Re: Jan - E36 328i Coupé
Geplaatst: 28 sep 2017, 20:38
Verslag oliewissel
Gisteren aan mijn eerste oliewissel begonnen. Terwijl de olie wegvloeide in mijn opvangbak wilde ik het filter gaan vervangen.
Is er iets te zeggen aan de hand van de kleur van de olie? De olie was nog wel goed vloeibaar en niet stroperig oid.
Ik dacht 'aan m'n doppen en steeksleutel set heb ik vast genoeg, want gaat tot 32mm'.
Blijkt dat de dop van het oliefilterhuis 36mm is , dus ik gelijk de lokale praxis gebeld: max 32mm.
Gelukkig had bol.com een 36mm steeksleutel te koop, zo besteld en vandaag in huis.
Vandaag verder gegaan. Auto weer op de assteunen, oliefilter eruit en gaan. Blijkt dat er nog best wat olie uit het filter kwam.
Nieuw filter erin en de grote rubberen o-ring vervangen. Bij de kit zat nog een klein ijzeren ringetje, waar was deze voor? Deze heb ik dus niet gebruikt.
In het oliecarter ging een 17mm bout, hierom zat een veel grotere ring die meegeleverd werd.
Totaal heb ik bijna 7liter 10W40 van Kroon erin gegoten en dan staat de dipstick precies middenin.
Ik zat te twijfelen of er wel zoveel in moest, omdat ik las dat er max 6,5L ingaat? Er kan nog wel meer in, maar ik dacht: ff afwachten (beginner he)
----------------------------------------------
Vragen
Terwijl ik onder mijn auto lag (met assteunen ) gelijk de tijd om mijn auto eens goed te bekijken.
Ik kwam de volgende dingen tegen die mij niet helemaal goed leken.
Kunnen jullie mij misschien helpen?
Linkerzijde auto: Er lijkt wat te lekken, maar ik weet niet wat. Kan dit kwaad? Ik hou eigenlijk niet zo van oliesporen. Voor de rest is de auto wel 'droog' aan de onderkant gelukkig
Mijn stuurstang zag er zo uit: Het rubber is deels gescheurd, is het nodig de stuurstang of het rubber te vervangen?
Gisteren aan mijn eerste oliewissel begonnen. Terwijl de olie wegvloeide in mijn opvangbak wilde ik het filter gaan vervangen.
Is er iets te zeggen aan de hand van de kleur van de olie? De olie was nog wel goed vloeibaar en niet stroperig oid.
Ik dacht 'aan m'n doppen en steeksleutel set heb ik vast genoeg, want gaat tot 32mm'.
Blijkt dat de dop van het oliefilterhuis 36mm is , dus ik gelijk de lokale praxis gebeld: max 32mm.
Gelukkig had bol.com een 36mm steeksleutel te koop, zo besteld en vandaag in huis.
Vandaag verder gegaan. Auto weer op de assteunen, oliefilter eruit en gaan. Blijkt dat er nog best wat olie uit het filter kwam.
Nieuw filter erin en de grote rubberen o-ring vervangen. Bij de kit zat nog een klein ijzeren ringetje, waar was deze voor? Deze heb ik dus niet gebruikt.
In het oliecarter ging een 17mm bout, hierom zat een veel grotere ring die meegeleverd werd.
Totaal heb ik bijna 7liter 10W40 van Kroon erin gegoten en dan staat de dipstick precies middenin.
Ik zat te twijfelen of er wel zoveel in moest, omdat ik las dat er max 6,5L ingaat? Er kan nog wel meer in, maar ik dacht: ff afwachten (beginner he)
----------------------------------------------
Vragen
Terwijl ik onder mijn auto lag (met assteunen ) gelijk de tijd om mijn auto eens goed te bekijken.
Ik kwam de volgende dingen tegen die mij niet helemaal goed leken.
Kunnen jullie mij misschien helpen?
Linkerzijde auto: Er lijkt wat te lekken, maar ik weet niet wat. Kan dit kwaad? Ik hou eigenlijk niet zo van oliesporen. Voor de rest is de auto wel 'droog' aan de onderkant gelukkig
Mijn stuurstang zag er zo uit: Het rubber is deels gescheurd, is het nodig de stuurstang of het rubber te vervangen?