Pagina 49 van 55
Re: BMW 330i Sedan | PROJECT: | Wintersetje!
Geplaatst: 31 okt 2013, 16:42
door Dutchie
Weekendje Nürburgring is goed geslaagd! Mijn Sense of Speed driftteam heeft zich goed gehouden, met onder andere een 13e plaats in een veld van 80 EU top rijders! En dat met een E30
(wel eentje met S50B30
)
De 330i heeft zich ook super gehouden! Hij was lekker zuinig ondanks we ons niet helemaal rustig hebben gehouden op die mooie berg weggetjes, en een paar keer langs de bekende tankstation naast het rechte stuk geblèrd, lekker ff die 6500 aantikken.
2 hekelpuntjes waren de remmen, en de kevlar koppeling zodra een hellingproef gedaan moest worden.. Dan maar DSC uit en met wielspin de heuvel op
Maaarrrrr... inmiddels zijn de remmen gefixt! de schijven weggebracht naar een autosport garage hier in de buurt. De schijven laten afdraaien, stralen, en de gaten laten opboren. Ze kwamen terug als nieuwe schijven met de looks van de M-performance schijven door de vergrootte gaten.
Gisteren de klauwen eraf gesloopt, uit elkaar gehaald, gereviseerd, geschuurd en opnieuw geverfd. en EINDELIJK remt ie fatsoenlijk! heerlijk!
Nu op naar de Winterwielen Meet & Greet met Schmiedmann!
Re: BMW 330i Sedan | PROJECT: | Rem update!
Geplaatst: 31 okt 2013, 17:36
door matheeuwissen
Stofkappen goed terug gekregen bij de remmen revisie?
En wat was er dan met die kevlar koppeling? Zo'n pk monster heb je nu ook weer niet dat je alleen maar met wheelspin een berg op kunt?
Re: BMW 330i Sedan | PROJECT: | Rem update!
Geplaatst: 31 okt 2013, 17:48
door Dutchie
Kevlar koppeling hebben we gemonteerd voor het vermogen wat nog gaat komen
Nadeel van een kevlar koppeling is, als deze slipt dan blijft ie slippen.. Je moet er echt aan/uit mee rijden. Helling proef is dus met een slippende koppeling wegrijden, en als ik dat doe dan kan ik de plaat weggooien.
En ging ook niet vol wielspin de heuvel op hoor, maar moest wel een clutchdump doen om weg te rijden haha..
Re: BMW 330i Sedan | PROJECT: | Rem update!
Geplaatst: 31 okt 2013, 18:28
door streamline
Ook lekker waardeloos dan voor een straatauto
Re: BMW 330i Sedan | PROJECT: | Rem update!
Geplaatst: 31 okt 2013, 18:30
door Florish
Haha mijn idee inderdaad
0,0 toegevoegde waarde, alleen maar nadelen
Re: BMW 330i Sedan | PROJECT: | Rem update!
Geplaatst: 31 okt 2013, 18:39
door Dutchie
Zodra er meer vermogen komt heeft het zeker wel toegevoegde waarde, aangezien deze plaat 50% meer vermogen aan kan dan de standaart plaat.
Daarnaast is het enige nadeel de hellingproef, maar heb sinds deze plaat erop zit welgeteld 1x een hellingproef moeten doen dus zo'n ramp is het niet.
Plus zat deze plaat bij het vliegwiel, dus was het alleen maar mooi meegenomen die plaat. en voor straatgebruik is deze plaat prima. een hele verbetering ten opzichte van de standaart plaat als je het mij vraagt.
Re: BMW 330i Sedan | PROJECT: | Rem update!
Geplaatst: 31 okt 2013, 21:17
door JzAero
Ik hoor alleen maar nadelen, je hebt het meestal alleen over een slippende koppeling bij hard wegrijden en dergelijke. Was er geen ander alternatief dat dat vermogen aan kan zonder deze nadelen? Naar mijn weten kon de bak van een E46 sowieso al 350pk aan. Als je veel circuit rijd is dat natuurlijk goed, maar lijkt me allesbehalve praktisch om slippend te rijden op straat? :p
Re: BMW 330i Sedan | PROJECT: | Rem update!
Geplaatst: 31 okt 2013, 21:19
door Hulstijn
Wat voor remmen had jij als basis die je hebt laten opboren?
En heb je foto's van de remschijven?
Gr.
Re: BMW 330i Sedan | PROJECT: | Rem update!
Geplaatst: 31 okt 2013, 22:44
door Florish
Ja ok maar als je geen rijbewijs hebt valt er niet veel te hellingtrekken ook
Re: BMW 330i Sedan | PROJECT: | Rem update!
Geplaatst: 31 okt 2013, 23:37
door Rene08
Schijven af laten draaien? Waren ze alweer krom dan? Zolang zaten ze er toch nog niet onder?
Zo'n koppeling lijkt me echt waardeloos
Re: BMW 330i Sedan | PROJECT: | Rem update!
Geplaatst: 01 nov 2013, 10:09
door matheeuwissen
Heb je die stofkappen van je remklauwen nog terug gekregen?
Re: BMW 330i Sedan | PROJECT: | Rem update!
Geplaatst: 01 nov 2013, 10:43
door Dutchie
Voor dat wegrijden met de slippende koppeling is de opossing al gevonden.
En als ik me niet vergis is de bak van de 330 een stuk sterker, Aangezien sommige in amerika met dik 600pk rijden met standaart bak.
De remme waren zimmerman schijven die a geperforeerd waren, deze gaten zijn nu wat groter opgeboord.
Alles zit er weer op zoals het hoort.
Re: BMW 330i Sedan | PROJECT: | Rem update!
Geplaatst: 01 nov 2013, 10:47
door Dutchie
Rene08 schreef:Schijven af laten draaien? Waren ze alweer krom dan? Zolang zaten ze er toch nog niet onder?
Zo'n koppeling lijkt me echt waardeloos
Remklauw zorgde er weer voor dat de remblok niet goed terug geduwd werd, waardoor de schijf aan een kant warmer werd en dus krom trok. Nu is alles gereviseerd.
En ieder zo zijn mening, als wij blij zijn met die koppeling kan dat toch? Jullie hoeven er toch niet in te rijden
Re: BMW 330i Sedan | PROJECT: | Rem update!
Geplaatst: 03 nov 2013, 19:03
door matheeuwissen
Na 2 keer vragen of je de stofkappen goed terug hebt gekregen en geen antwoord, denk ik da ik het antwoord al wel weet. Het terugplaatsen van de stofkappen is haast onmogelijk om dit goed te doen. Vandaar dat ik het vraag. Wellicht had jij een manier om dit te doen.
Maar het probleem is dus dat als die kappen er niet goed opzitten er weer allemaal rotzooi tussen de zuiger gaat zitten en je kunt wachten tot ze weer gaan aanlopen. Wat je nu dus gedaan hebt is een soort van symptoombestrijding. Het beste is om gewoon 2 nieuwe klauwen op te zoeken. Ik had 2 nieuwe klauwen voor 200 euro.
Re: BMW 330i Sedan | PROJECT: | Rem update!
Geplaatst: 03 nov 2013, 21:12
door Dutchie
Lol serieus 2x eroverheen gelezen.
Die stofkappen terugkrijgen is niet zo moeilijk. Als je alles goed schoonmaakt dan druk je deze met een schroevendraaier netjes terug op zn plek.