csl bootlid
2 maanden geleden had ik een id om een csl deksel project te starten maar hem kwam maar niet uit met de tijd,tot ik ineens een kofferklep had gevonden van een E46 sedan..
vond een gewone ''Add-on'' niet zo biezonder en ja een OEM deksel...is iets te gek.
ik ben aan de slag gegaan,heb afmeting via autocat gevonden,foto's,en afmetingen van een OEM csl klep..
ben gaan passen en meten,alle spulletjes gehaald en ben begonnen.
heb eerst de klep ontdaan van alle paneeltjes en heb hem daarna helemaal kaal gezet.
toen aan de mal begonnen,hiervoor heb ik polyestherfoam gebruikt.het is ideaal voor het maken van mallen met ronde vormen omdat je met aleen een scherp mesje er alles mee kan vormen.
na een hoop meetwerk zat er al een aardigge vorm in.
waneer de vorm er helemaal inzat heb ik er een fijn laagje polyestherplamuur over gezet om de randen van de mal goed aan te laten sluiten.daarna een 2e laag voor de grote oneffenheden.
heb gelijk ook maar mijn sleutelopening (rechts)dicht gemaakt om het aan bijde kanten mooi strak te zetten.
dat heb ik met 2lagen polyesther via binnen en buiten verhard en dan met plamuur afgewerkt.
toen alles zowat vlak gemaakt was en ik begonnen met het leggen van de polyesther.
een erg plakkerig karwei maar de manier waar op maakt het sterk.
ik heb voor het vezelstof gekozen omdat het makkenlijk te bewerken is en in verschillende diktes te krijgen valt.
heb eerst een overlapping gemaakt met 0,35mm en daarna met 0,55mm om een beetje gewicht te sparen.
maar door de overlappende lagen tog weer sterk.
vanaf toen kon het afwerken beginnen.. heb er eerst een deklaag polyestherplamuur overgezet en grof in de vorm gebracht.
eerst even passen of alles netjes aansluit...
daarna ben ik verder gegaan met het volledig strak zetten van het complete deksel.
afplamuren,en heel veel schuren....met heel licht schuurstof (800 tot 1200).
zodra alles 10 keer is nagelopen op gebreken,putjes,scheurtjes,groefjes was het tijd voor de primerlaag.
het einde was bijna in zicht.. ook deze laag moet weer geschuurd worden met minstens (850 tot 1300).
en weer gecontroleerd op kleine plekken.
het tevens ook mijn lijst waar kentekenverlichting en schakelaar voor open/dicht in zit ook strak gezet voor een mooi glad effect.
zo nu is het aan de spuiterij voor de laatste hand te leggen.. en dat is de 171/3 orientalblau metallic er op te zetten.
de verwachting was vrijdag 12sept,maar door een spoedklus is dit naar maandag verzet..
dus tot die tijd nog even wachten voor het eind resultaat...
hoop jullie het een interesant project vonden,ik vond het persoonlijk een van de gaafste mod's om te doen
volgendeweek een shoot met eindresultaat!
Greetz,MKM E46