Pagina 6 van 27

Re: Anton, BMW F11 520D 2012

Geplaatst: 29 mei 2015, 16:12
door avdakker
De Fxx is groot maar niet zo groot he :rolf:

Re: Anton, BMW F11 520D 2012

Geplaatst: 29 mei 2015, 16:47
door Edgar1234
Nog niet... Maar iedereen gaat nu overstappen ;)

Re: Anton, BMW F11 520D 2012

Geplaatst: 29 mei 2015, 17:41
door avdakker
We gaan ze in Venlo in elk geval lekker maken binnenkort :duimen:

Re: Anton, BMW F11 520D 2012

Geplaatst: 29 mei 2015, 17:42
door Pino
BMW530xdrive schreef:
Pino schreef: Zelfde blok, andere versnellingsbak...
Is het blok ook niet verschillend tussen de 525 (N47D20D) en 530d (N57D30A)?
Nope, blok dat ik heb is N57D30U0
Maar zou kunnen dat de N47D20D in de latere generatie 525D is gelegd.

Re: Anton, BMW F11 520D 2012

Geplaatst: 29 mei 2015, 18:10
door avdakker
Hmmm, ik heb blijkbaar nog de MOVE versie op mijn business dus voorlopig die maar even besteld met een code op mijn eerder opgegeven link. Mijn huidige kaart is nog van 2012 dus dat schiet niet op.
Ik denk dat de CIC prof er toch pas einde dit jaar of volgend jaar in komt. Anders lopen we weer te hard van stapel he :gek:

Re: Anton, BMW F11 520D 2012

Geplaatst: 29 mei 2015, 18:41
door Bart70
Paar aparte reakties hier, ik geloof dat jullie ook maar een eigen forum moeten gaan opzetten :devil:

Re: Anton, BMW F11 520D 2012

Geplaatst: 29 mei 2015, 19:07
door Edgar1234
:rolf: :rolf: :rolf:

Ik weet nog wel een mooie mod boor jou Bart...

Hem ombouwen naar F11 :tong:

Re: Anton, BMW F11 520D 2012

Geplaatst: 29 mei 2015, 20:37
door Bart70
Nu kan ik heel lullig gaan reageren maar doe het niet :tong: :zwaai:

We zijn Anton zijn showroom een btje aan het verklooien zo, sorry Anton, ik ga weer :on:

Re: Anton, BMW F11 520D 2012

Geplaatst: 29 mei 2015, 22:00
door Pino
Er wordt dus zo hier en daar tot boven 600Nm getuned op een bak die max 500 mag hebben.
Nu lees ik ook dit:

Bescherming van de Koppeling
Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lage toeren. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn beschadigd raken. Dit is te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename geleidelijk op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw zeer vloeiend aanvoelt.


Is dat verkooppraat of kunnen ze dit echt?

Re: Anton, BMW F11 520D 2012

Geplaatst: 29 mei 2015, 22:21
door Bart70
Dit kan echt, maar volgens mij alleen met maat tuning, er dienen heel veel mapjes aangepast te worden, maar ze kunnen dit zeker met de juiste software en apparatuur, bij RS heb ik dit gezien, dit is ook een van de grote verschillen tussen de diverse tunings.

Dit geldt trouwens ook voor bijvoorbeeld de afbouw van de turbo-druk, wat je vaak ziet is volle toeren en ineens de turbo druk naar nul, kunnen ze slecht tegen.

Re: Anton, BMW F11 520D 2012

Geplaatst: 29 mei 2015, 23:34
door avdakker
Moet je ook niet willen. Je ziet ook bij een standaard chip dat de kromming niet lineair omhoog knalt maar meer geleidelijk aan opbouwt. In mijn ogen gebeurt dit eigenlijk altijd al dus.
Ik vind het echter toch niet verstandig om te gaan tunen boven de fabriekswaardes van je aandrijflijn en motor. Maar ieder zijn meug.

Maar goed, eerste mod zit er in. Heb de navi geupdated al duurde het wel een uurtje om die zooi van de stick af te krijgen op de CIC. Maar goed, van een kaart van 2012 naar 2015 is al een leuke vooruitgang.
Nu slapen en dan de volgende mod, het kietelen van het vermogen :duimen:

Re: Anton, BMW F11 520D 2012

Geplaatst: 30 mei 2015, 08:54
door Bart70
Ben benieuwd, kijk niet alleen naar de opbouw, maar ook naar de afbouw !

Boven de fabriekswaarde zou ik idd ook nooit doen, maar dat gebeurt normaal alleen op speciaal verzoek van de klant heb ik begrepen.

Re: Anton, BMW F11 520D 2012

Geplaatst: 30 mei 2015, 10:03
door Pino
Ik heb bij een paar tuners info opgevraagd, met de specifieke vraag hoe ze die 600+ Nm op een bak van max 500 Nm zetten met de evt risico's daaruit voortvloeiend.

Re: Anton, BMW F11 520D 2012

Geplaatst: 30 mei 2015, 15:45
door avdakker
Daar ben ik dan erg benieuwd na. Ik ben net weer terug uit Huizen met een helaas wat mindere ervaring.
Nu wil ik niet direct Prolineengineering de schuld in de schoenen schuiven aangezien men alles keurig oplost.
Vanmorgen om 10.00uur keurig op locatie. De tuning zou circa 2 uur duren dus dan maar aan de wandel. Na 2 uur bleek de bimmer nog niet gereed. Het blijft een lastige wagen om te tunen meneer dus het duurt helaas wat langer.
Uiteindelijk om 14.00 uur alles terug ingebouwd en de wagen verder uitgelezen en gereset. Helaas, hij wilde niet meer starten. Na kortstondig onderzoek bleek het relais achter de brandstofpomp niet te werken. Aangezien alles dicht is op zaterdagmiddag was dit niet meer op te lossen.
Men heeft zelfs de originele software terug geschreven ter controle of het aan de tuning lag. Blijkbaar is er dus ergens sluiting opgetreden waardoor het relais stuk is.
Ik heb keurig een leenauto mee gekregen en maandag zou alles naar behoren moeten werken indien het relais vervangen is. Nogmaals, niet direct negatief over prolineengineering aangezien we in afwachting zijn van de maandag. Dat zou gewoon goed moeten komen.
En ach, in een Peugeot 108 naar huis rijden laat je je bimmer ook weer meer waarderen :leip:

Re: Anton, BMW F11 520D 2012

Geplaatst: 30 mei 2015, 15:50
door Edgar1234
Pffff wel balen zeg!