Storing niveauregeling E61 -> compressor vervangen
Re: Storing niveauregeling E61 -> compressor vervangen
jawel.
Kapotte compressor merk je doordat hij langer en langer loopt om de auto op niveau te krijgen. Uiteindelijk loopt hij totals de maximum tijd verstreken is waarna er een waarschuwing op de iDrive verschijnt. Wagen hangt dan nog steeds horizontaal maar wat lager daar de compressor hem niet meer helemaal omhoog krijgt. Als hij aan één kant langer hangt moet het een probleem zijn dat alleen aan één zijde gerelateerd is zoals een kapotte air of lucht balg.
Kapotte compressor merk je doordat hij langer en langer loopt om de auto op niveau te krijgen. Uiteindelijk loopt hij totals de maximum tijd verstreken is waarna er een waarschuwing op de iDrive verschijnt. Wagen hangt dan nog steeds horizontaal maar wat lager daar de compressor hem niet meer helemaal omhoog krijgt. Als hij aan één kant langer hangt moet het een probleem zijn dat alleen aan één zijde gerelateerd is zoals een kapotte air of lucht balg.
Laatst gewijzigd door tom_il op 08 mei 2013, 08:19, 1 keer totaal gewijzigd.
525d E61 2007 pre-LCI
Dankje Tom_il,
ik ga vanmiddag even langs de monteur. Ik laat wel weten hoe het afloopt!
Gr
ik ga vanmiddag even langs de monteur. Ik laat wel weten hoe het afloopt!
Gr
Het blijkt de rechter luchtbalg te zijn. Ik heb er een bested bij de stealer: 190 euris! valt gelukkig nog mee...
Gr
Gr
Dat valt idd goed, best is the checken of je de versterkte invoerslang hebt zoals enkele posts hierboven vermeld, om te vermijden dat later de compressor stuk gaat wegens een gescheurde slang. Dit zou iedere E61 bezitter moeten. De compressor is niet zo goedkoop.
525d E61 2007 pre-LCI
Zo te zien heb ik de versterkte slang er al op zitten. We kwamen er ook achter, dat ooit al eerder de blauwe slang naar de luchtbalg is vervangen. De koppeling om de slang vast te klemmen, zat er nog op aan de zijde, van de compressor.
Alles lijkt nu weer goed te werken gelukkig!
Gr Nanu
Alles lijkt nu weer goed te werken gelukkig!
Gr Nanu
Ik ga het er maar eens op wagen en (met hulp van iemand die handig is en een smeerkuil heeft) de compressor vervangen. Ik begrijp dat ik hem het beste hier: http://www.air-suspension-shop.com/index.php?a=134 kan bestellen? En wat moet ik er dan nog bij bestellen? Een relais: http://www.air-suspension-shop.com/index.php?a=312 en een aanzuigslang: http://www.air-suspension-shop.com/index.php?a=306?
Verder nog iets? Een nieuwe slangklem (waar vind ik die)?
Suzie
Verder nog iets? Een nieuwe slangklem (waar vind ik die)?
Suzie
Ik heb bij de airsuspensionshop de aanzuigslang alvast besteld.
Mijn wagen moet binnen 2 maanden toch al wat onderhoud hebben, dus mogen ze meteen de aanzuigslang preventief vervangen.
Ik mag wel zeggen dat ik met de aankoop van deze aanzuigslang (met filter) me enigszins genaaid voel. Voor nog geen meter standaard gewapende slang en een standaard filtertje (wat volgens mij niet meer is dan een filter dat als standaard los benzinefilter kan worden gebruikt en 2 slangklemmetjes betaal je 40 Euri's (+ de verzendkosten).
Mijn advies aan iedereen die dit nog wil doen: ga naar de automaterialenzaak, koop een meter gewapende (brandstof)slang met de juiste doorsnede, een filtertje en 2 slangklemmetjes en klaar is Klara.
Mijn wagen moet binnen 2 maanden toch al wat onderhoud hebben, dus mogen ze meteen de aanzuigslang preventief vervangen.
Ik mag wel zeggen dat ik met de aankoop van deze aanzuigslang (met filter) me enigszins genaaid voel. Voor nog geen meter standaard gewapende slang en een standaard filtertje (wat volgens mij niet meer is dan een filter dat als standaard los benzinefilter kan worden gebruikt en 2 slangklemmetjes betaal je 40 Euri's (+ de verzendkosten).
Mijn advies aan iedereen die dit nog wil doen: ga naar de automaterialenzaak, koop een meter gewapende (brandstof)slang met de juiste doorsnede, een filtertje en 2 slangklemmetjes en klaar is Klara.
Zo even een schopje omhoog met dit topic... helaas!
Ik heb sinds een paar weken een 525iT uit '04 met 240K en kreeg sinds 3 weken de melding "Niveauregelung ausgefallen" en een E61 die wat meer achterover hangt. Hoevaak hoor je de compressor aan slaan? Bij mij is dat bijkans elke ochtend als ik de auto van het slot doe. Dan hoor ik hem voor ongeveer 1 min. lopen, maar zie niks omhoogkomen of iets dergelijke?!
Gevalletje compressor vermoedde ik. Nu heb ik vanavond eens onder de auto gelegen en de platen eraf geschroefd en de compressor gedemonteerd. De aanzuigslang was idd gescheurd, maar verders was het in de omgeving van de compressor wel droog en redelijk schoon.
Als ik de compressor aanzet d.m.v. op contact zetten merk ik dat de zuigkracht echt minimaal is. Mijn vinger blijft er nauwlijks aan de zuigtuitje "plakken". Hoe hard hoort ie eraan te zuigen? Bij het regelblokje voel ik wel iets weerstand van lucht maar ook vrij minimaal. Nu gaan daar ook maar kleine slangetjes aan dus klopt dat?!?
Ik ben bang dat ik een nieuwe compressor nodig heb, maar wilde het eerst even checken hier bij de ervaringdeskundigen...
Hoor het graag!!
Ik heb sinds een paar weken een 525iT uit '04 met 240K en kreeg sinds 3 weken de melding "Niveauregelung ausgefallen" en een E61 die wat meer achterover hangt. Hoevaak hoor je de compressor aan slaan? Bij mij is dat bijkans elke ochtend als ik de auto van het slot doe. Dan hoor ik hem voor ongeveer 1 min. lopen, maar zie niks omhoogkomen of iets dergelijke?!
Gevalletje compressor vermoedde ik. Nu heb ik vanavond eens onder de auto gelegen en de platen eraf geschroefd en de compressor gedemonteerd. De aanzuigslang was idd gescheurd, maar verders was het in de omgeving van de compressor wel droog en redelijk schoon.
Als ik de compressor aanzet d.m.v. op contact zetten merk ik dat de zuigkracht echt minimaal is. Mijn vinger blijft er nauwlijks aan de zuigtuitje "plakken". Hoe hard hoort ie eraan te zuigen? Bij het regelblokje voel ik wel iets weerstand van lucht maar ook vrij minimaal. Nu gaan daar ook maar kleine slangetjes aan dus klopt dat?!?
Ik ben bang dat ik een nieuwe compressor nodig heb, maar wilde het eerst even checken hier bij de ervaringdeskundigen...
Hoor het graag!!
x '95 BMW E36 328i Cabrio
x '98 BMW E38 728iA
x '97 BMW E36 318i T
x '81 BMW E23 735iA
x '00 BMW E39 530dA T
x '98 BMW E38 728iA
x '02 BMW E46 330d T
x '04 BMW E61 525iA T
x '04 BMW E46 318i T
x '00 BMW E38 735iA
✓ '08 BMW E61 525dA T
x '98 BMW E38 728iA
x '97 BMW E36 318i T
x '81 BMW E23 735iA
x '00 BMW E39 530dA T
x '98 BMW E38 728iA
x '02 BMW E46 330d T
x '04 BMW E61 525iA T
x '04 BMW E46 318i T
x '00 BMW E38 735iA
✓ '08 BMW E61 525dA T
525iT kennen we niet . 525iA en 525iX wel .
Jouw compressor gaat idd stuk zijn door de vuiligheid die hij heeft aangezogen in de gescheurde slang.
Best is de compressor te vervangen alsmede de aanzuigslang door het nieuwe versterkte type.
Jouw compressor gaat idd stuk zijn door de vuiligheid die hij heeft aangezogen in de gescheurde slang.
Best is de compressor te vervangen alsmede de aanzuigslang door het nieuwe versterkte type.
525d E61 2007 pre-LCI
-
Klopt wat Tom zegt. Mijn slang was ook doorgescheurd bij het beginstukje. Ondanks dat ik de slang korter heb gemaakt en dus scheurvrij bleef de melding terugkomen. Uiteindelijk compressor vervangen, merk WABCO, en nu nergens meer last van.
Hallo
Ook ik kreeg de melding ,en steeds vaker.
Bij mij was ook de slang kapot en ik heb de compressor er onder uit gehaald.
Hier zat veel viezigheid in door de kapote aanzuigslang.
De membramen die je ziet op de tweede foto sloten niet meer in zijn gehaal af ivm de vuiligheid,
alles fijn zuivergemaakt en terug in elkaar gezet.
Ik heb gebruik gemaakt van de festo hogedruk slang die perfect past en bijna niks kost ,ik dacht 2 euro..
Alles terug gehangen en ik heb nergens geen last meer van.
het is natuurlijk altijd te proberen.
Voor een collega heb ik via ebay een complete amk compressor op rvs frame gekocht voor 400 euro incl alle toebehoren .
mvgr harm
eeuwigheid duurt het langst..........
Iedereen die een E61 koopt zou eerst moeten checken of de slang niet stuk is en of hij van het versterkte type is.
Op die manier kan je erger voorkomen.
Zelf ik heb de versterkte slang te herkennen aan het feit dat hij een gevlochten mantel heeft.
Op die manier kan je erger voorkomen.
Zelf ik heb de versterkte slang te herkennen aan het feit dat hij een gevlochten mantel heeft.
525d E61 2007 pre-LCI
Ik ga vanavond inderdaad eerst de compressor eens losschroeven. Er moeten toch ergens onderdelen te krijgen zijn voor een compressor!? Mag toch niet zo zijn dat een membraam kapot is, gelijk de hele compressor weggeknikkerd moet worden?
@ Tom: Ahja, zit nog in de E46 en E39 modus wat betreft aanduidingen...
@ Tom: Ahja, zit nog in de E46 en E39 modus wat betreft aanduidingen...
x '98 BMW E38 728iA
x '97 BMW E36 318i T
x '81 BMW E23 735iA
x '00 BMW E39 530dA T
x '98 BMW E38 728iA
x '02 BMW E46 330d T
x '04 BMW E61 525iA T
x '04 BMW E46 318i T
x '00 BMW E38 735iA
✓ '08 BMW E61 525dA T
x '98 BMW E38 728iA
x '97 BMW E36 318i T
x '81 BMW E23 735iA
x '00 BMW E39 530dA T
x '98 BMW E38 728iA
x '02 BMW E46 330d T
x '04 BMW E61 525iA T
x '04 BMW E46 318i T
x '00 BMW E38 735iA
✓ '08 BMW E61 525dA T
Onderdelen, zeer twijfelachtig. Tegenwoordig word weinig nog hersteld. We leven in de wegwerpmaatschappij waar wegens uurloon het goedkoper is om dingen te vervangen ipv te herstellen.
525d E61 2007 pre-LCI
Mja, dat is helaas inderdaad zo...
Kan ook maar weinig vinden op internet aan revisie/onderdelen.
Kan ook maar weinig vinden op internet aan revisie/onderdelen.
x '98 BMW E38 728iA
x '97 BMW E36 318i T
x '81 BMW E23 735iA
x '00 BMW E39 530dA T
x '98 BMW E38 728iA
x '02 BMW E46 330d T
x '04 BMW E61 525iA T
x '04 BMW E46 318i T
x '00 BMW E38 735iA
✓ '08 BMW E61 525dA T
x '98 BMW E38 728iA