BMW 316iN - BMW 320iA
Re: BMW 316iN Boston Grün -
Toyota is niet bepaald rommel misschien ziet het er niet uit maar wel de auto als je geen geld hebt en toch wil rijden. Gaat namelijk zelden stuk start altijd en rijd redelijk. Niet teverglijken met een bmw maarja Japans is zo slecht nog niet! Koriaans is een ander verhaal 

Toyota is inmiddels verkocht aan mensen die er heel blij mee zijn. Het is ook een hele knappe wagen en voor de leeftijd in een zeer goede staat. Hoop dat ze er plezier mee hebben.
Vanmiddag even de Zomerbandjes weer onder de 316i geplaatst.
Hopelijk morgen die van de 320d, met een beetje geluk is hij er dan weer...
Vanmiddag even de Zomerbandjes weer onder de 316i geplaatst.
Hopelijk morgen die van de 320d, met een beetje geluk is hij er dan weer...

Laatst gewijzigd door Beens1 op 17 aug 2014, 11:32, 2 keer totaal gewijzigd.
Bimmer heeft afgelopen maandag een verse APK gekregen, met daarbij een nieuwe uitlaatdemper. De oude was toch niet meer APK-waardig.
De wagen wordt momenteel nog gebruikt door m'n vader, die door een ontsteking in de knie niet goed motor kan rijden. Wanneer dat weer beter gaat, gaat de wagen in de stalling, wachten tot de volgende winter.
De wagen wordt momenteel nog gebruikt door m'n vader, die door een ontsteking in de knie niet goed motor kan rijden. Wanneer dat weer beter gaat, gaat de wagen in de stalling, wachten tot de volgende winter.

hoe is het met je e46 dan? hij stond in hardenberg zei je? waar dan? ik woon namelijk net buiten hardenberg.
E46 316i 1999 EIBACH PRO verkocht
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
Die staat inmiddels weer voor de deur sinds vanavond 8uur.
Die heeft inderdaad bij een zaak gestaan in Hardenberg, weet alleen niet welke...
Wou de garagist me niet vertellen.
Die heeft inderdaad bij een zaak gestaan in Hardenberg, weet alleen niet welke...

Even flink stof afblazen.
De 316i is nog steeds in bezit van mijn vader (inmiddels).
De teller staat nu op ruim 3ton en rijdt nog prima, haalt nog steeds netjes 1 op 14.
Elk jaar netjes zonder problemen door de APK. Dus goed onderhouden werpt zijn vruchten af!
Meen dat voor de volgende keuring een kogeltje zit aan te komen, maar dat is eigenlijk niets bijzonders.
De 318iA van mijn moeder (bj 1997) heeft inmiddels ruim 314.xxx op de teller en doet het ook nog prima. Zo nu en dan een kleine storing die zichzelf weer verhelpt.
Ikzelf rij, zoals misschien aan het onderschrift als gemerkt is, een Seat Toledo bj 2000. De wagen bevalt goed, maar het is geen BMW. Dat is wel erg te merken in van alles.
De 316i is nog steeds in bezit van mijn vader (inmiddels).
De teller staat nu op ruim 3ton en rijdt nog prima, haalt nog steeds netjes 1 op 14.
Elk jaar netjes zonder problemen door de APK. Dus goed onderhouden werpt zijn vruchten af!
Meen dat voor de volgende keuring een kogeltje zit aan te komen, maar dat is eigenlijk niets bijzonders.
De 318iA van mijn moeder (bj 1997) heeft inmiddels ruim 314.xxx op de teller en doet het ook nog prima. Zo nu en dan een kleine storing die zichzelf weer verhelpt.

Ikzelf rij, zoals misschien aan het onderschrift als gemerkt is, een Seat Toledo bj 2000. De wagen bevalt goed, maar het is geen BMW. Dat is wel erg te merken in van alles.
Laatst gewijzigd door Beens1 op 28 sep 2013, 11:03, 1 keer totaal gewijzigd.
De 316iN heeft inmiddels een respectabele kmstand van ruim 305dkm en doet het nog uitermate prima!
De 318iA van m'n moeder heeft nu ruim 320dkm op de teller en het rolt maar door.
De 320iA van mij heeft nu ruim 171dkm op de teller staan en ik geniet van elke km die er bij komt.
De 318iA van m'n moeder heeft nu ruim 320dkm op de teller en het rolt maar door.
De 320iA van mij heeft nu ruim 171dkm op de teller staan en ik geniet van elke km die er bij komt.
Re: BMW 316iN - BMW 320iA
Beginpost aangepast (hierboven weergegeven). Topic gaat dus nu over meerdere wagens.Beens1 schreef:Dit topic gaat over de auto-geschiedenis (deels) en de huidige twee wagens die nog in bezit zijn.
Het begon allemaal met een eerste wagen, natuurlijk een BMW. Dit was zo'n beetje met de paplepel ingegoten, dus dat kon bijna niet anders.No 2 was een wagen die ik (tot nog toe) het langst heb gehad en nu in het bezit is (van mijn vader).
- Spoiler: Laat zien
No 3 was de opvolger, omdat no2 een innige zoen had gegeven met een lantaarnpaal.
No 4 was een Toyota Starlet 1.3 automaat uit 1989, tijdelijk pekelbakje voor de winter.
No 5 is gekomen, nadat no 3 weer was omgeruild met no 2.No 6 inruiler van no 5, uitstapje *niet verstandig*.
No 7, ramp van het jaar!
No 8, huidig vervoersmiddel.
Dit is een verzameltopic geworden, veel updates zullen hier niet worden gemeld.

Laatst gewijzigd door Beens1 op 17 aug 2014, 11:33, 5 keer totaal gewijzigd.
Persoonlijk vond ik juist het oude mooier
maar weer is wat anders he, iemand die zn auto ophoogt, je bent wel origineel zo!

maar weer is wat anders he, iemand die zn auto ophoogt, je bent wel origineel zo!

>>>>Showroom E36's<<<<
Ik was eigenlijk van plan om een setje styling 10, 27 of 28 onder de 320iA te zetten (in de zomer-uitvoering), maar zag een setje op marktplaats die ik ook wel erg aantrekkelijk vond (minder en makkelijker schoonmaken)...
Het is Styling 35 geworden. 16 Inch, dus tussen de 15" en 17" in, waarover ik ook nog zat te twijfelen.
Twee bandjes zijn aan vervanging toe, zit er zelfs aan te denken daar 205 breed op te leggen (zit nu 225 op). 't Is 7J, dus dat moet wel kunnen. Weet alleen dan niet hoe hoog het moet. 205-55-16?
Fotootje:

--
Verder ook minder nieuws.
Ik had een probleempje met niet goed warm worden van de wagen, dus da's de thermostaat.
Nu moesten de multiriemen en spanrollen ook al vervangen worden, dus dat dacht ik in één 'klap' te doen.
Planning was vorige week vrijdag/zaterdag, maar de post deed er langer over.
Dus afgelopen vrijdag aan de slag, alles ging vrij voorspoedig. Totdat door een moment van onbedachtzaamheid de radiateur lek raakte...
In alle ijl een nieuwe radiateur besteld bij de dealer á €265,- *slik*, kwam vandaag binnen.
Vandaag alles opgebouwd (rampenplan met zo'n oliekoeler voor de automaat die aan de radiateur vast moet...), vullen en ontluchten.
Helaas: de nieuwe radiateur is lek....
Gelijk met de dealert gebeld, moet maandag maar met die radiateur langskomen, dan zal de chef-magazijn het verder afhandelen. Ik wil iig een nieuwe (waterdichte) en eventueel ook nog een tegemoetkoming van de koelvloeistof á 5L.
Wordt vervolgt.

Het is Styling 35 geworden. 16 Inch, dus tussen de 15" en 17" in, waarover ik ook nog zat te twijfelen.
Twee bandjes zijn aan vervanging toe, zit er zelfs aan te denken daar 205 breed op te leggen (zit nu 225 op). 't Is 7J, dus dat moet wel kunnen. Weet alleen dan niet hoe hoog het moet. 205-55-16?
Fotootje:

--
Verder ook minder nieuws.
Ik had een probleempje met niet goed warm worden van de wagen, dus da's de thermostaat.
Nu moesten de multiriemen en spanrollen ook al vervangen worden, dus dat dacht ik in één 'klap' te doen.
Planning was vorige week vrijdag/zaterdag, maar de post deed er langer over.
Dus afgelopen vrijdag aan de slag, alles ging vrij voorspoedig. Totdat door een moment van onbedachtzaamheid de radiateur lek raakte...

In alle ijl een nieuwe radiateur besteld bij de dealer á €265,- *slik*, kwam vandaag binnen.
Vandaag alles opgebouwd (rampenplan met zo'n oliekoeler voor de automaat die aan de radiateur vast moet...), vullen en ontluchten.
Helaas: de nieuwe radiateur is lek....

Gelijk met de dealert gebeld, moet maandag maar met die radiateur langskomen, dan zal de chef-magazijn het verder afhandelen. Ik wil iig een nieuwe (waterdichte) en eventueel ook nog een tegemoetkoming van de koelvloeistof á 5L.
Wordt vervolgt.
- bob de bouwer
beens al met al ziet je wagen er netjes uit 

Thanx.
Vandaag ben ik met de groene (316i) naar het werk geweest en moet eerlijk zeggen dat zo'n 'slome' 4-cilinder het in mijn ogen totaal niet onder doet voor de 320i qua rijgedrag. De 320i ligt wat solider op de weg, maar de 316i blijft ook vlot genoeg.
Morgenmiddag komt de nieuwe radiateur binnen, even afwachten of deze wel lekdicht is... en dan woensdagmiddag er onder bouwen.
Vandaag ben ik met de groene (316i) naar het werk geweest en moet eerlijk zeggen dat zo'n 'slome' 4-cilinder het in mijn ogen totaal niet onder doet voor de 320i qua rijgedrag. De 320i ligt wat solider op de weg, maar de 316i blijft ook vlot genoeg.
Morgenmiddag komt de nieuwe radiateur binnen, even afwachten of deze wel lekdicht is... en dan woensdagmiddag er onder bouwen.
de 320i blijft ook de kleinste 6 cylinder he
maar ik vind persoonlijk de 6 cylinder veel beter en mooier lopen dan mijn oude 316i en hij is ook wel een heel stuk sneller en stiller

maar ik vind persoonlijk de 6 cylinder veel beter en mooier lopen dan mijn oude 316i en hij is ook wel een heel stuk sneller en stiller
e38 735i sedan, in bezit
e39 528i touring, gedemonteerd
e34 520i touring, gedemonteerd
e36 320i coupe, verkocht
e36 316i coupe, verkocht
e39 528i touring, gedemonteerd
e34 520i touring, gedemonteerd
e36 320i coupe, verkocht
e36 316i coupe, verkocht