Donderdag eens op pad geweest met de M. Had haar nog écht uitgeprobeerd sinds aanschaf, omdat zij nog niet technisch was nagekeken. Dit is afgelopen zaterdag gedaan, waardoor ik niet kon wachten!
Wat mij opviel is dat de olie een ruime 15min nodig heeft om tussen 75 en 95 graden te komen.
Vetrokken vanuit huis richting Amsterdam- Oost waar de olie op temperatuur was. Onder aan de afslag bij Duivendrecht heerlijke sprint getrokken tegen een Yamaha R1 richting Amstel(duuh ging niet die niet voluit :duh: ) heerlijk! In a5 stand gezet en het ging rap richting 220. :shock: ( was erg rustig).
Heb ook een stukje in de stad gereden. Is goed te doen met de SMG II. Soms schakelt die niet precies op de tijdstip dat je wilt of zelfs verwacht, waardoor je dan een beetje naar voren leunt..Is even wennen.. Heb nog niet kunnen meemaken hoe het opschakelen voelt voor een bocht in te gaan, je kunt de aangrijpingsmoment niet bepalen. Dit zal ik waarschijnlijk op de ring moeten ervaren. Maar....
Als je eenmaal er voor gaat.. Dan doet de SMG erg goed zijn werk. Ze wilt dat je tot t eind gaat met de toerental. Als je zelf denkt gas los te laten voor 7500 toeren, krijg je werkelijk een bonk, want ze schakelt niet.. Je moet tot t einde gaan alvorens ze gaat door schakelen. Hierdoor word het inhouden moeilijk gemaakt. Go till the edge.
Zelf flipperen heb ik nog niet gedaan. Lekker in A stand gelaten en een beetje wennen aan de M en op de weg uiteraard.. Voor lekker flipperen etc in bochten zal ik dat stukje nog eens over doen.. Dan zal ik er wat meer over kunnen vertellen.
Zelfs met drempels ging het goed, waar ik van te voren beetje bang mee was. Hoefde niet eens héél erg schuin de drempel over. Wel wat traag om er een feeling van te krijgen. Het verbaasd mij hoe weinig tot niets ik schraap over de drempels.
Toen na lang nadenken richting Marken gereden langs Monnickendam, daar zijn namelijk heerlijke bochtige wegen langs de dijk. Precies wat ik zocht! HIj ligt :In love: op de weg en in de bochten! Het verbaasde mij hoe hard ik er door heen ging. Wat ik van de remmen vind, weet ik nog niet eerlijk gezegd. Vind ze niet héél goed! Binnekort de remvloeistof verversen met die van Castrol.. nog wat.. Voelde beetje sponsig aan ofzo.
Achteraf gezien reed ik in A2 stand :duh: , was zo bezig met sturen en gassen dat ik dat niet eens had veranderd nog. En zelfs met deze ''trage'' stand vond ik het érg leuk!
Het is wel even wennen met RHD in de bochten.
Al met al was ik énorm trots op de auto! Het is gewoonweg erg mooi om te zien. Die M is zo lekker snel en wendbaar! Heerlijke auto! Dat Kw onderstel is priceless stuurt heerlijk direct. Je voelt letterlijk alles wat er gebeurt onder de wagen.. Dit gaat zeker nog laaaaang niet vervelen.
De M wat hoger zetten? Denk het niet.. Misschien voor ietsje hoger.. Zodat de koets recht staat.
Wat fatsoenlijke plaatjes geschoten. Dit is op de weg richting Marken.
Twijfel voor een csl klep: vind dat heel netjes staan, niet alleen vanwege de CSL, maar het ontwerp. Wil er geen wannabee csl van maken, met de voorbumper etc.. (nog niet )