Auto kapoet: dynamo de veroorzaker?
Re: Auto kapoet: dynamo de veroorzaker?
quote deleted
Laatst gewijzigd door Tourer op 15 nov 2011, 14:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Huidige: F11 535d M-sport APEC chipped 355PK / 740Nm
Vorige: E61 530dA M-tech PPE chipped 260PK / 583Nm
Zie dat er wat mis is gegaan.
Wat ik wilde zeggen: heb je misschien onder de achterklep een Duits noodnummer (de mijne is uit Duitsland geïmporteerd) staan? Ik heb dit 3 jaar geleden (auto was toen 4, 5 jaar oud) gebeld toen ik lek reed. Aardige BMW mevrouw uit München aan de lijn en die heeft een sleepauto geregeld (in Nederland) die de auto bij de garage afzetten. Nooit een factuur van gehad.
Kan je misschien wat ANWB kosten schelen (een E60/E61 is al duur zat in onderhoud
) ; of ik heb erg veel mazzel gehad.
Wat ik wilde zeggen: heb je misschien onder de achterklep een Duits noodnummer (de mijne is uit Duitsland geïmporteerd) staan? Ik heb dit 3 jaar geleden (auto was toen 4, 5 jaar oud) gebeld toen ik lek reed. Aardige BMW mevrouw uit München aan de lijn en die heeft een sleepauto geregeld (in Nederland) die de auto bij de garage afzetten. Nooit een factuur van gehad.
Kan je misschien wat ANWB kosten schelen (een E60/E61 is al duur zat in onderhoud

Huidige: F11 535d M-sport APEC chipped 355PK / 740Nm
- Kingfisher
- Contacteer:
Haha, ik heb inderdaad zo'n Duits noodnummer. Nooit in me opgekomen om dat ook daadwerkelijk te bellen omdat ik er vanuit ging dat ze me toch niet zouden helpen. Wel netjes dat ze je kosteloos hebben geholpen.
Huidig: F31 320i M Sport Edition HE, Ex: E61 530dA M
Geen dank.
Daarom zijn we met zijn allen hier op dit forum. Om dat gat in je portemonnee, waar BMW bij staat, zo klein mogelijk te houden.
Gr. Cuma

Daarom zijn we met zijn allen hier op dit forum. Om dat gat in je portemonnee, waar BMW bij staat, zo klein mogelijk te houden.

Gr. Cuma
BTW,
Welke modules hebben het bij jou begeven en is dit te merken in de auto?
Gr. Cuma
Welke modules hebben het bij jou begeven en is dit te merken in de auto?
Gr. Cuma
- Kingfisher
- Contacteer:
Ik hoop dat vanavond te horen. Zelf denk ik sowieso de bluetooth module. Dat was inderdaad te merken doordat deze de accu leegtrok en gewoon niet werkte. Welke andere module er nog meer naar z'n grootje is hoor ik hopelijk snel.
Zodra ik mijn auto weer mag ophalen zal ik hier wel verslag doen van wat er is gebeurd.
Zodra ik mijn auto weer mag ophalen zal ik hier wel verslag doen van wat er is gebeurd.
Heb je misschien een linkje voor ons? Dan bestel ik ook zo'n regulator en laat ik hem binnenkort vervangen, apk is binnen en binnenkort de auto achterlaten voor groot onderhoud. Kan ik alles in 1x laten doenKingfisher schreef:Mijn plan is nu dus om op zoek te gaan naar zo'n regulator. Ik zag op een Duits forum dat ie nieuw bij de dealer 102 euro kost, maar ik zag op internet dat een Valeo regulator voor een Chevrolet (zo'n echte Amerikaanse, niet zo'n Aziatisch gebakje) slechts 45 dollar kost. Ligt wel weer in dezelfde lijn als de kosten voor een compressor voor de luchtvering bij de dealer versus de fabrikant.
hoi kingfisher
daar ben ik weer enne je bedoelt denk ik de regalateur die in de dynamo zit dat is iets nieuws en die word aangesteurd door de boordcomputer en die regelt het stroom naar de gebruikers en hij vult de accu .omdat deze vrij nieuw is kan die niet getest worden bij de dynamo doctor omdat de dynamo lastig eronderuit te halen want je hebt geen milimeter over maar goed ik als timmerman en tractorpuller heb hem toch in een uur tijd er onderuit gehaalt(p.s hij moet er naar boven uit)heb ik de regalateur maar laten vervangen plus nieuw lagers erin laten zetten kosten 170euro en na een uurtje had ik hem er weer onder zitten
de regalateur kan je dus bij een dynamo doctor er in laten zetten .van het merk waar je dynamo van is anders past het niet dus helaas geen amerikaanse internet ding maar een bosch of lucas
de dynamoregalatuer is een klein dingetje waar het stekertje met kabeltjes van de auto inplugt
maar goed heeft het geholpen?? nou de radio is niet meer uitgevalen en hij is ook niet meer op noordprogamma gegaan maar wel na 2 weken niet starten .na hulp met andere auto weer als nieuw tot vandaag na 4weken weer niet starten motor langzaam rond maar gelikkig heb ik een losse accu ik de koffer staan en met hulp van die accu op accu geen succes dus de accu voor onder de motor kap aangeslaten op het +en - aansluiting en de motor ging iets harder rond en springt net aan en thuis na 14 km auto uitzetten en weer starten en dan start hij wel en draait de motor tijdens het starten wel hard rond raar raar wie weet wat er aan de hand is
daar ben ik weer enne je bedoelt denk ik de regalateur die in de dynamo zit dat is iets nieuws en die word aangesteurd door de boordcomputer en die regelt het stroom naar de gebruikers en hij vult de accu .omdat deze vrij nieuw is kan die niet getest worden bij de dynamo doctor omdat de dynamo lastig eronderuit te halen want je hebt geen milimeter over maar goed ik als timmerman en tractorpuller heb hem toch in een uur tijd er onderuit gehaalt(p.s hij moet er naar boven uit)heb ik de regalateur maar laten vervangen plus nieuw lagers erin laten zetten kosten 170euro en na een uurtje had ik hem er weer onder zitten
de regalateur kan je dus bij een dynamo doctor er in laten zetten .van het merk waar je dynamo van is anders past het niet dus helaas geen amerikaanse internet ding maar een bosch of lucas
de dynamoregalatuer is een klein dingetje waar het stekertje met kabeltjes van de auto inplugt
maar goed heeft het geholpen?? nou de radio is niet meer uitgevalen en hij is ook niet meer op noordprogamma gegaan maar wel na 2 weken niet starten .na hulp met andere auto weer als nieuw tot vandaag na 4weken weer niet starten motor langzaam rond maar gelikkig heb ik een losse accu ik de koffer staan en met hulp van die accu op accu geen succes dus de accu voor onder de motor kap aangeslaten op het +en - aansluiting en de motor ging iets harder rond en springt net aan en thuis na 14 km auto uitzetten en weer starten en dan start hij wel en draait de motor tijdens het starten wel hard rond raar raar wie weet wat er aan de hand is
- Kingfisher
- Contacteer:
Ik heb mijn auto terug. Was helaas aanzienlijk duurder dan ik had gehoopt, maar nu is mijn dynamo zo goed als gereviseerd. Als ik hoorde wat er allemaal vernieuwd is in en aan de dynamo zou je kunnen zeggen dat ik een nieuwe dynamo heb.
Verder is de weerstand in de plus-kabel vervangen omdat die veel te hoog bleek (geen idee, dat nemen we dan maar aan). Dit zou geresulteerd hebben in het langzaam leeglopen van mijn accu. Bartus, misschien is dit bij jou ook het geval?
Gisteravond startte de auto lekker en ook tijdens de rit geen rare dingen kunnen ontdekken, behalve dan dat mijn boordcomputermenu niet meer werkt. Ik zie het gemiddelde verbruik, maar ik kan niet meer de actieradius, en snelheid opvragen.
Helaas doet mijn bluetoothmodule het nog steeds niet.
Vanochtend de auto gestart, ging wederom perfect maar helaas verscheen er ook direct weer het 'auto op brug' icoontje met de melding 'verhoogde accu ontlading'.
Verder is de weerstand in de plus-kabel vervangen omdat die veel te hoog bleek (geen idee, dat nemen we dan maar aan). Dit zou geresulteerd hebben in het langzaam leeglopen van mijn accu. Bartus, misschien is dit bij jou ook het geval?
Gisteravond startte de auto lekker en ook tijdens de rit geen rare dingen kunnen ontdekken, behalve dan dat mijn boordcomputermenu niet meer werkt. Ik zie het gemiddelde verbruik, maar ik kan niet meer de actieradius, en snelheid opvragen.

Helaas doet mijn bluetoothmodule het nog steeds niet.
Vanochtend de auto gestart, ging wederom perfect maar helaas verscheen er ook direct weer het 'auto op brug' icoontje met de melding 'verhoogde accu ontlading'.

Tering zeg...
Jij hebt gewoon echt superveel pech met het oplossen van dit probleem...
Is toch om ziek van te worden.....
Echt goed van je om te blijven proberen....

Jij hebt gewoon echt superveel pech met het oplossen van dit probleem...
Is toch om ziek van te worden.....
Echt goed van je om te blijven proberen....

- Spoiler: Laat zien
Ik zou er helemaal idioot van worden. Je betaalt een vracht geld voor een auto en dan verwacht je dat ie 't doet. Natuurlijk kan er iets kapot, maar dit is niet meer grappig.
je hebt geen sluiting in de dieselvoorverwarming? Nu je dynamo in orde is beginnen verbruikers met kortsluiting (lees te hoge weerstand) je parten te spelen. Helaas al dan niet het gevolg van de onstabiele defecte dynamo.
Vaak is de dieselvoorverwarming een irritante storingsbron.
Heeft hier op het bimmerforum vele bmw's leeg laten lopen als ik die storingen zo lees.
Ik probeer alleen maar mee te denken.
Vaak is de dieselvoorverwarming een irritante storingsbron.
Heeft hier op het bimmerforum vele bmw's leeg laten lopen als ik die storingen zo lees.
Ik probeer alleen maar mee te denken.
E36 320i Coupé 1994 verkocht
News from the new owner: the car is a total loss after a crash 

- Kingfisher
- Contacteer:
Dank voor het meedenken dw70. In juni is het gloeirelais al vervangen, ik mag toch hopen dat die niet (weer) beschadigd is door de defecte dynamo.
Zelf verdenk ik de bluetooth module er van. Die werkt (nog steeds) niet en toen ik deze de vorige keer loskoppelde bleef de melding verhoogde accu ontlading uit. Ik kijk het even een paar dagen aan, dan trek ik de BT weer los en ga het dan weer bekijken.
Sowieso wil ik iedereen bedanken voor het meedenken.
Zelf verdenk ik de bluetooth module er van. Die werkt (nog steeds) niet en toen ik deze de vorige keer loskoppelde bleef de melding verhoogde accu ontlading uit. Ik kijk het even een paar dagen aan, dan trek ik de BT weer los en ga het dan weer bekijken.
Sowieso wil ik iedereen bedanken voor het meedenken.

O die BT module had ik na de reparatie sowieso eraf gelaten en ieder component wat je verdenkt. Dan eens een week rijden en daarna 1 component erbij steken en kijken of er dan leegloop is. Is dat er niet, het volgende erbij steken, etc.
Graag gedaan. Kan iedereen gebeuren en als je geen idee meer hebt is input van buitenaf nooit verkeert.
Graag gedaan. Kan iedereen gebeuren en als je geen idee meer hebt is input van buitenaf nooit verkeert.
E36 320i Coupé 1994 verkocht
News from the new owner: the car is a total loss after a crash 

- Kingfisher
- Contacteer:
OH NEE HE?!
Na 3 hele dagen zonder storing gereden te hebben kregen we gisteren vanuit het niets de melding Storing veiligheidsgordelsysteem: storing in functie airbags, gordelspanner en gordelkrachtbegrenzers. Gordel goed vastmaken!
Waar hebben ze die auto's van gemaakt? Van peperkoek?
Ik wil dat het stopt met al die foutmeldingen, maar volgens mij is daarvoor maar één remedie. Het ding verkopen.
Na 3 hele dagen zonder storing gereden te hebben kregen we gisteren vanuit het niets de melding Storing veiligheidsgordelsysteem: storing in functie airbags, gordelspanner en gordelkrachtbegrenzers. Gordel goed vastmaken!
Waar hebben ze die auto's van gemaakt? Van peperkoek?

Ik wil dat het stopt met al die foutmeldingen, maar volgens mij is daarvoor maar één remedie. Het ding verkopen.