Pagina 55 van 59
Re: Lexie's 318Ci ///M - pag.54 PROBLEEM!
Geplaatst: 04 sep 2012, 16:09
door buutnhuus
dat had ik inderdaad ook eerst geprobeert, daar kun je nog wel een keertje bijkomen. wie niet waagt wie niet wint...
Re: Lexie's 318Ci ///M - pag.54 PROBLEEM!
Geplaatst: 04 sep 2012, 20:00
door Lexie
Helaas, helaas is dat dus niet zo...
(nokkenassensor een jaar of 3 geleden al aan de beurt gehad, toch hele andere symptomen)
Vanavond even wezen kijken op uitnodiging van de monteur. Die had het een en ander los gehaald en kreeg de bevestiging van het vermoeden
Zie foto's:
De 'rode' kunstof geleider is gebroken,
De linkeras (1 van de 2 vanos) (op de foto links) staat (achter; als ik het goed begreep dus de nokkenas uitlaat of zo iets dergelijks) niet op tijd, een aantal tanden versprongen,
Flinke speling op de ketting.
Hoe kan het vraag ik me toch af??? Geen distributie, 'levenslange' ketting die je niet hoeft te vervangen?!!
Spullen worden morgen besteld, donderdag wordt er 'gereedschap' geleend van BMW om op tijd te zetten en hopelijk vrijdag klaar (wrs. met een flinke factuur).
Gelukkig heeft de monteur er ervaring mee, waardoor het hopelijk verder weinig problemen met zich meebrengt.
We zullen wachten
Re: Lexie's 318Ci ///M - pag.54 PROBLEEM!
Geplaatst: 04 sep 2012, 20:57
door bob de bouwer
nouw alex als ik het zo allemaal lees leuk is anders ik blijf je volgen met je reparatie maar van deze kant ik leef met je mee succes
Re: Lexie's 318Ci ///M - pag.54 PROBLEEM!
Geplaatst: 04 sep 2012, 22:02
door Holographic91
Heb je in het verleden wel de kettingspanner vervangen voor de gemodificeerde versie?
Dit is al de zoveelste kettinggeleider die kapot gaat bij dit type motor.
Re: Lexie's 318Ci ///M - pag.54 PROBLEEM!
Geplaatst: 05 sep 2012, 09:38
door vegito
Dit heb ik precies ook gehad!.. ik heb mijn geleider ook laten vervangen bij 230.000 KM en de ketting ook. Echt zo stom geweest om niet de vanos regelaar mee te vervangen omdat de garage zei dat het niet hoefde was in goede conditie. Vanos regelaar geef je juist de kracht of bij de 1500 tot 3000 toeren. Nou zit ik met een andere probleem valve klep seals lekken waardoor me motor veel olie verbruikt 200 km 1L dan zat alles weer open moeten gaan waarschijnlijk dan ook de vanos regelaar veranderen.
Re: Lexie's 318Ci ///M - pag.54 PROBLEEM!
Geplaatst: 05 sep 2012, 10:29
door Lexie
@Bobdebouwer; Thanx
@Holographic91: Ik heb in de tijd dat ik hem heb niet preventief iets vervangen voor een gemodificeerd onderdeel. Weet ook niet of dit daarvoor wel is gedaan. Had dit gemoeten??
Moet ik nu dan nog ergens op letten of doorgeven aan monteur??
Ben wel blij dat we toevallig dit jaar niet met de bimmer op vakantie zijn gegaan, ofdat toeval niet bestaat.
Re: Lexie's 318Ci ///M - pag.54 PROBLEEM!
Geplaatst: 05 sep 2012, 11:12
door vegito
Ketting spanner gelijk meevervangen voor modificatie set. Bovendien er is ook een lipje te koop wat ervoor zorgt dat de ketting strak en op tijd blijft.
Re: Lexie's 318Ci ///M - pag.54 PROBLEEM!
Geplaatst: 05 sep 2012, 11:50
door Lexie
Goeie tip!
Bij de dealer te koop beide?
Re: Lexie's 318Ci ///M - pag.54 PROBLEEM!
Geplaatst: 05 sep 2012, 12:38
door Holographic91
Er zit een degelijk verschil tussen de oude en de gemodificeerde:
Is te herkennen aan de smallere kop. Dit is makkelijk te vinden bij het blok.
Plastic kap weghalen (luchtkap) passagierszijde direct vooraan, onderzijde. Als je de dikkere kop hebt zit er nog de oude in.
Let op bij de dealer ben ik toen ook voor het onderdeel geweest. Maar deze hadden het over de kettingspanner bij de oliepomp en daar was geen modificatieset voor. Je moet die aan de buitenzijde hebben
Volgens mij is het deze:
http://www.mijnautoonderdelen.nl/zoeken ... rtcode=550
Hier zie je de vergelijking tussen de oude en de nieuwe.
http://www.youtube.com/watch?v=aI0FX5di6tE
Re: Lexie's 318Ci ///M - pag.54 PROBLEEM!
Geplaatst: 05 sep 2012, 17:42
door buutnhuus
@ lexie, dat zijn inderdaad geen leuke grappen. maar ook al zou je geen coulance krijgen, als bmw 'claimt' dat de ketting levenslang meegaat, had ik het ze nog wel even onder de neus gewreven.
maar kun je dit probleem ook ver van tevoren aanvoelen komen? of gaat dat zo van 't ene op het andere moment kapot? ik heb namelijk dezelfde motor, alleen de 316i versie.
Re: Lexie's 318Ci ///M - pag.54 PROBLEEM!
Geplaatst: 05 sep 2012, 18:31
door Lexie
Ik heb geen contact met BMW gehad hierover, tevens geen bmw garage.
Wellicht dat ik een brief ga schrijven naar BMW, je weet het nooit denk ik.
Kwam totaal onverwachts. Van een op andere moment gevoel dat tie tot aan 3000rpm sloom was, verbruik iets toegenomen en in die toerenrange een toegenomen brom. Dacht eerst dat dit kwam omdat tie langer in die toeren bleef en dat is ook het gebied dat de Eisenmann erg werkzaam is.
Verder geen symptomen, liep goed stationair, geen trillingen etc.
Dacht eigenlijk zelf LMM of vacuumlek, maar bij uitlezen gaf tie nokkenas uitlaat probleem. Na het loshalen van een stekker en weer terug plaatsen liep tie wel helemaal beroerd. Wellicht dat deze actie ook nog bijgedragen heeft aan een tandje verschieten.
Sprak net monteur en kent het verhaal van de gemodificeerde kettingspanner e.d. Wist me ook te vertellen dat de orginele er nog in zat.
Tevens schade-expert langs geweest vandaag (zie pag.53); Kleine € 1000,- getaxeerd. Dit valt weer mee gelukkig.
Hou jullie op de hoogte
Re: Lexie's 318Ci ///M - pag.54 PROBLEEM!
Geplaatst: 05 sep 2012, 18:44
door vegito
Was je bovenstuk geleider ook doormidden gebroken?... die van mij wel en tevens toen ze de rest eruit haalde bleek er nog meer stukken te missen. Gelukkig had ik week daarvoor mijn carterpan pakking vervangen waarbij alle grote stukken eruit waren misschien moet je dat ook laten doen. Ik weet bijna wel zeker dat er stukken onderin liggen.
Re: Lexie's 318Ci ///M - pag.54 PROBLEEM!
Geplaatst: 05 sep 2012, 18:52
door Lexie
Als je bedoelt waar de pijl staat; ja daar is hij ook gebroken. Dit was juist zo goed te zien.
Monteur gaf te kennen bekend te zijn met waar mogelijk stukken hiervan terecht kunnen komen, dus ik vertrouw erop dat dit goed komt.
Kan niet wachten tot ik hem terug heb. Wrs. vrijdag... wachten....
Thanx voor de tip!
Re: Lexie's 318Ci ///M - Schade pag.53
Geplaatst: 06 sep 2012, 19:14
door Topless
Frenkz schreef:wtf, hoe kan je zo'n schade aanrichten, lijkt idd opzettelijk haast (vooral ook omdat het raam geraakt is)
Anyway, succes met dit hele verhaal.
Was het geen fiets, trapperkras aan de onderkant, handremkras op het raam?
Re: Lexie's 318Ci ///M - pag.55 OPGELOST :-)
Geplaatst: 07 sep 2012, 13:54
door Lexie