bestel ik ze ff en vervang ik ze.
Afbeelding
Edit:
Beens1, hahaha toeval

Re: Mijn Sedan E36 320i: PB Motorsport. P49*ng

Geplaatst: 27 feb 2014, 22:26
door Maan
MParallel schreef:Dus nieuwe pakking of niet, dat maakt geen zak uit. Een nieuwe pakking zonder druk is net zo effectief als een oude pakking.
Bovenstaand kan best kloppen, maar in mijn geval heb ik 'm niet vervangen en zit er voldoende druk op de pakking. Tot op heden lekt er niks en ik rij toch al gauw 3000 km per maand. Moet het? Nee, niet altijd. Dat is natuurlijk afhankelijk van de staat van het rubber. Is het verstandig het ook mee te vervangen, dan wil ik je best een ja geven.