Pagina 6 van 11

Re: Motortemperatuur

Geplaatst: 12 feb 2013, 12:39
door henri.thijssen
de EGR thermostaat heb ik gewoon bij BMW gekocht - van Laarhoven € 37,xx nog iets
Verschillen waren naar mening minimaal tov webshops en dan betaal ik nog verzend kosten
Hoofdthermostaat daarneten via misterauto € 33,xx nog iets

Re: Motortemperatuur

Geplaatst: 15 feb 2013, 16:16
door harm1965
hoi

Ik heb die van mij 525i ook maar eens gecontroleerd.
na 5 tot 6 km staan er nog 3 streepjes en dan blijft de tempratuur zo rond de 93 graden staan.

weer wat geleerd met het verborgen menu.
Afbeelding

Re: Motortemperatuur

Geplaatst: 18 feb 2013, 12:11
door Timmo6
zoals te verwachten viel was het bij de mijne (535d) niet anders, kwam niet boven de 71°C
juist bestelling bij dealer geplaatst

Re: Motortemperatuur

Geplaatst: 05 mar 2013, 16:48
door richarddiego
Ben net nieuw hier, waar kan ik de temp van de motor aflezen?

Bij mij kan ik de temp niet aflezen zoals de foto hierboven?

Re: Motortemperatuur

Geplaatst: 05 mar 2013, 17:13
door tom_il
richarddiego schreef:Ben net nieuw hier, waar kan ik de temp van de motor aflezen?
Mischien eerst eens door dit topic lezen.

Jezelf voorstellen zou ook al niet slecht zijn.

Re: Motortemperatuur

Geplaatst: 09 mar 2013, 17:37
door Timmo6
juist hoofdthermostaat vervangen. Viel wel mee in tijd, 2,5uur dankzij de goede richtlijnen hier op het forum :)
Als bemerking kan ik nog iets toevoegen aan de eigenaars van een 535d want zij hebben de luchtfilter met de inlaatluchtdarm aan de passagierszijde. Als je zowel het luchtfilterhuis als de inlaat luchtdarm tot op de turbo losmaakt en eruit haalt (is vrij eenvoudig) dan kan je heel makkelijk bij de 2torx T45 schroeven waarmee de EGRkoeler aan de uitlaatcollector vasthangt, en kan je deze met de hand eruit nemen.
straks proefrit om te kijken of we de 90° halen.

Re: Motortemperatuur

Geplaatst: 17 mar 2013, 10:26
door angeleyes
kos.be schreef:@Martijn: met een bluetooth OBD module en smartphone kan je de temperatuur van koelvloeistof opvragen.

Hoi hoe moet ik dat doen met mijn samsung galaxy s3?

Re: Motortemperatuur

Geplaatst: 28 mar 2013, 15:46
door arnhem026
Goedenmiddag mensen,

Ik heb mijn EGR thermostaat vervangen en mijn koelvloeistof temperatuur loopt wel wat sneller omhoog. En als ik flink gas ga geven komt die ook netjes tegen de 88-93 Celcius. Alleen snap ik niet hoe jullie dat streepjes bij de toerental aflezen. Bij mij zitten de streepjes tot de 4500Toeren ( 530D e60 2006 )
Afbeelding
photo sharing sites

Re: Motortemperatuur

Geplaatst: 28 mar 2013, 16:20
door tom_il
Vanaf 75 a 80°C bewegen de streepjes niet meer. Zoals ze bij jou zitten (4600toeren) zitten ze op hun maximum. Je kan dus de temp niet aflezen op de streepjes alleen.

Re: Motortemperatuur

Geplaatst: 28 mar 2013, 20:07
door arnhem026
Ja ik begrijp je. Maar is dit de juiste motortemperatuur?

Re: Motortemperatuur

Geplaatst: 28 mar 2013, 21:13
door tom_il
snap je vraag niet, het schermpje in de midden geeft toch 94°C aan ?

Re: Motortemperatuur

Geplaatst: 29 mar 2013, 00:10
door arnhem026
Wat zijn die streepjes bij de toerentaller dan? Dat snap ik niet precies?

Re: Motortemperatuur

Geplaatst: 29 mar 2013, 08:42
door tom_il
Die streepjes geven een soort variable rode zone weer. Zoveel te warmer je motor zoveel te hoger mag je in de toeren gaan.

Re: Motortemperatuur

Geplaatst: 29 mar 2013, 11:00
door arnhem026
Oke dankjewel voor je tip tom! Weer wat geleerd de auto gaat nu wel wat sneller naar de 80graden en gaat pas na de 90 als ik vol gas geef. Raad je mij aan ook om de thermostaat te veranderen of kan het geen kwaad als de auto tot 80graden komt met als ik hard ga rijden dat die dan pas bij 90-94 graden komt.

Re: Motortemperatuur

Geplaatst: 29 mar 2013, 11:05
door henri.thijssen
Desondanks hoofd-thermostaat vervangen is , kom ik nog steeds niet boven de 85
Maar meerendeels blijft hij op 82 hangen.
Als ik bijv op een 80 weg rij, en ik zet hem in S-M om bijv in 2 te rijden om ff flink toeren te houden, dan zakt mijn temp terug tot 70 Graden (binnen 2 minuten nb)
Zou het niet misschien kunnen zijn dat mijn sensor niet goed is ?
Teruggaande naar andere post, dit kan toch niks te maken hebben met tuning, regeneratie uitschaling lijkt me.