Re: Coupe...Foto's M-pakket chip resultaten Update 14-09

Show je BMW E36. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
gielo

Re: Coupe... Project foto's! update 31-1

Bericht door gielo » 01 feb 2010, 16:53

@ madness:
Ik ben ban dat het pas na de zomer vakantie gaat worden. Heb waarschijnlijk dan pas geld en tijd.

Op youtube staat bij mij ook nog wat scooter ge stund:) van vroeger

Madness
Contacteer:

Bericht door Madness » 02 feb 2010, 08:57

Oh oke ;)

Zo te lezen ben je precies zon zelfde halve zool als dat ik ben :+

Jaapi

Bericht door Jaapi » 02 feb 2010, 09:04

Kom je ook uit geldermalsen of werk je daar? Woon niet heel ver weg..keer meete!

gielo

Bericht door gielo » 02 feb 2010, 09:26

Nee ik woon zelf in Buurmalsen. Waar woon jij ergens dan?

Meeten is altijd leuk;)

Jaapi

Bericht door Jaapi » 02 feb 2010, 12:15

Kom uit Elst(bij amerongen,net over de rijn)

gielo

Bericht door gielo » 04 feb 2010, 19:39

Weer een update,
Ik heb van de week dinsdag avond bij KB audio een versterker, subwoofer, condensator en kabel set gekocht voor in mijn auto dat het eens lekker geluid mag gaan maken. Op de 5kanaals versterker wil ik alles laten draaien,

Hier gaat het om:
JBL GTO1264 1200 Watt 12 inch woofer
JBL 660 Watt 5 kanaals versterker GTO5355e
Boss 2.0 Farad Condensator CAP2S
New Sound 25 mm SAN REMO Kabelset

En dit had ik al (en zit er ook nog in):
composet 120 wat kicx audio
2x drie weg ovaal pioneer 330Watt

En nog effe wat foto's
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

gielo

Re: Coupe... Project foto's! drift/audio update 4-2

Bericht door gielo » 01 aug 2010, 03:14

Ik heb nu al een tijdje hier op het forum niks meer van me laten horen, maar heb wel alle projecten die er op staan steeds bekeken. In de tussen tijd heb ik ook al weer flink wat aan mijn auto versleutelt.

Hier is wat ik in het afgelopen half jaar heb gedaan.
Upgrade 1:
De audio die ik heb aangeschaft in februari helemaal netjes ingebouwd. (zal hier nog even een mooie betere foto van uploaden maar die heb ik nu nog niet op mijn pc staan.
Afbeelding
Afbeelding

Dit is de audio, ik heb een 2cm dikke mdf plank tegen de onderkant van mijn hoedenplank aan geschroefd, daar heb ik mijn versterker en condensator op aan gesloten. Ik heb nu alle boxen in de auto via de versterker lopen. Ook heb ik alle kabels netjes gesoldeerd voor dat ik ze vast gemaakt heb in de versterker.

Dan komt de 2de grote upgrade:
Ik heb via een collega een compleet leren m3 vader interieur kunnen regelen met deurpanelen. Dat heb ik ingebouwd nadat ik de van de passagierstoel een klein naadje heb laten stikken omdat dat los zat.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ook heb ik er een nieuw stuur in gezet om dat de auto was slechte plekjes had. Een 3 spaak stuur van de e36 facelift met airbag.

Upgrade 3:
Elektrische verstelbare en verwarmde m3 spiegels op mijn auto gemonteerd, heb deze met geluk op de sloop voor niet al teveel kunnen kopen, deze heb ik toen op nieuw laten spuiten zat iets wat schade op (waren al wel in kleur). (Zie de foto’s aan het eind)

Upgrade 4:
Originele m3 uitlaat demper onder mijn auto gemonteerd, mijn uitlaat was aardig door geroest en kon deze demper goed koop aan komen en na wat las werk zit die er heel netjes onder. Helaas zit er wel een lelijk Laser sierstukje op maar financieel gezien ben ik er blij mee.
Afbeelding

Upgrade 5:
Ik heb in juni een klein kop staart botsinkje gehad omdat ik heel eventjes niet opletten. Reed door de woonwijk achter een auto aan en die ging op eens midden op de weg stil staan. Omdat ik op het allerlaatste moment remde duikt de auto iets omlaag, en heeft hij net met de motorkap en de gril tegen de achterbumper van mijn voorganger aan gezeten. Daardoor is mijn motor kap net wat genikt in het midden en staat hij nu iets open. Mijn gril is ook wat vervormd waardoor de nieren los zitten. Met de koplampen is gelukkig niks mis. Ook aan de voor bumper kan je niets zien.
Maar door dit ongevalletje heb ik gelijk besloten om er complete m3 bumper set op te zetten. Om dat ik toch een nieuw motorkap en gril moest spuiten.
Hier heb ik wat foto’s toen het net binnen wast. Intussen licht het al een poosje bij mijn spuiter, en ik verwacht dat het voor september klaar is.
Afbeelding
Afbeelding

Upgrade 6:
Dit wou ik al sinds ik de auto heb, een 1.8L 16v er in leggen. Naar lang speuren op internet heb ik een mooie motor compleet met versnellingsbak, luchtmassameter, computer, kabelboom, enzovoort. Gevonden voor niet al teveel geld. Nu afgelopen maandag avond heb ik mijn motor er uit gehaald, is een karweitje van ongeveer 2 uur, is echt super makkelijk. In de motor ruimte een beetje schoongemaakt, en daarna de 318is motor er in gehangen.
Bij een 18is motor m42 zijn origineel de water/stuurpomp en de dynamo via 2 V-riemen aan gedreven. Die heb ik verwisseld met de multieriem van mijn 316i. Dit ziet er een stuk moderner uit en het ook een van de modificaties die de m44 motor van BMW heeft gekregen.
De uitlaat heb ik nog wel wat moeite mee gehad om dat de uitlaat van mijn 316 uit 2 delen bestaat het voorste deel met de katalysator en een middendemper, en een achterste gedeelte met een einddemper. Bij een 318is zit het voorste gedeelte allen de katalysator dus ff aardig wat laswerk weer. Nu heb ik vanaf het spruitstuk een mooie dikke pijp (is de zelfde dikte als die van de kat afkomt. Heb nu ook geen midden demper meer, leuk geluid maar gelukkig toch niet te luid.
En hier nu eindelijk wat foto’s.
Afbeelding
Zo was het eerst.
Afbeelding
Afbeelding
Ook heb ik de koppeling van de nieuwe motor uit elkaar gehaald om te kijken in wat voor staat deze was. Deze was nog in prima staat, net zo als het druklager.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Op deze foto kan je goed het short shift blokje zien wat ik tussen mijn schakel mechanisme heb gezet om korter te kunnen schakelen. Het werkt echt super.
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
En nu is het zo geworden. De veerpootbrug wil ik ook nog terug gaan zetten maar moet nog even kijken hoe ik dat ga doen i.v.m. de bobines die daar vast geschroefd zitten.

Upgrade 7:
Een kleine maar toch handige upgrade. Een 5L ruitenwisservloeistof reservaar.

Upgrade 8:
Ik had voor al geventileerde schijven van een 320 i in plaats van de originele niet geventileerde 316i schijven. Deze schijven heb ik vervangen voor Zimmermann Remschijven en bijpassende blokken. Zit er allemaal een stuk beter uit zo. Ook alles goed schoongemaakt en in de hamerslag verf gezet.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hier heb ik nog even een kleine foto shoot van vanmiddag:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dingen die ik nu nog aan mijn auto wil veranderen:
-Schijfremmen achter monteren, heb al andere fuse stukken& klauwen geregeld.
-De M3 bumpers monteren.
-De veerpootbrug monteren.
-Het motormanagement chippen.
-Een compressor kit monteren (dit pas over een jaar waarschijnlijk, omdat ik nu nog druk ben op het HBO)

De auto loopt nu over de 220km op de tomtom, is ongeveer 225km op de teller. En hij trek ook zeker een stuk sneller op de voor mij is de motor upgrade het helemaal waard geweest.

En dan nog een vraag die jullie waarschijnlijk zullen stellen: Waarom koop je niet gewoon een orginele 318is dat is makkelijker en waarschijnlijk ook nog goedkoper.
Omdat ik het heel leuk vind om aan de auto te sleutelen, en ik deze auto liever nog niet weg wil doen om dat ik er zoveel uren in heb zitten met het overspuiten van vorig jaar. De auto staat nu nog zo mooi in de lak.!

johnsdale

Re: Coupe... andere motor/ interrieur! MEGA UPDATE 01-08

Bericht door johnsdale » 01 aug 2010, 13:56

Zo, jij hebt niet stil gezeten man!
Ziet er netjes uit! Denk dat het er met het M pakket echt super uit ziet!!
Keep up the good work!

328iT

Bericht door 328iT » 01 aug 2010, 14:07

Ziet er goed uit ! En leuke niet al te achterlijk upgrade van motor :D Goed bezig ;)

j0eyv

Bericht door j0eyv » 01 aug 2010, 17:42

Respect voor mensen met zulke projecten! :)
Een wijs man zei ooit: Eens BMW, altijd BMW. Alleen kon ik mij daar even niet aan houden..
E36 316I Compact - (1995) - Is no more
E36 318IS Coupe - (1997) - verkocht
Exx? - (200x) - Wordt gezocht..

gielo

Bericht door gielo » 01 aug 2010, 19:53

Bedankt, bedankt.

Als jullie nog tips hebben voor extirieur, interieur en motor tuning dan hoor ik het wel.

Verheeske

Bericht door Verheeske » 02 aug 2010, 11:10

je hebt genoeg te hobby-en gehad mooi gemaakt.

alleen 1 dingetje valt mij op, sluit je motorkap niet goed af? of lijkt dat maar
-- Houdoe wanne --

A i r

Bericht door A i r » 02 aug 2010, 11:46

respect!

Interieurtip: zwarte M3 hemel. Ziet er veel mooier uit. Bij Holtrop in Oudehaske te krijgen voor zo'n €100. Heb ik zelf ook gedaan.

Richel88

Bericht door Richel88 » 02 aug 2010, 12:15

Ziet er netjes uit kerel! Erg mooie kleur ook..
Afbeelding
Current: | E46 330XI | E36 325 cabrio |
Previous: | E46 330D | E36 M3 cabrio | E36 328 | E21 323i |

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Showroom”