mkm e46 Csl make'over
- marcovandaar
Re: mkm e46 Csl make'over
het is al tijdje geleden dat ik weer eens op het forum kijk.
maar goeie verandering zo te zien met je schroefset!
mooi laag!
zou zelf ook wel willen, maar ben zo bang voor die drempels
en ik ben heeeeel erg benieuwd naar je kofferbak project!
dat zou ik zelf ook nog wel zien zitten.
maar goeie verandering zo te zien met je schroefset!
mooi laag!
zou zelf ook wel willen, maar ben zo bang voor die drempels
en ik ben heeeeel erg benieuwd naar je kofferbak project!
dat zou ik zelf ook nog wel zien zitten.
EX BMW: 325 clubsport - CarbonSchwarz
Huidige BMW: M3 Cabrio - CarbonSchwarz
Huidig BMW e92 M3 - jerez schwarz
hee marco,bij mij op t dorp liggen ook drempels en dergelijke maar is egt geen enkel probleem. ook op de snelweg heb ik al getest met 190 geen probleem op de E17.. dus dat zal in bresjes en omstreken ook wel lukken. hij ligt nu als een blok op de weg en het rammelt niks dus ik ben er zeer blij mee.
ik kan het voor redelijk goedkoop regelen en eventueel ook wel moteren voorje.
maar alsje meer info wil moetje maar eens een mailtje sturen.
ja ik heb vanmorgen bericht gehad dat de spuitcabine door een spoedklus bezet was dus het word maandag pas.. x|
zodra ik hem heb gemonteerd komt er een hele pagina over hoe ik het gedaan heb met foto's en uitleg dus..
meschien is het wel iets voorjou alsje je verveelt.. haha
greetz,MKM e46
ik kan het voor redelijk goedkoop regelen en eventueel ook wel moteren voorje.
maar alsje meer info wil moetje maar eens een mailtje sturen.
ja ik heb vanmorgen bericht gehad dat de spuitcabine door een spoedklus bezet was dus het word maandag pas.. x|
zodra ik hem heb gemonteerd komt er een hele pagina over hoe ik het gedaan heb met foto's en uitleg dus..
meschien is het wel iets voorjou alsje je verveelt.. haha
greetz,MKM e46
csl bootlid
2 maanden geleden had ik een id om een csl deksel project te starten maar hem kwam maar niet uit met de tijd,tot ik ineens een kofferklep had gevonden van een E46 sedan..
vond een gewone ''Add-on'' niet zo biezonder en ja een OEM deksel...is iets te gek.
ik ben aan de slag gegaan,heb afmeting via autocat gevonden,foto's,en afmetingen van een OEM csl klep..
ben gaan passen en meten,alle spulletjes gehaald en ben begonnen.
heb eerst de klep ontdaan van alle paneeltjes en heb hem daarna helemaal kaal gezet.
toen aan de mal begonnen,hiervoor heb ik polyestherfoam gebruikt.het is ideaal voor het maken van mallen met ronde vormen omdat je met aleen een scherp mesje er alles mee kan vormen.
na een hoop meetwerk zat er al een aardigge vorm in.
waneer de vorm er helemaal inzat heb ik er een fijn laagje polyestherplamuur over gezet om de randen van de mal goed aan te laten sluiten.daarna een 2e laag voor de grote oneffenheden.
heb gelijk ook maar mijn sleutelopening (rechts)dicht gemaakt om het aan bijde kanten mooi strak te zetten.
dat heb ik met 2lagen polyesther via binnen en buiten verhard en dan met plamuur afgewerkt.
toen alles zowat vlak gemaakt was en ik begonnen met het leggen van de polyesther.
een erg plakkerig karwei maar de manier waar op maakt het sterk.
ik heb voor het vezelstof gekozen omdat het makkenlijk te bewerken is en in verschillende diktes te krijgen valt.
heb eerst een overlapping gemaakt met 0,35mm en daarna met 0,55mm om een beetje gewicht te sparen.
maar door de overlappende lagen tog weer sterk.
vanaf toen kon het afwerken beginnen.. heb er eerst een deklaag polyestherplamuur overgezet en grof in de vorm gebracht.
eerst even passen of alles netjes aansluit...
daarna ben ik verder gegaan met het volledig strak zetten van het complete deksel.
afplamuren,en heel veel schuren....met heel licht schuurstof (800 tot 1200).
zodra alles 10 keer is nagelopen op gebreken,putjes,scheurtjes,groefjes was het tijd voor de primerlaag.
het einde was bijna in zicht.. ook deze laag moet weer geschuurd worden met minstens (850 tot 1300).
en weer gecontroleerd op kleine plekken.
het tevens ook mijn lijst waar kentekenverlichting en schakelaar voor open/dicht in zit ook strak gezet voor een mooi glad effect.
zo nu is het aan de spuiterij voor de laatste hand te leggen.. en dat is de 171/3 orientalblau metallic er op te zetten.
de verwachting was vrijdag 12sept,maar door een spoedklus is dit naar maandag verzet..
dus tot die tijd nog even wachten voor het eind resultaat...
hoop jullie het een interesant project vonden,ik vond het persoonlijk een van de gaafste mod's om te doen
volgendeweek een shoot met eindresultaat!
Greetz,MKM E46
2 maanden geleden had ik een id om een csl deksel project te starten maar hem kwam maar niet uit met de tijd,tot ik ineens een kofferklep had gevonden van een E46 sedan..
vond een gewone ''Add-on'' niet zo biezonder en ja een OEM deksel...is iets te gek.
ik ben aan de slag gegaan,heb afmeting via autocat gevonden,foto's,en afmetingen van een OEM csl klep..
ben gaan passen en meten,alle spulletjes gehaald en ben begonnen.
heb eerst de klep ontdaan van alle paneeltjes en heb hem daarna helemaal kaal gezet.
toen aan de mal begonnen,hiervoor heb ik polyestherfoam gebruikt.het is ideaal voor het maken van mallen met ronde vormen omdat je met aleen een scherp mesje er alles mee kan vormen.
na een hoop meetwerk zat er al een aardigge vorm in.
waneer de vorm er helemaal inzat heb ik er een fijn laagje polyestherplamuur over gezet om de randen van de mal goed aan te laten sluiten.daarna een 2e laag voor de grote oneffenheden.
heb gelijk ook maar mijn sleutelopening (rechts)dicht gemaakt om het aan bijde kanten mooi strak te zetten.
dat heb ik met 2lagen polyesther via binnen en buiten verhard en dan met plamuur afgewerkt.
toen alles zowat vlak gemaakt was en ik begonnen met het leggen van de polyesther.
een erg plakkerig karwei maar de manier waar op maakt het sterk.
ik heb voor het vezelstof gekozen omdat het makkenlijk te bewerken is en in verschillende diktes te krijgen valt.
heb eerst een overlapping gemaakt met 0,35mm en daarna met 0,55mm om een beetje gewicht te sparen.
maar door de overlappende lagen tog weer sterk.
vanaf toen kon het afwerken beginnen.. heb er eerst een deklaag polyestherplamuur overgezet en grof in de vorm gebracht.
eerst even passen of alles netjes aansluit...
daarna ben ik verder gegaan met het volledig strak zetten van het complete deksel.
afplamuren,en heel veel schuren....met heel licht schuurstof (800 tot 1200).
zodra alles 10 keer is nagelopen op gebreken,putjes,scheurtjes,groefjes was het tijd voor de primerlaag.
het einde was bijna in zicht.. ook deze laag moet weer geschuurd worden met minstens (850 tot 1300).
en weer gecontroleerd op kleine plekken.
het tevens ook mijn lijst waar kentekenverlichting en schakelaar voor open/dicht in zit ook strak gezet voor een mooi glad effect.
zo nu is het aan de spuiterij voor de laatste hand te leggen.. en dat is de 171/3 orientalblau metallic er op te zetten.
de verwachting was vrijdag 12sept,maar door een spoedklus is dit naar maandag verzet..
dus tot die tijd nog even wachten voor het eind resultaat...
hoop jullie het een interesant project vonden,ik vond het persoonlijk een van de gaafste mod's om te doen
volgendeweek een shoot met eindresultaat!
Greetz,MKM E46
Ziet er heel netjes uit, hoop werk ook... !! Maar het resultaat mag er zeker zijn. :~
Jammer dat het profiellijntje wat er bij de echte wel in zit bij jou nu ontbreekt though, bewuste keuze ??
Stomme vraag misschien, maar heb je wel een manier om je kofferbak dadelijk te ontgrendelen als je per ongeluk je klep dicht hebt gegooid met je sleutels erin ??
Jammer dat het profiellijntje wat er bij de echte wel in zit bij jou nu ontbreekt though, bewuste keuze ??
Stomme vraag misschien, maar heb je wel een manier om je kofferbak dadelijk te ontgrendelen als je per ongeluk je klep dicht hebt gegooid met je sleutels erin ??
thnx,ja dat is bewust gedaan omdatje bij een standaard klep met dat lijstje zit voor de kentekenverlichting en dergelijke. en daar loopt die lijn net over.. en vond het nogal druk anders.
nou als he niet opslot is gewoon met mn kofferschakelaar.. en uhm anders moet mn rechtse mistlamp even gekillt worden want daar achter zit een veiligheidspal voor handmatig te openen
greetz.. mkm
nou als he niet opslot is gewoon met mn kofferschakelaar.. en uhm anders moet mn rechtse mistlamp even gekillt worden want daar achter zit een veiligheidspal voor handmatig te openen
greetz.. mkm
Wauw! Wat een werk, erg knap gedaan en ook goed gerapporteerd!
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Wauw, dat ziet er waarempel proffesioneel uit! .
Ben benieuwd naar het eindresultaat, en of dan de lijnen goed overeenkomen.
Ben benieuwd naar het eindresultaat, en of dan de lijnen goed overeenkomen.
- marcovandaar
zo zo, ziet er heel netjes uit vriend.
vakwerk hoor.
ik ben benieuwd naar het eind resultaat :~
ik kom binnekort nog wel af he!
groetenn
vakwerk hoor.
ik ben benieuwd naar het eind resultaat :~
ik kom binnekort nog wel af he!
groetenn
EX BMW: 325 clubsport - CarbonSchwarz
- Dutch Delight
Nice work !
- Spoiler: Laat zien
1st Best of Show / BMW Experience 2008
2nd Best of Show / Duitse Autosport Festival 2008
1st Best of Wheels / BMW Experience 2007
2nd Best of Interior / Beemerteam 2007
ziet er goed uit!
ben benieuwd naar het eindresultaat....
ben benieuwd naar het eindresultaat....
www. M3 register .nl
Dat ziet er idd heel erg netjes uit !
knap gedaan hoor, moet je toch aardig wat lef voor hebben, die vorm maken op je klep, heb je daar lang over gedaan.
Ik heb alweer een nieuwe CSL klep, maar ben nog niet tevreden over de vorm, dus wil het misschien een beetje aanpassen.
maar voor je klus, echt super
knap gedaan hoor, moet je toch aardig wat lef voor hebben, die vorm maken op je klep, heb je daar lang over gedaan.
Ik heb alweer een nieuwe CSL klep, maar ben nog niet tevreden over de vorm, dus wil het misschien een beetje aanpassen.
maar voor je klus, echt super
BMW is a pleasure that you never can measure
ja heb er behoorlijk wat werk aangehad ben nu een maand bezig maar het is af en toe dat ik er is aan verder ben gegaan. maar je hebt zelf ook een csl klep op je sedan of? ja voor de aanpassing van de afmeting zo ik gewoon met plamuur aan de slag gaan zolang je maar niet t dik er op zet.
wilje meschien even foto'tje sturen hoe het er bij jou uitziet..ben benieuwd.
greetz,mkm
wilje meschien even foto'tje sturen hoe het er bij jou uitziet..ben benieuwd.
greetz,mkm
Ik heb nog eventjes geen foto, maar het is ook gewoon voor een sedan, en tja het zag er ook niet echt uit dat je dat eventjes deed, maar gewoon met plaumuur is dan het beste om bij te werken.
Je hebt me wel weer op het idee gebracht om die lip uit 1 stuk te maken, bij je electrisch slot en verlichting, ziet er erg goed uit.
Zal even kijken wanneer ik een fototje kan maken, hij ligt een stukkie bij mij uit de buurt in een loods
Je hebt me wel weer op het idee gebracht om die lip uit 1 stuk te maken, bij je electrisch slot en verlichting, ziet er erg goed uit.
Zal even kijken wanneer ik een fototje kan maken, hij ligt een stukkie bij mij uit de buurt in een loods
BMW is a pleasure that you never can measure