E61 535d kleine problemen
- PaulHeynen
- Berichten: 124
- Lid geworden op: 03 dec 2014, 22:04
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
Re: E61 535d kleine problemen
Regelmatig gecontroleerd: Geen vocht meer. Ik ga er nu van uit dat er iets niet goed dicht heeft gezeten.
Hobbelen: Alles gecontroleerd, geen bijzonderheden gevonden. Het komt eigenlijk alleen voor op stukken weg waar regelmatig files staan. Ik rijd op rft, het zou dus kunnen dat ik gewoon merk dat het wegdek niet glad is. Mocht ik een keer een maagdelijk stuk asfalt tegenkomen, dan zal ik het daar eens proberen.
Brom: Helaas komt dit nu vaker voor. Eigenlijk iedere dag op een 50 km. stuk nadat ik een flink stuk snelweg heb gehad (meestal onvrijwillig 110 gemiddeld). Er zit een scheur in het flexibele deel van de uitlaat (ik ruik ook wel eens wat uitlaatgassen). Maar even puur theoretisch: Probleem met uitlaatspruitstuk? Dit omdat het probleem erger wordt na flinke opwarming (uitzetten van metaal).
Hobbelen: Alles gecontroleerd, geen bijzonderheden gevonden. Het komt eigenlijk alleen voor op stukken weg waar regelmatig files staan. Ik rijd op rft, het zou dus kunnen dat ik gewoon merk dat het wegdek niet glad is. Mocht ik een keer een maagdelijk stuk asfalt tegenkomen, dan zal ik het daar eens proberen.
Brom: Helaas komt dit nu vaker voor. Eigenlijk iedere dag op een 50 km. stuk nadat ik een flink stuk snelweg heb gehad (meestal onvrijwillig 110 gemiddeld). Er zit een scheur in het flexibele deel van de uitlaat (ik ruik ook wel eens wat uitlaatgassen). Maar even puur theoretisch: Probleem met uitlaatspruitstuk? Dit omdat het probleem erger wordt na flinke opwarming (uitzetten van metaal).
Re: E61 535d kleine problemen
Spruitstuk van de 535 is van gietijzer. Natuurlijk kan het stuk maar lijkt me sterk hoor.
Je kan dit vrij gemakkelijk controleren. haal je afdekkap eraf. Maak het vacuumdoosje naast/achter je luchtmassameter zit los. Maak ook even het hitteschiltje los en check of je rond het spruitstuk aan de bovenzijde grijze aanslag ziet.
Voor het bekijken aan de onderzijde is het gebruik van een brug en van de onderzijde kijken het beste
Komt het niet langs een van je injectoren naar boven? Als deze niet goed meer afsluiten kan hier een uitlaatgaslucht uitkomen, aangezien dit dicht bij je interieurfilter zit is het zo binnen.
Je kan dit vrij gemakkelijk controleren. haal je afdekkap eraf. Maak het vacuumdoosje naast/achter je luchtmassameter zit los. Maak ook even het hitteschiltje los en check of je rond het spruitstuk aan de bovenzijde grijze aanslag ziet.
Voor het bekijken aan de onderzijde is het gebruik van een brug en van de onderzijde kijken het beste
Komt het niet langs een van je injectoren naar boven? Als deze niet goed meer afsluiten kan hier een uitlaatgaslucht uitkomen, aangezien dit dicht bij je interieurfilter zit is het zo binnen.
Re: E61 535d kleine problemen
Is dat standaard bij alle 535d's zo? Dat is dan weer een zorg minder voor me!Vintiem schreef:Spruitstuk van de 535 is van gietijzer.

Showroom:
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
Re: E61 535d kleine problemen
Standaard bij 535d.
BMW UITLEZEN(E,F,G series),CODING,PROGRAMMING
FSC’s CIC NBT NBT EVO CARPLAY
RESET ISN 6HP 8HP Versnellingsbakken
BMW SLEUTELS BIJMAKEN E en F Serie.
FSC’s CIC NBT NBT EVO CARPLAY
RESET ISN 6HP 8HP Versnellingsbakken
BMW SLEUTELS BIJMAKEN E en F Serie.
- PaulHeynen
- Berichten: 124
- Lid geworden op: 03 dec 2014, 22:04
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
Re: E61 535d kleine problemen
Katalysator en flexibel deel vervangen. Brom is weg. Over het algemeen weer meer rust binnen.
Standkachel doet het, maar nog 2 kleine problemen met dat ding: Hij reageert niet op de afstandbediening en vanochtend om te proberen met timer geactiveerd. Bij wegrijden melding uitval AFS.
Ik heb wel nog steeds een het idee dat ik een diesellucht ruik bij wegrijden na stilstaan voor bv. het stoplicht.
Standkachel doet het, maar nog 2 kleine problemen met dat ding: Hij reageert niet op de afstandbediening en vanochtend om te proberen met timer geactiveerd. Bij wegrijden melding uitval AFS.
Ik heb wel nog steeds een het idee dat ik een diesellucht ruik bij wegrijden na stilstaan voor bv. het stoplicht.
- PaulHeynen
- Berichten: 124
- Lid geworden op: 03 dec 2014, 22:04
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
Re: E61 535d kleine problemen
Helaas toch een brom. Tussen 2000-3000 toeren globaal. Injectoren bekijken heb ik nog niet gedaan (twijfel of ik daar überhaupt handig genoeg voor ben). Ik heb op youtube een filmpje gevonden van iemand met een kapot vliegwiel. Zelfde geluid, zelfde toerental. Is er een manier om dit zelf simpel te achterhalen?
Wat de diesellucht betreft: Stil staan achter een diesel helpt niet....
Wat de diesellucht betreft: Stil staan achter een diesel helpt niet....
Re: E61 535d kleine problemen
Paul je bedoel krukas poellie dan moet je met spiegeltje kijken of rubber in de wiel niet geschuurd is.
BMW UITLEZEN(E,F,G series),CODING,PROGRAMMING
FSC’s CIC NBT NBT EVO CARPLAY
RESET ISN 6HP 8HP Versnellingsbakken
BMW SLEUTELS BIJMAKEN E en F Serie.
FSC’s CIC NBT NBT EVO CARPLAY
RESET ISN 6HP 8HP Versnellingsbakken
BMW SLEUTELS BIJMAKEN E en F Serie.
Re: E61 535d kleine problemen
Bij mij is de krukaspoelie bij 240K vervangen, volgens de BMW specialist moeten die meestal zo rond de 250K vervangen worden...
Ik weet niet wat jouw km stand is?
Ik weet niet wat jouw km stand is?
- PaulHeynen
- Berichten: 124
- Lid geworden op: 03 dec 2014, 22:04
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
Re: E61 535d kleine problemen
Iets meer dan 370k.
Re: E61 535d kleine problemen
Maar hoe zou een stalen vliegwiel slijten waardoor deze een brommerig geluid gaat maken? Er zit bij ons 535d rijders met automaat een enkelvoudig (star) exemplaar op, gelijk deze http://www.ebay.de/itm/Schwungrad-BMW-E ... SwLN5WjqKK
Nog een klein vraagje vanuit nieuwsgierigheid, hoe hard rijd jij als je tussen 2000-3000 zit (ik neem even aan dat je niet het brommen bedoelt tijdens het versnellen)
Nog een klein vraagje vanuit nieuwsgierigheid, hoe hard rijd jij als je tussen 2000-3000 zit (ik neem even aan dat je niet het brommen bedoelt tijdens het versnellen)
Re: E61 535d kleine problemen
2000 rpm is bij mij 140 km/u op de teller. Bij 3000 ga je wel serieus hard voor op de Nederlandse snelwegen.. 

Showroom:
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
- PaulHeynen
- Berichten: 124
- Lid geworden op: 03 dec 2014, 22:04
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
Re: E61 535d kleine problemen
Dat was op de snelweg met DS manueel in de 4. Daarom weet ik ook dat het onder 2000 en boven 3000 niet bromt. Het wordt minder indien ik het gas loslaat en dan weer meer indien ik gas geef. Afgezien van het geluid niks vreemds.
Re: E61 535d kleine problemen
Dan gok ik dat de krukaspoelie al een keer vervangen is, als het goed is kunnen ze op de brug redelijk eenvoudig zien of deze aan vervanging toe is.PaulHeynen schreef:Iets meer dan 370k.
Re: E61 535d kleine problemen
Ik heb ook eens een irritante brom gehad. Dat bleek te komen doordat de uitlaat tegen de stalen vanger onder de auto aanzat. De ruimte tussen de uitlaat en de vanger is vrij klein. Als je uitlaatrubbers versleten zijn bv. Kan je uitlaat tegen deze vanger komen. Dat zorgt voor een super irritante brom precies bij die toerentallen.. Het is gemakkelijk te checken door de vanger eraf te schroeven en te kijken en een rondje te rijden. Als de brom weg is dan ben jer er. Je kan het tijdelijk oplossen door wat ringetjes tussen de bouten te doen. Zo creer je net even wat ruimte waardoor de uitlaat weer vrij hangt.
E61 535d Titan Silber M pakket, DPF leeg, EGR uit en 360pk en 720NM
- PaulHeynen
- Berichten: 124
- Lid geworden op: 03 dec 2014, 22:04
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
Re: E61 535d kleine problemen

Helaas nergens meer uitleg. Avondje googlen dus...