E61 535d 2005 Bezigheden
Re: E61 535d 2005 Bezigheden
Regenaratie neemt ook plaats zonder drukverschil om de zoveel kilometer.
Pas als hij vol aan het geraken is word de regeneratie getriggerd door teveel tegendruk.
Pas als hij vol aan het geraken is word de regeneratie getriggerd door teveel tegendruk.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: E61 535d 2005 Bezigheden
Dat klopt staat nog op de planning.
Het is toch ook wat dat alle milieu besparende dingen problemen geven op de diesels van bmw, swirflaps,egr, roetfilter. Ik heb het er gelijk tussen uitgehaald alleen egr uitcoderen nog.
Het is toch ook wat dat alle milieu besparende dingen problemen geven op de diesels van bmw, swirflaps,egr, roetfilter. Ik heb het er gelijk tussen uitgehaald alleen egr uitcoderen nog.
Vorige e60 530i,530d lci huidige f10 530d
Re: E61 535d 2005 Bezigheden
Ik heb er ook nog niets slechts over gevonden of gehoord dat mis kan gaan met de auto,alleen maar voordelen.
Heb wel twee nadelen opgemerkt hij stinkt echt naar een oude diesel en het geluid bij stationair is net een fhön.
Het roeten vind ik niet zo heel erg maar hij blaakt de ene keer erger als de andere keer met rijden.
Heb wel twee nadelen opgemerkt hij stinkt echt naar een oude diesel en het geluid bij stationair is net een fhön.
Het roeten vind ik niet zo heel erg maar hij blaakt de ene keer erger als de andere keer met rijden.
Vorige e60 530i,530d lci huidige f10 530d
Re: E61 535d 2005 Bezigheden
Yep. Dat is niet anders helaas ...bmw530i schreef: hij stinkt echt naar een oude diesel
Kijk eens in je einddemper, dan zie je dat de rechter pijp dicht zit met een klep, deze wordt geregeld door de regeneratie en Egr. Het vacuum slangetje erafhalen en dichtstoppen zorgt ervoor dat beide pijpen open zijn en geeft geen foutmelding. Dan föhnt ie wat minder..bmw530i schreef: en het geluid bij stationair is net een fhön.
Komt door de Egr en misschien een vuil luchtfilter, smerig inlaattraject en carterventilatie.bmw530i schreef:Het roeten vind ik niet zo heel erg maar hij blaakt de ene keer erger als de andere keer met rijden.
Nogmaals, het zijn keuzes die je maakt. Of milieuvriendelijk, of een storingsvrij stinkende roetmobiel
Pappa > 2006-E61-550i-M - Mamma 2015-F20-118d
Re: E61 535d 2005 Bezigheden
Die keuze heb ik dus gemaakt het voel me alleen op.
Dat fhön geluid zal denk ik blijven ik heb een 530d heeft dat klepje dacht ik niet op de eind demper.
Ik had wel gemerkt dat het ene pijpje het geluid niet maakt en het andere wel.
Luchtfilter en inlaat zijn schoon alleen egr heb ik niet uit gecodeerd zou het daar in zitten?
Dat fhön geluid zal denk ik blijven ik heb een 530d heeft dat klepje dacht ik niet op de eind demper.
Ik had wel gemerkt dat het ene pijpje het geluid niet maakt en het andere wel.
Luchtfilter en inlaat zijn schoon alleen egr heb ik niet uit gecodeerd zou het daar in zitten?
Vorige e60 530i,530d lci huidige f10 530d
Re: E61 535d 2005 Bezigheden
Je kunt eens proberen het vacuumslangetje van de Egr los te koppelen.
Kijken wat ie doet dan ...
Kijken wat ie doet dan ...
Pappa > 2006-E61-550i-M - Mamma 2015-F20-118d
Re: E61 535d 2005 Bezigheden
Ja ik leef nog, en de Bimmer ook.
Maar vanavond toen ik naar huis reed, beetje sportief een rechterbocht in
Ik voelde een "knakje" links achter, en :
Bij eerste tankstation gestopt en gekeken ... niets te zien.
Auto weer gestart en weer alles normaal
Vreemd.
Maar vanavond toen ik naar huis reed, beetje sportief een rechterbocht in
Ik voelde een "knakje" links achter, en :
Bij eerste tankstation gestopt en gekeken ... niets te zien.
Auto weer gestart en weer alles normaal
Vreemd.
Pappa > 2006-E61-550i-M - Mamma 2015-F20-118d
Re: E61 535d 2005 Bezigheden
Zo, hij is nog aanwezig op het forum zeg.....
Klinkt niet goed maar wat het is...
Klinkt niet goed maar wat het is...
Re: E61 535d 2005 Bezigheden
Bart, ik ben een druk mens. Vaak geen eens tijd om te pissen
Ik heb het euvel met Dynamic drive niet meer gehad, maar onbewust doe je het toch wat rustiger aan.
Heb even een paar dagen vrij, want de bimmer heeft ook wat anders ...
Zoals ik in het begin al schreef had ik last van een vettig motorblok, wat te wijten bleek aan versleten wervelkleppen.
Deze heb ik op mijn manier behandeld en gedicht, nieuwe pakkingen ertussen, en ondertussen 20dkm verder is het weer terug bij af 1 vette bende
Dus de boel maar weer demonteren en kijken wat er nu weer aan de hand is
Ik heb het euvel met Dynamic drive niet meer gehad, maar onbewust doe je het toch wat rustiger aan.
Heb even een paar dagen vrij, want de bimmer heeft ook wat anders ...
Zoals ik in het begin al schreef had ik last van een vettig motorblok, wat te wijten bleek aan versleten wervelkleppen.
Deze heb ik op mijn manier behandeld en gedicht, nieuwe pakkingen ertussen, en ondertussen 20dkm verder is het weer terug bij af 1 vette bende
Dus de boel maar weer demonteren en kijken wat er nu weer aan de hand is
Pappa > 2006-E61-550i-M - Mamma 2015-F20-118d
Re: E61 535d 2005 Bezigheden
Helaas dat je weer terug bij af bent zeg, succes in ieder geval ermee !
Ik zal het blijven volgen en het volgende bericht is natuurlijk dat je het opgelost hebt
Ik zal het blijven volgen en het volgende bericht is natuurlijk dat je het opgelost hebt
Re: E61 535d 2005 Bezigheden
Nog niet opgelost, kijk mee en huiver
Na demontage is te zien dat de gedichte wervelkleppen niet lekken. Het lekken lijkt te worden veroorzaakt doordat de vierkante gaten niet voldoende afdichten Al de pakkingen van het inlaatspruitstuk heb ik vervangen, en toch lekt de boel flink
Bij de constructie heeft BMW rekening gehouden met overijverig vastdraaien van de boutjes, deze worden beveiligd met busjes zodat het plastiek niet kapot kan knappen. Ik zit erover te denken om de boel weer te monteren met extra vloeibare pakking en een half milimetertje van de busjes af te slijpen.
Ook de behoorlijke hoeveelheid motorolie die zich (weer) in het inlaattraject bevindt baart mij zorgen. Olie verbruiken doet ie nauwelijks (0,5l/10000km) maar ik ga toch maar het cycloonfilter vervangen door het E39 type carterventilatie met een compleet nieuwe behuizing. Kijken of dat wat uitmaakt.
We houden de handjes zwart en vettig
Na demontage is te zien dat de gedichte wervelkleppen niet lekken. Het lekken lijkt te worden veroorzaakt doordat de vierkante gaten niet voldoende afdichten Al de pakkingen van het inlaatspruitstuk heb ik vervangen, en toch lekt de boel flink
Bij de constructie heeft BMW rekening gehouden met overijverig vastdraaien van de boutjes, deze worden beveiligd met busjes zodat het plastiek niet kapot kan knappen. Ik zit erover te denken om de boel weer te monteren met extra vloeibare pakking en een half milimetertje van de busjes af te slijpen.
Ook de behoorlijke hoeveelheid motorolie die zich (weer) in het inlaattraject bevindt baart mij zorgen. Olie verbruiken doet ie nauwelijks (0,5l/10000km) maar ik ga toch maar het cycloonfilter vervangen door het E39 type carterventilatie met een compleet nieuwe behuizing. Kijken of dat wat uitmaakt.
We houden de handjes zwart en vettig
Pappa > 2006-E61-550i-M - Mamma 2015-F20-118d
Re: E61 535d 2005 Bezigheden
Mooi balen zeg die lekkages . Hopelijk gaat het lukken met je oplossing
Toen ik een aankoopkeuring liet doen op die van mij (goeie maand geleden) zagen ze dat hij ook wat zweette bij de wervelkleppen. Naja dat was niet zo erg want die zouden er toch uit gaan (is een week na aanschaf gebeurd) . Hopelijk zweet hij nu iig niet meer...
Toen ik een aankoopkeuring liet doen op die van mij (goeie maand geleden) zagen ze dat hij ook wat zweette bij de wervelkleppen. Naja dat was niet zo erg want die zouden er toch uit gaan (is een week na aanschaf gebeurd) . Hopelijk zweet hij nu iig niet meer...
Re: E61 535d 2005 Bezigheden
Niet best Henk
Of je oplossing gaat werken.....who knows, hopelijk wel.
Of je oplossing gaat werken.....who knows, hopelijk wel.
-
- Berichten: 419
- Lid geworden op: 07 nov 2014, 18:55
Re: E61 535d 2005 Bezigheden
Mocht je een inlaatspruitstuk zoeken, ik heb er een die ik te koop ga zetten.
Is er wel een van een 530d dus weet niet of die gaat passen.
Is nog met de flaps maar die zien er goed uit.
Pb maar bij interesse.
Verder volg ik het topic met interesse, ik leer echt een hoop hier.
Is er wel een van een 530d dus weet niet of die gaat passen.
Is nog met de flaps maar die zien er goed uit.
Pb maar bij interesse.
Verder volg ik het topic met interesse, ik leer echt een hoop hier.