Pagina 50 van 64
Re: Programming for dummies
Geplaatst: 13 jan 2014, 23:09
door gk5
The-P schreef:Ik heb ook een kabel gekocht, daarbij zit software geleverd op cd's. Maar zit ik vast aan Windows XP of is het ook werken te krijgen op Windows 7 (zonder Windows XP mode)
Kijk op je pm.
Knakkel schreef:gk5 + teamviewer = baas
Bedankt
Re: Programming for dummies
Geplaatst: 14 jan 2014, 23:18
door E61_Stuiver
gk5 schreef:De gevoeligheid van de regensensor
In CAPPL module:
RAIN_LIGHT_SENSOR
aktiv
C750A_SCHWELLWERT_EMPFIN
par_frei
C750A_SCHWELLWERT_NORMAL
par_frei
C750A_SCHWELLWERT_SEHR_E
par_frei
Toevoegen in FA:
+FLCS = Schwellwert sehr empfindlich
TwentseE61 schreef:
Ik heb de indruk dat mijn cgfdat/sgdat/ecu files niet goed zijn. Zo staan er voor mijn gevoel veel te weinig files in de edibas/ecu folder (32 stuks). De file E60.eng bevat in ieder geval wel de juiste motor code (DDE6M47) voor mij.
Je moet in deze folder ca.360 stuks files hebben voor e60.
Alle instellingen zoals hierboven (en ook later in het topic) gecodeerd, ook alles later nog eens gecheckt
, geeft niet het gewenste resultaat!
Via INPA de rain sensor gekalibreerd in de hoop dat het probleem hier mee verholpen is, maar helaas
Waar heb in nu last van; in de auto stand van de regenwissers wissen ze wel onregelmatig, ook kan ik de interval instellen en zie wel wat verschil, alleen wissen ze niet snel genoeg. Het duurt te lang voordat ze aan de nieuwe wis slag beginnen. Het zicht is dan al zo slecht. Ook is het zo dat soms de ramen al zo vuil zijn en dat hij dan past wist, terwijl een paar wis slagen later hij veel eerder gaat wissen. Maar na een tijdje kan ik nauwelijks weer iets zien voordat hij weer gaat wissen. Hoogst irritant.
Iemand een idee wat dit nu kan zijn? je zou zeggen dat ik de gevoeligheid beter/anders zou moeten coderen, maar bij anderen staat hij ook zo en daar werkt het prima. Ook raar dat hij qua vuiligheid niet consequent wist.
Re: Programming for dummies
Geplaatst: 15 jan 2014, 08:30
door coconutssjaakie
De Rain Light Sensor initialiseren via INPA gaf bij mij geen goed resultaat. Uiteindelijk via DIS de RLS weten te resetten. Daar stond stap voor stap bij wat je moest. Dat heeft goed geholpen. Inmiddels zo'n 1,5 jaar later merk ik dat de RLS weer slechter reageert. Ik zal vandaag of morgen weer eens met DIS aan de slag gaan. Stappenplan laat ik dan wel even weten.
Het coderen van de RLS gevoeligheid heb ik me ook helemaal op stuk gebeten. Tot nu toe niet gelukt. Software RLS is up to date. Wellicht is de RLS hardware matig hier niet toe in staat. Mijn e61 is ook van de eerste generatie.
Re: Programming for dummies
Geplaatst: 15 jan 2014, 14:24
door E61_Stuiver
Ah, ah.
Ik was dus niet de enige, twijfelde al aan mijzelf. Ben wel benieuwd naar het stappenplan, en dan nu nog iemand met DIS in de buurt, krijg het zelf niet geinstalleerd op mijn laptop.
Re: Programming for dummies
Geplaatst: 15 jan 2014, 20:44
door coconutssjaakie
Deze stappen moet je doorlopen om de RLS te initialiseren. De initialize functie is ook te vinden in INPA.
(terminal 15 is volgens mij positie 0 van je contact. terminal R positie 1)
Initialization
Due to the optical process, the rain sensor has to be adapted to the windshield. This adaptation takes place at initialization.
Requirement for faultless initialization is that the windscreen glass is dry, clean and free of defects in the area of the rain sensor.
The initialization is performed using the service function (Initialize rain sensor) in the BMW diagnosis system.
In the service function, the adaptation values in the rain sensor are deleted. This is followed by adjustment of the sensor system to the windshield based on the following sequence:
· Switching off the rain sensor
· Switch off terminal 15 and terminal R
· Switch on terminal R and terminal 15 and wait 10 seconds.
In the 10 seconds waiting period, the new adaptation values are determined and stored.
Initialization of the rain sensor is necessary:
· After replacing the windshield
· Fitting a used rain-driving light sensor
Re: Programming for dummies
Geplaatst: 15 jan 2014, 22:25
door Knakkel
Terminal 15: Controlled by the CAS depending directly on the position of the ignition key.
Note: Terminal R is not present as a hardware terminal. The switch information is only communicated across the bus systems.
Re: Programming for dummies
Geplaatst: 17 jan 2014, 16:41
door The-P
Ik heb een nieuwe zwaardere accu voor mijn auto gekocht aangezien de oude niet goed meer is. Kan iemand me uitleggen hoe deze in te leren, en of ik waardes aan moet passen en zo ja hoe?
Kan ik de accu nu al wisselen en bijv. pas over paar dagen inleren of is dat niet aan te raden?
Re: Programming for dummies
Geplaatst: 17 jan 2014, 22:48
door E61_Stuiver
Zonet de RLS opnieuw geprobeerd te initialiseren met INPA, ik zie heel kort tijdens het initialisatieproces in het groen "running" (echt maar een kleine seconde) en dan in het geel "stopped".
De initialisatie gaat dus niet goed, ik zelf verdenk INPA, wat denken jullie en wat zouden jullie doen?
Re: Programming for dummies
Geplaatst: 19 jan 2014, 17:05
door craen
hallo iedereen
ik zit met het probleem dat als ik inpa gebruik alles perfect werkt.
maar als ik ncs expert wil gebruiken and de module kies voor te lezen krijg ik de error
VIN is faulty COAPI-2001 ediabas not initializied.
ik heb alles werkend gehad op een andere laptop die nu overleden is helaas
ik heb al alles geprobeert wat ik maar kon en wist wat ik kon proberen.
wie weet hier raad mee? en kan mij helpen?
ik ben echt radeloos
wat ik ook probeer krijg het niet lopen eerst had ik chassis faulty toen heb ik mijn daten geupdate naar v41
nu heb ik vin is faulty.
ik heb een e61 van 2004 heb een jaar geleden al het 1 en ander gecodeerd maar krijg het niet aant werken deze keer
wie kan mij helpen hiermee? ik weet het echt niet meer wat te doen
greets
Re: Programming for dummies
Geplaatst: 19 jan 2014, 18:48
door BMW_Lover
Heb je de fa.trc en fsw_psw.trc files in je work folder al eens weg gegooid?
Re: Programming for dummies
Geplaatst: 19 jan 2014, 18:57
door craen
ik heb net fa.trc en fsw_psw.trc verwijderd die waren ook van een e90 idd
maar helaas nog steed vin is faulty COAPI-2001 ediabas not initializied
nog een idee bmw_lover?
Re: Programming for dummies
Geplaatst: 20 jan 2014, 18:38
door craen
het werkt!!!
ik heb gewoon nog is alles opnieuw op de laptop gezet en inpa werkte perfect nu was ik in men auto ermee bezig en ik dacht ik ga toch nog is proberen dus ik sloot inpa af maar de inpa server niet en tot mijn verbazing werkt het zo wel.
maar normaal moet het toch ook gewoon werken als inpa aan staat?
iemand die hier wat meer over weet?
ncs expert werkt perfect alleen als ik inpa afsluit
Re: Programming for dummies
Geplaatst: 22 jan 2014, 18:02
door BMW_Lover
Er moet altijd onderin ediabas actief zijn anders werkt ncsexpert niet
Re: Programming for dummies
Geplaatst: 22 jan 2014, 18:15
door craen
ja dat ediabas actief moet zijn wist ik
maar als ik inpa niet afsluit dan werkt ncs expert niet
Re: Programming for dummies
Geplaatst: 30 jan 2014, 08:12
door BMW_Lover
Dat komt denk ik omdat ze allebei ediabas gebruiken en dat niet tegelijk kan.