Vandaag was dan de dag dat ik de velgen op ben wezen halen bij Hendrik van Baanvelgen.com. Helaas werd dit geen ritje met een big smile terug maar eerder een grote teleurstelling. Niets ten nadele van Hendrik overigens.
Dit zijn ze dan 8j (215/35) voor 10j (245/30) achter DPE LS5's
De velgen zijn flink smerig maar dat komt helemaal goed, ik heb mijn contacten in de detailingwereld is aangeboord en binnenkort zal mijn bestelling binnen komen. Iron-X kan ik namelijk niet gebruiken op deze velgen omdat het hart van de velg geborsteld aluminium is en de velgrand is hoogglans gepolijst RVS. Dit zou reageren met elkaar.
Hendrik heeft netjes eerst nog even de velgen gebalanceerd voor we ze gingen monteren. En toen kwam het, ze passen niet :wtf: :wtf: :wtf:
De demper die ik gebruikt heb van FOX om de quad uitlaat te bouwen hangt ivm de ruimte te ver naar buiten. hierdoor moesten wij bij deze velgen een 2,5cm spacer gaan gebruiken om ze erop te krijgen. Een spacertje kan maar 2,5 cm is teveel van het goede. Omdat ik toch al niet tevreden was over de pasvorm van de FOX uitlaat die ik heb en het gekloot wat we ermee hebben gehad om ht enigszins passend te krijgen gaat hij er binnenkort onderuit. Het zal nog even duren want ik ga nu eerst met vakantie en dan gaat de garage gebouwd worden. Ondertussen zal ik al wel kijken waar ik de nieuwe demper ga laten plaatsen. Little Exhaust behoort zeker tot de opties, maar als iemand een ander weet in het zuiden van het land of het noorden van Belgie laat je gerust horen.
Dit is dus het probleem wat ik heb. Dit is met 8,5j et35 en een 10mm spacer.
Maar mijn ritje was zeker niet voor niks want vandaag had Hendrik ook een mooi nieuw setje velgen binnen gehad en damn wat waren die licht. &,5 kilo voor 12j :shock:
Eigenlijk had ik vandaag ook ingepland om de CF dakspoiler te monteren maar ik had zo'n voorgevoel dat dit ook niet naar mijn zin zou gaan dus heb er vanaf gezien. Dit zal ergens de komende weken gaan gebeuren.