Oud en nieuw E61/Sold
Re: Oud en nieuw E61/ i hate water
Heb dit ook Bart. Ik zit er aan te denken een vochtvretertje er in te leggen..
Groeten, Marco
INSTALLING SUMMER.....
██████████░░░░░░░░░░ 44% DONE.
Installation failed. 404 error: Season not found.
INSTALLING SUMMER.....
██████████░░░░░░░░░░ 44% DONE.
Installation failed. 404 error: Season not found.
Re: Oud en nieuw E61/ i hate water
Is misschien wel een idee Marco, aan de andere kant denk ik, die dingen moeten toch dicht te krijgen zijn ?
- lekkerwijf1
- Berichten: 1217
- Lid geworden op: 28 jun 2010, 16:14
- Locatie: Ommen
Re: Oud en nieuw E61/ i hate water
Tjah bekend probleem, ook ik heb het al is het alleen met koud regenachtig weer. Ik heb nog een aantal forummers over dit probleem gehoord
Re: Oud en nieuw E61/ i hate water
Klopt Richard, is een heel bekend probleem maar vraag me af of daar nu niet iets doeltreffends tegen is, heb gehoord fohnen en afdekkingen vervangen maar dit schijnt ook niet volledig te werken.
Vraag me ook af of dit bij de LCI Koplampen nog steeds een probleem is of dat deze verbeterd zijn.
Vraag me ook af of dit bij de LCI Koplampen nog steeds een probleem is of dat deze verbeterd zijn.
Re: Oud en nieuw E61/ i hate water
Ik heb het in lichte mate ook weleens gezien bij mij maar nog te weinig om actie te ondernemen.
M'n E46 had het ook, daar heb ik toen de rubbers vervangen wat goed gewerkt heeft. Weet niet of dit ook mogelijk is bij de E6x?
M'n E46 had het ook, daar heb ik toen de rubbers vervangen wat goed gewerkt heeft. Weet niet of dit ook mogelijk is bij de E6x?
Re: Oud en nieuw E61/ i hate water
Ik heb er i.i.g. geen last van.Bart70 schreef:Klopt Richard, is een heel bekend probleem maar vraag me af of daar nu niet iets doeltreffends tegen is, heb gehoord fohnen en afdekkingen vervangen maar dit schijnt ook niet volledig te werken.
Vraag me ook af of dit bij de LCI Koplampen nog steeds een probleem is of dat deze verbeterd zijn.
NOS?! Bottles are for babies.
Showroom E60 LCI: viewtopic.php?f=120&t=39156&p=521101#p521101
Showroom E87 LCI: viewtopic.php?f=134&t=43511
Showroom E60 LCI: viewtopic.php?f=120&t=39156&p=521101#p521101
Showroom E87 LCI: viewtopic.php?f=134&t=43511
Re: Oud en nieuw E61/ i hate water
Is mij eerlijk gezegd niet bekend.
Had er bij mijn Pre-LCI lichten geen last van.
Direct Na het instaleren van de LCI lichten had ik water in beide. Waarschijnlijk tijdens transport of zo. Maar na korte tijd waren ze opgedroogt.
De lichten zijn namelijk nooit dicht, er zijn onluchtingsgaten voorzien waarlangs waterdamp uit de lichten gaat. Waterdamp gaat eruit wanneer je ze aanzet en het opwarmt in de lamp.
Deze onluchtingsgaten zijn zo gemaakt dat er geen water in de lamp kan.
Betwijfel of LCI verschillend is van pre-LCI. Je kan ook niet zomaar het front verwijderen zoals op de oudere BMW's, de voorkant is gelijmd aan de achterkant.
Ben je zeker van dat je de ronde afdekingskappen goed terug gemonteerd hebt ?
Bij het monteren van de LED angeleyes in de mijne was het onmogelijk om de kap goed terug te monteren, de kap kwam tegen de koelblok van de angeleyes, ik heb toen stuk van de koelribben moeten afdoen om de kap goed terug te kunnen monteren. Dit was links en rechts verschillend.
Of heb je misschien extra doorvoeren gemaakt in je lampen voor de ballasten van de leds ?
Had er bij mijn Pre-LCI lichten geen last van.
Direct Na het instaleren van de LCI lichten had ik water in beide. Waarschijnlijk tijdens transport of zo. Maar na korte tijd waren ze opgedroogt.
De lichten zijn namelijk nooit dicht, er zijn onluchtingsgaten voorzien waarlangs waterdamp uit de lichten gaat. Waterdamp gaat eruit wanneer je ze aanzet en het opwarmt in de lamp.
Deze onluchtingsgaten zijn zo gemaakt dat er geen water in de lamp kan.
Betwijfel of LCI verschillend is van pre-LCI. Je kan ook niet zomaar het front verwijderen zoals op de oudere BMW's, de voorkant is gelijmd aan de achterkant.
Ben je zeker van dat je de ronde afdekingskappen goed terug gemonteerd hebt ?
Bij het monteren van de LED angeleyes in de mijne was het onmogelijk om de kap goed terug te monteren, de kap kwam tegen de koelblok van de angeleyes, ik heb toen stuk van de koelribben moeten afdoen om de kap goed terug te kunnen monteren. Dit was links en rechts verschillend.
Of heb je misschien extra doorvoeren gemaakt in je lampen voor de ballasten van de leds ?
525d E61 2007 pre-LCI
Re: Oud en nieuw E61/ i hate water
Hoi Tom_il,
Er zijn geen extra gaten gemaakt of iets dergelijks, de laatste keer zijn de led AE's door de garage vervangen omdat hij daar toch al stond, voor zover ik heb gecontroleerd zit alles goed maar zal het nog eens dubbel checken, de linker zijde is namelijk veel erger als de rechter zijde.
Ik moet zeggen dat het me al opviel met de aankoop van de wagen een jaar geleden, toen zat er nog geen led in maar de originele lampen, ik dacht toen dat het wel weg zou trekken en dat het door lange stilstand kwam. Het is nu wel een stuk erger heb ik het idee.
Zowel de pre-lci als de lci lampen kunnen idd niet uit elkaar, maar blijkbaar zijn er dus ook geen veranderingen in ontwerp waardoor deze er minder last van kunnen hebben ?
Na hoeveel tijd/kilometer rijden zouden de lampen eventueel weer ongeveer droog moeten zijn aan de binnenzijde ?
Er zijn geen extra gaten gemaakt of iets dergelijks, de laatste keer zijn de led AE's door de garage vervangen omdat hij daar toch al stond, voor zover ik heb gecontroleerd zit alles goed maar zal het nog eens dubbel checken, de linker zijde is namelijk veel erger als de rechter zijde.
Ik moet zeggen dat het me al opviel met de aankoop van de wagen een jaar geleden, toen zat er nog geen led in maar de originele lampen, ik dacht toen dat het wel weg zou trekken en dat het door lange stilstand kwam. Het is nu wel een stuk erger heb ik het idee.
Zowel de pre-lci als de lci lampen kunnen idd niet uit elkaar, maar blijkbaar zijn er dus ook geen veranderingen in ontwerp waardoor deze er minder last van kunnen hebben ?
Na hoeveel tijd/kilometer rijden zouden de lampen eventueel weer ongeveer droog moeten zijn aan de binnenzijde ?
Re: Oud en nieuw E61/ i hate water
Bij mij ging het redelijk snel. Moeilijk te zeggen hoelang het was.
Ik vermoed het afdekkapje, best de gehele lamp eruit nemen, anders is het moeilijk te checken.
Lange stilstand kan idd dit veroorzaken, maar ze moeten terug opdrogen.
Reden waarom ik de AE vermoed is omdat ik de AE overgekocht had van iemand hier op het forum en deze had niet gemerkt dat je ze niet goed kon sluiten. Die koelblokken op de AE zijn zo groot mogelijk gemaakt voor goed koeling. Soms word ook een gat in de kap gemaakt om de ballast van de AE niet in de lamp te moeten zetten, dit is ook weer een plaats waar ze kunnen lekken.
Je ziet wel eens op fora dat men klaagt over opgedroogde druppels in de binnenzijde wat niet meer te kuisen is, maar echt water erin zoals op jouw foto zonder een slecht gemonteerde kap heb ik zelf nog niet tegengekomen.
Op de koplamp zitten 2 naar beneden gebogen rubbere darmpjes. Deze dienen om te onluchten.
Eentje staat onderaan daar komt de lucht binnen en de andere bovenaan om de waterdamp te laten ontspannen.
Zie foto's hierbeneden van mijn oude lampen. Deze darmpjes kunnen ontbreken, zeker de bovenste waardoor water kan binnenlopen, je kan ze er aftrekken.


Ik vermoed het afdekkapje, best de gehele lamp eruit nemen, anders is het moeilijk te checken.
Lange stilstand kan idd dit veroorzaken, maar ze moeten terug opdrogen.
Reden waarom ik de AE vermoed is omdat ik de AE overgekocht had van iemand hier op het forum en deze had niet gemerkt dat je ze niet goed kon sluiten. Die koelblokken op de AE zijn zo groot mogelijk gemaakt voor goed koeling. Soms word ook een gat in de kap gemaakt om de ballast van de AE niet in de lamp te moeten zetten, dit is ook weer een plaats waar ze kunnen lekken.
Je ziet wel eens op fora dat men klaagt over opgedroogde druppels in de binnenzijde wat niet meer te kuisen is, maar echt water erin zoals op jouw foto zonder een slecht gemonteerde kap heb ik zelf nog niet tegengekomen.
Op de koplamp zitten 2 naar beneden gebogen rubbere darmpjes. Deze dienen om te onluchten.
Eentje staat onderaan daar komt de lucht binnen en de andere bovenaan om de waterdamp te laten ontspannen.
Zie foto's hierbeneden van mijn oude lampen. Deze darmpjes kunnen ontbreken, zeker de bovenste waardoor water kan binnenlopen, je kan ze er aftrekken.


525d E61 2007 pre-LCI
Re: Oud en nieuw E61/ i hate water
Hoi Tom__il,
Hartelijk dank voor deze duidelijke beschrijving, hier ga ik eens naar kijken, klinkt vrij logisch en denk dat hier idd het probleem zal zitten !

Hartelijk dank voor deze duidelijke beschrijving, hier ga ik eens naar kijken, klinkt vrij logisch en denk dat hier idd het probleem zal zitten !

Re: Oud en nieuw E61/ komt er een eind aan ?
Zo, weer een verandering binnenkort, stond niet op het to do lijstje maar dat is bijna elke keer het geval geloof ik
deze tellerringen laten plaatsen en alle lampjes vervangen door witte led's, zowel tellers als bc, klima etc.
212 km rijden, dus best te doen.

deze tellerringen laten plaatsen en alle lampjes vervangen door witte led's, zowel tellers als bc, klima etc.
212 km rijden, dus best te doen.
Re: Oud en nieuw E61/ komt er een eind aan ?
Wat met alle andere oranje lampjes zoals lichtschakelaars enz ?
Daarnaast heb je nog eens de rode leds in het plafond. Rond je pook zitten nog eens oranje leds. Enz enz.
Denk niet dat dit mooier word eerlijk gezegd.
Daarnaast heb je nog eens de rode leds in het plafond. Rond je pook zitten nog eens oranje leds. Enz enz.
Denk niet dat dit mooier word eerlijk gezegd.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: Oud en nieuw E61/ komt er een eind aan ?
Wat ik begrepen heb wordt alles wit, anders wordt het inderdaad niet mooi.
Mocht niet alles wit worden dan kies ik alleen voor de tellers met ringen
Mocht niet alles wit worden dan kies ik alleen voor de tellers met ringen

Re: Oud en nieuw E61/ komt er een eind aan ?
Waarom overweeg je geen licht pakket na te plaatsen ? Deze bestaat uit lampjes in de voetruimte , deurpanelen, onderaan de achterdeuren, spiegels. Bijna allemaal oranje 

525d E61 2007 pre-LCI
Re: Oud en nieuw E61/ komt er een eind aan ?
Ik zou toch eens navragen, met detail lijst. En daarna in de donker eens nagaan. Lijkt mij niet doenbaar om alles te vervangen.Bart70 schreef:Wat ik begrepen heb wordt alles wit, anders wordt het inderdaad niet mooi.
Mocht niet alles wit worden dan kies ik alleen voor de tellers met ringen
525d E61 2007 pre-LCI