Werkt: Parrot met stuurbediening in pre-facelift
Re: Werkt: Parrot met stuurbediening in pre-facelift
Ik heb van het weekend ook een CK3100 laten inbouwen door een vriend. Stukken beter dan mijn oude nokia carkit, maar nu komt het. Ik heb bij de instellingen de Parrot stem uitgezet en de taal op Nederlands, echter wanneer ik de Parrot middels het contact activeer dan is hij de opgelagen instellingen kwijt en gebruikt hij weer de fabrieksinstellingen. Zelf heb ik een Nokia 6220 Classic.
Wanneer ik de Nokia 6300 van mijn vriendin gebruik dan heeft hij wel de Nederlandse taal opgelagen maar komt die irritantie Parrotstem er weer tussendoor.
Iemand een oplossing?
Wanneer ik de Nokia 6300 van mijn vriendin gebruik dan heeft hij wel de Nederlandse taal opgelagen maar komt die irritantie Parrotstem er weer tussendoor.
Iemand een oplossing?
Ik heb nu het zelfde probleem alles werkt nu goed na de software update, maar als ik met mijn htc connect en ik de taal op ned zet is hij na contact uit en aan weer engels.beest23 schreef:, maar nu komt het. Ik heb bij de instellingen de Parrot stem uitgezet en de taal op Nederlands, echter wanneer ik de Parrot middels het contact activeer dan is hij de opgelagen instellingen kwijt en gebruikt hij weer de fabrieksinstellingen.
Iemand een oplossing?
Als ik de nokia e71 connect op ned zet, contact uit en aan doe dan blijft hij wel op ned staan :?
Snap er niks van, maar ik vind het wel goed zo beide telefoons syncen nu incl adresboeken en dat is het belangrijkst.
Bedankt voor de tip opt1mus
Het zou kunnen zijn dat de 12volt continu en 12volt onderbroken verkeerd om zitten. Was bij mij het geval. Dat zijn de 2 draden met de zekering erin. Is makkelijk te verhelpen door beide zekeringhouders los te maken en ze omgekeerd weer te monteren. Weet niet of dit het probleem is maar zou kunnen. Als deze 2 verkeerd om zitten werkt je carkit prima als je auto aanstaat. Bij het uitzetten krijgt alleen het gedelete dat spanning moet houden het niet meer en ... nou je snapt het wel.beest23 schreef:Ik heb van het weekend ook een CK3100 laten inbouwen door een vriend. Stukken beter dan mijn oude nokia carkit, maar nu komt het. Ik heb bij de instellingen de Parrot stem uitgezet en de taal op Nederlands, echter wanneer ik de Parrot middels het contact activeer dan is hij de opgelagen instellingen kwijt en gebruikt hij weer de fabrieksinstellingen. Zelf heb ik een Nokia 6220 Classic.
Iemand een oplossing?
Als dit zo zou zijn dan blijft de parrot waarschijnlijk ook aan staan als het contact uit staat.
Ik dacht dat alles goed werkten maar helaas ;(
Ik heb nu de oplossing gevonden, op een engels forum stond dat de meest stabiele versie 4.15 B is.
Als je de parrot 3100 nu update krijg je versie 4.18 B erop.
Wat je kunt doen is, via het update programma aangeven dat je de Parrot CK3300gps wilt updaten (inplaats van 3100), die software is versie 4.15 b en werkt bij mij helemaal perfect en stabiel.
gr
Ik heb nu de oplossing gevonden, op een engels forum stond dat de meest stabiele versie 4.15 B is.
Als je de parrot 3100 nu update krijg je versie 4.18 B erop.
Wat je kunt doen is, via het update programma aangeven dat je de Parrot CK3300gps wilt updaten (inplaats van 3100), die software is versie 4.15 b en werkt bij mij helemaal perfect en stabiel.
gr
heb de kabel besteld nu afwachten tot deze binnen is en dan opzoek naar een parrot ck3000 evolution..
heb inmiddels een bevestiging gehad en binnen europa zou het tussen 3/5 werkdagen binnen zijn.
@:doezel
is de stekker van de microfoon wel makkelijk langs de a-styl te krijgen richting de zonneklep?? lijkt mij lastig als er een grote stekker aanzit..
heb inmiddels een bevestiging gehad en binnen europa zou het tussen 3/5 werkdagen binnen zijn.
@:doezel
is de stekker van de microfoon wel makkelijk langs de a-styl te krijgen richting de zonneklep?? lijkt mij lastig als er een grote stekker aanzit..
Pak ff een platte schroevendraaier (een kleine) en wip daar de de strip van de a stijl waar airbag op staat mee los. Nu zie je 3 torx schroeven zitten. Als je deze er uit draait haal je zo de hele a-stijl los. Gebruik wel de kabelbinders die daar zitten om je kabel vast te zetten.
O. ja het deurrubber ff lostrekken, dat maakt het geheel iets makkelijker. Gewoon lostrekken en na afloop weer vastdrukken.
suc6
O. ja het deurrubber ff lostrekken, dat maakt het geheel iets makkelijker. Gewoon lostrekken en na afloop weer vastdrukken.
suc6
Dit klopt had ik ook dat hij de instellingen niet vast hield, erg irritant maar na dat ik de draden omgewisseld had, werkten het perfect.
Het zou kunnen zijn dat de 12volt continu en 12volt onderbroken verkeerd om zitten. .
Als de draden verkeerd om zitten gaat de parrot gelijk uit bij het contact uitdraaien, als de draden goed zitten krijg je na het uitdraaien ,nog in het scherm tot ziens te zien.
bedankt fabian hier kan ik wat mee 

Deze vraag zag ik nu pas!Henton schreef:...
Ik mis alleen het Dension verhaal nog in deze inbouw.
Die komt nog neem ik aan ?
...
hier zie je wat foto's van de Dension: http://www.bmwe46.nl/viewtopic.php?f=37 ... c&start=36
Hier heb ik verder niets meer aan gedaan (heb alleen de cassettespeler vervangen door een cd-speler om het "double key press" probleem te verhelpen (en het staat natuurlijk leuker, niet dat ik veel cd's nog speel sinds ik die Dension heb)
@ arnhem86:
ik heb het microfoon kabeltje vanuit het de binnenverlichting via de voorruit en dan via de zonneklep door de deurrubber naar het dashboardkastje geleid. Ik heb die strip waar de airbag achter zit helemaal niet losgehad.
ik heb het microfoon kabeltje vanuit het de binnenverlichting via de voorruit en dan via de zonneklep door de deurrubber naar het dashboardkastje geleid. Ik heb die strip waar de airbag achter zit helemaal niet losgehad.
- Spoiler: Laat zien
bedankt doezel, maar voor mij is het echte zuiden net iets te ver om een kabeltje trekken van de zomer nog wel op de camping gestaan bij valkenburg maarja daar hebben we nu niets aan

hoop dat het te doen is en zal aanvullende foto's maken mog iemand deze nodig hebben.Toen ik de eerste keer de carkit inbouwde had ik het ook niet door hoe ik het makkelijk naast de binnenverlichting aangesloten kreeg
Als je de kabel in het deurrubber legt waarom neem je dan niet even de moeite om die 3 schroefjes los te draaien. Dan liggen de kabels netjes in de kabelbinders en weet je zeker dat er bij een ongeluk je airbag netjes naar buiten komt. Waarom zou je voor zo'n kleine moeite het risico nemen dat dit fout kan gaan??
Ook is het i.v.m. het knel komen te zitten van de kabels niet aan te raden om deze in deurrubbers te verbergen.
Ik maak wel even een fotootje
Ook is het i.v.m. het knel komen te zitten van de kabels niet aan te raden om deze in deurrubbers te verbergen.
Ik maak wel even een fotootje

- Edit:
Mischien heb je hier wat aan? Je kan de kabelbinders hier goed zien, waarom dan knoeiwerk?? (|
oke fabian, ziet er goed uit ik wacht tot ik morgen/overmorgen me parrot binnen heb en dan ga ik dit weekeind aan de slag
ik heb de 2connects set uit engeland al binnen (zie showroom in onderschrift). nu hopen dat het geen knoeiwerk wordt