Pagina 6 van 17
Re: E61 535d 2005 Bezigheden
Geplaatst: 12 apr 2014, 14:19
door tom_il
Regenaratie neemt ook plaats zonder drukverschil om de zoveel kilometer.
Pas als hij vol aan het geraken is word de regeneratie getriggerd door teveel tegendruk.
Re: E61 535d 2005 Bezigheden
Geplaatst: 12 apr 2014, 14:33
door bmw530i
Dat klopt staat nog op de planning.
Het is toch ook wat dat alle milieu besparende dingen problemen geven op de diesels van bmw, swirflaps,egr, roetfilter. Ik heb het er gelijk tussen uitgehaald alleen egr uitcoderen nog.
Re: E61 535d 2005 Bezigheden
Geplaatst: 12 apr 2014, 21:02
door bmw530i
Ik heb er ook nog niets slechts over gevonden of gehoord dat mis kan gaan met de auto,alleen maar voordelen.
Heb wel twee nadelen opgemerkt hij stinkt echt naar een oude diesel en het geluid bij stationair is net een fhön.
Het roeten vind ik niet zo heel erg maar hij blaakt de ene keer erger als de andere keer met rijden.
Re: E61 535d 2005 Bezigheden
Geplaatst: 12 apr 2014, 21:20
door Knakkel
bmw530i schreef: hij stinkt echt naar een oude diesel

Yep. Dat is niet anders helaas ...
bmw530i schreef: en het geluid bij stationair is net een fhön.
Kijk eens in je einddemper, dan zie je dat de rechter pijp dicht zit met een klep, deze wordt geregeld door de regeneratie en Egr. Het vacuum slangetje erafhalen en dichtstoppen zorgt ervoor dat beide pijpen open zijn en geeft geen foutmelding. Dan föhnt ie wat minder..
bmw530i schreef:Het roeten vind ik niet zo heel erg maar hij blaakt de ene keer erger als de andere keer met rijden.
Komt door de Egr en misschien een vuil luchtfilter, smerig inlaattraject en carterventilatie.
Nogmaals, het zijn keuzes die je maakt. Of milieuvriendelijk, of een storingsvrij stinkende roetmobiel

Re: E61 535d 2005 Bezigheden
Geplaatst: 12 apr 2014, 21:30
door bmw530i
Die keuze heb ik dus gemaakt het voel me alleen op.
Dat fhön geluid zal denk ik blijven ik heb een 530d heeft dat klepje dacht ik niet op de eind demper.
Ik had wel gemerkt dat het ene pijpje het geluid niet maakt en het andere wel.
Luchtfilter en inlaat zijn schoon alleen egr heb ik niet uit gecodeerd zou het daar in zitten?
Re: E61 535d 2005 Bezigheden
Geplaatst: 13 apr 2014, 20:25
door Knakkel
Je kunt eens proberen het vacuumslangetje van de Egr los te koppelen.
Kijken wat ie doet dan ...
Re: E61 535d 2005 Bezigheden
Geplaatst: 31 okt 2014, 23:13
door Knakkel
Ja ik leef nog, en de Bimmer ook.
Maar vanavond toen ik naar huis reed, beetje sportief een rechterbocht in
Ik voelde een "knakje" links achter, en :
Bij eerste tankstation gestopt en gekeken ... niets te zien.
Auto weer gestart en weer alles normaal
Vreemd.
Re: E61 535d 2005 Bezigheden
Geplaatst: 01 nov 2014, 09:38
door Bart70
Zo, hij is nog aanwezig op het forum zeg.....
Klinkt niet goed maar wat het is...
Re: E61 535d 2005 Bezigheden
Geplaatst: 11 nov 2014, 15:14
door Bart70
…….hier ook al zo stil, heb je het probleem nog gehad Henk ?
Re: E61 535d 2005 Bezigheden
Geplaatst: 17 nov 2014, 12:04
door Knakkel
Bart, ik ben een druk mens. Vaak geen eens tijd om te pissen
Ik heb het euvel met Dynamic drive niet meer gehad, maar onbewust doe je het toch wat rustiger aan.
Heb even een paar dagen vrij, want de bimmer heeft ook wat anders ...
Zoals ik in het begin al schreef had ik last van een vettig motorblok, wat te wijten bleek aan versleten wervelkleppen.
Deze heb ik op mijn manier behandeld en gedicht, nieuwe pakkingen ertussen, en ondertussen 20dkm verder is het weer terug bij af

1 vette bende

Dus de boel maar weer demonteren en kijken wat er nu weer aan de hand is

Re: E61 535d 2005 Bezigheden
Geplaatst: 17 nov 2014, 15:08
door Bart70
Helaas dat je weer terug bij af bent zeg, succes in ieder geval ermee !
Ik zal het blijven volgen en het volgende bericht is natuurlijk dat je het opgelost hebt

Re: E61 535d 2005 Bezigheden
Geplaatst: 17 nov 2014, 20:46
door Knakkel
Nog niet opgelost, kijk mee en huiver
Na demontage is te zien dat de gedichte wervelkleppen niet lekken. Het lekken lijkt te worden veroorzaakt doordat de vierkante gaten niet voldoende afdichten

Al de pakkingen van het inlaatspruitstuk heb ik vervangen, en toch lekt de boel flink
Bij de constructie heeft BMW rekening gehouden met overijverig vastdraaien van de boutjes, deze worden beveiligd met busjes zodat het plastiek niet kapot kan knappen. Ik zit erover te denken om de boel weer te monteren met extra vloeibare pakking en een half milimetertje van de busjes af te slijpen.
Ook de behoorlijke hoeveelheid motorolie die zich (weer) in het inlaattraject bevindt baart mij zorgen. Olie verbruiken doet ie nauwelijks (0,5l/10000km) maar ik ga toch maar het cycloonfilter vervangen door het E39 type carterventilatie met een compleet nieuwe behuizing. Kijken of dat wat uitmaakt.
We houden de handjes zwart en vettig

Re: E61 535d 2005 Bezigheden
Geplaatst: 17 nov 2014, 20:50
door Quadrantz
Mooi balen zeg die lekkages

. Hopelijk gaat het lukken met je oplossing
Toen ik een aankoopkeuring liet doen op die van mij (goeie maand geleden) zagen ze dat hij ook wat zweette bij de wervelkleppen. Naja dat was niet zo erg want die zouden er toch uit gaan (is een week na aanschaf gebeurd)

. Hopelijk zweet hij nu iig niet meer...
Re: E61 535d 2005 Bezigheden
Geplaatst: 17 nov 2014, 20:58
door Bart70
Niet best Henk
Of je oplossing gaat werken.....who knows, hopelijk wel.
Re: E61 535d 2005 Bezigheden
Geplaatst: 17 nov 2014, 23:19
door rubbere ronnie
Mocht je een inlaatspruitstuk zoeken, ik heb er een die ik te koop ga zetten.
Is er wel een van een 530d dus weet niet of die gaat passen.
Is nog met de flaps maar die zien er goed uit.
Pb maar bij interesse.
Verder volg ik het topic met interesse, ik leer echt een hoop hier.