Pagina 55 van 64

Re: Programming for dummies

Geplaatst: 02 nov 2014, 19:51
door Source
gk5 schreef:Auto is van 02.2007 dus geen andere module nodig.Hij geeft lm2.Met ncs expert kan AE als drl wel coderen.
Ah ik dacht dat het om een E90 ging. Ik zie inderdaad bij zijn naam E60 staan.

Re: Programming for dummies

Geplaatst: 02 nov 2014, 20:11
door Kuupertie
Iemand in Overijssel?

Re: Programming for dummies

Geplaatst: 03 nov 2014, 16:33
door Source
Nee maar wel in De Lier.

Re: Programming for dummies

Geplaatst: 23 nov 2014, 19:17
door thomash
Goedenavond,

Sinds kort ook veel met NCS expert aan de gang geweest. Nu heb ik zojuist de OIL_LEVEL op aktiv gezet van mijn E60. 'Meting kan niet worden voldaan' is wat de wagen weergeeft. Klopt dit? Is er geen module aanwezig? Of moet je eerst enige tijd rijden met de wagen?

Alvast bedankt coders :)

Re: Programming for dummies

Geplaatst: 17 dec 2014, 09:54
door Jiro_2012
In de OP zie ik niks betreft de eisen voor je windows OS. Dit moet je toch ook kunnen installeren op Win7 x64?

Ik zie namelijk een advertentie op MP waar hij aangeeft dat dit alleen op XP geinstalleerd kan worden.

Re: Programming for dummies

Geplaatst: 17 dec 2014, 10:26
door BMW_Lover
Toen ik dit schreef had ik alleen nog maar XP, vandaar. Ik heb zelf nog een oude laptop met XP er op en dat werkt prima. Sommige mensen hebben het onder W7 aan de praat door ncsexpert in XP compatibility mode te draaien. Je kan ook met vmware en xp daarin aan de slag.

Re: Programming for dummies

Geplaatst: 17 dec 2014, 12:41
door gk5
Ncs expert werkt op alle windows van XP tot WIN 8.1 32 en 64 bits,zonder vmware. ;)

Re: Programming for dummies

Geplaatst: 17 dec 2014, 16:47
door Source
Zelfs dat ellendige inpa programma werkt overal op.

Re: Programming for dummies

Geplaatst: 19 dec 2014, 11:20
door Jiro_2012
Bedankt voor de tuturial.

Ik heb gisteren de INPA besteld. Nou had de verkoper het over windows XP...XP is uit 2002 dat gebruik je toch niet meer :|

Hopelijk morgen binnen. En dan even je OP doornemen voor de configuratie.

Ik las dat je RS232 kabel hebt... Ik heb een nieuwe laptop met i7 waar ik ook specifiek een RS232 poort op wilde ivm configureren van me receiver thuis. Alleen de kabel later doorverkopen gaat moeilijker.

COntact slot moet in positie 2. Ik begreep dat het programmeren nogal wat stroom vraagt. Om een lege accu te voorkomen kan ik toch de CTEK 5.0 op de accu zetten als druppellader?

Super topic :duimen:

Re: Programming for dummies

Geplaatst: 19 dec 2014, 13:39
door tom_il
Coderen lukt voor sommige modules zelfs zonder sleutel erin.

Re: Programming for dummies

Geplaatst: 19 dec 2014, 19:38
door BMW_Lover
Ik heb al heel wat auto's geprogrammeerd en ben nog nooit accu problemen tegen gekomen (hoewel ik wel snel bennatuurlijk). Ik zet wel altijd de lichten, blower, radio, etc uit voor ik begin. Als de accu goed is moet het geen probleem zijn. Ik heb inmiddels een usb kabel en geen rs232 meer.

Re: Programming for dummies

Geplaatst: 20 dec 2014, 21:21
door Jiro_2012
Wat een *** om alles te installeren zeg :|

ALs ik INPA opstart en kies E46 daarna engine dan me blok M47. Dan zegt hij dat de versies niet overeen komen.

Hij zegt dan versions do not match

SGBD 1040
SGBD 5000
INPA 1020

en dan talen komen niet overeen.

Daarna kan ik wel de foutcodes uitlezen.

ncexport kan ik idd niet opstarten. Geeft aan verkeerde versie. zal wel met x32 of x64 te maken hebben.

Re: Programming for dummies

Geplaatst: 20 dec 2014, 21:47
door Quadrantz
INPA draait super op mijn Win7 systeem.

Vandaag ben ik bezig geweest met NCS Expert in een Win XP Virtual PC. Installatie ging goed. Daarna nog even gekloot gehad met USB poort. Heb er 3 op m'n laptop en 1tje werkte maar icm Virtual PC (waarschijnlijk zijn de andere 2 USB 3.0 poorten) :).

Echter als ik NCS Expert opstart en mijn model kies moet ik mijn chassisnr invullen. Het lijkt me dat hij dit automatisch moet kunnen uitlezen bij een goeie verbinding? De usb kabel (D-Can) heb ik op COM4 gezet en Latency timer op 1 zoals de handleiding aangeeft. In NCS Expert kan ik nergens instellen welke COM poort hij moet gebruiken of zie ik iets over het hoofd? Waar zou het anders aan kunnen liggen?

Thanks :duim:

(@jiro_2012: NCS Expert zal toch echt op een XP machine moeten draaien, heb het iig niet voor mekaar gekregen om op mijn Win7 werkend te krijgen. Met een XP VPC zou het wel moeten lukken).

Re: Programming for dummies

Geplaatst: 20 dec 2014, 23:00
door Knakkel
Jiro_2012 schreef:Om een lege accu te voorkomen kan ik toch de CTEK 5.0 op de accu zetten als druppellader?
:nee: Dat heeft geen zin. Op contact trekt ie rustig 10-20 Ampere ...

Re: Programming for dummies

Geplaatst: 21 dec 2014, 10:18
door Jiro_2012
Quadrantz schreef:INPA draait super op mijn Win7 systeem.

Vandaag ben ik bezig geweest met NCS Expert in een Win XP Virtual PC. Installatie ging goed. Daarna nog even gekloot gehad met USB poort. Heb er 3 op m'n laptop en 1tje werkte maar icm Virtual PC (waarschijnlijk zijn de andere 2 USB 3.0 poorten) :).

Echter als ik NCS Expert opstart en mijn model kies moet ik mijn chassisnr invullen. Het lijkt me dat hij dit automatisch moet kunnen uitlezen bij een goeie verbinding? De usb kabel (D-Can) heb ik op COM4 gezet en Latency timer op 1 zoals de handleiding aangeeft. In NCS Expert kan ik nergens instellen welke COM poort hij moet gebruiken of zie ik iets over het hoofd? Waar zou het anders aan kunnen liggen?

Thanks :duim:

(@jiro_2012: NCS Expert zal toch echt op een XP machine moeten draaien, heb het iig niet voor mekaar gekregen om op mijn Win7 werkend te krijgen. Met een XP VPC zou het wel moeten lukken).
INPA draait hier nu ook wel op Win7. Ik kan error codes uitlezen.
glow spark 2 en 3 geven een melding.

Alleen als ik de stappen van bmw_lover probeer. model kiezen, body daarna airbag. Dan zegt hij no response from controlunit . en stopt hij.

Je kan toch ook met INPA een en ander aan uit zetten?

XO mode net geinstalleerd. ff kijken of het lukt om daar alles op te laten draaien.

De handleiding die ik erbij heb gekregen is matig.