Dutchie's E46 330i | Competition driftcar | The end
-
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 16 feb 2015, 19:45
Re: Dutchie's 330i | Project Drift | M50 Spruitstuk
En wat heb je gezien?
Re: Dutchie's 330i | Project Drift | Dyno
Gisteren avond naar de dyno geweest samen met Lucas, helaas nog geen definitieve resultaten omdat de auto de eerste run direct in noodloop sloeg, maar de eerste run in noodloop zat ik wel al gelijk op 256pk op de wielen, omgerekend 294pk, bij max 5800 toeren.
Uiteindelijk na een aantal runs bleek het water te koken, na een kleine diagnose (radiator outlet was gloeiend heet, inlet was ijskoud) blijkt de thermostaat niet open te gaan..
Snel opzoek naar een oplossing.
Uiteindelijk na een aantal runs bleek het water te koken, na een kleine diagnose (radiator outlet was gloeiend heet, inlet was ijskoud) blijkt de thermostaat niet open te gaan..
Snel opzoek naar een oplossing.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
-
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 16 feb 2015, 19:45
Re: Dutchie's 330i | Project Drift | Dyno
Oh dat klinkt wel positief en waarschijnlijk meer dan je verwacht had?
Ik heb wel eens verhalen gelezen dat deze blokken ivm de krukas, veilig tot 300pk kunnen, maar daar ga jij wellicht over heen.
Heb je daar dan maatregelen voor getroffen?
Ik heb wel eens verhalen gelezen dat deze blokken ivm de krukas, veilig tot 300pk kunnen, maar daar ga jij wellicht over heen.
Heb je daar dan maatregelen voor getroffen?
Re: Dutchie's 330i | Project Drift | Dyno
Deze blokken trekken ook 500+ whp met turbo, dus daar ben ik absoluut niet bang voor, wel heb ik race lagers voor de iets hogere toerentallen.
Dit vermogen was zeker boven verwachting, 250whp rond de begrenzer was wel het doel, maar daar ging ie aardig snel overheen.
Dit vermogen was zeker boven verwachting, 250whp rond de begrenzer was wel het doel, maar daar ging ie aardig snel overheen.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: Dutchie's 330i | Project Drift | On to next year.
Weekend zat er weer op, gelukkig.
Na al met al een dramatisch is het nu tijd om weer budget op te gaan bouwen voor volgend jaar.
Het begon dinsdag na de dyno al, thermostaat kapot, na school alles op korte termijn regelen en fixen, gelukt, dus blij!
Vrijdag ochtend, span staat klaar voor vertrek. nog geen kwartier op de snelweg, BAM! koelslang van de X5 geknapt. uiteindelijk bij BMW de maasche in venlo terecht gekomen, koelslang besteld en die kwam na 12 binnen. blijken de koppelstukken ook kapot te zijn. was te bestellen maar kwam de dag erop pas binnen.
Uiteindelijk is de drifter vrijdag avond opgehaald door 2 toffe gasten die DNRT rijden en een weekendje kwamen genieten van het driften. spullen uitgeladen, auto klaar gezet, tijd voor slaap.
Zaterdag ochtend, eerste training. ff voelen, ff wennen, auto trekt als een malle, maar wegens dichte mist werd de sessie afgebroken. ook ontdekt dat de auto onder de auto uit hing, en ivm met weinig ruimte duurde dit behoorlijk lang voordat het gefixt was. gelukkig net op tijd om nog in de volgende sessie wat runs te kunnen doen. gelijk ook de spoiler eraf getrokken om te kijken hoedat ie ging zonder downforce.

deze sessie ging beter, auto voelde goed, vermogen was fantastisch, en zonder spoiler ging het veel beter. 2 goede runs kunnen doen en toen de banden maar gespaard voor de kwalificatie.

Tijd voor kwalificatie, stiekem was ik toch wel erg nerveus omdat ik nog niet helemaal het vertrouwen had in de auto, en dit was ook te zien tijdens mijn runs. Ik was niet aggresief genoeg waardoor ik de eerste 2 runs bij de entries recht kwam en daardoor ook 0 punten kreeg.

mijn 3e run was do or die, ik dacht Fu*k it, here we go!
De entry ging goed, goeie hoek, goeie snelheid, full lock aan de handrem om de hairpin in te glijden, en ik wil van 4 naar 2 schakelen, maar ik kreeg 'm niet in zn 2. ik dacht, misschien trekt ie het in zn 3 ook wel, maar nu-uh, ook daar ging ie niet in. inmiddels sta ik bijna stil, dus ik dacht ik hobbel in zn 1 wel verder, dit is toch al verloren.. wat denk je? geen kans..
een aantal seconden later, krijg ik 'm met moeite in zn 1, en ff wat versnellingen door gegaan. hij schakelde wel, maar extreem moeizaam. hoorde ook een rare klingel onderin vandaan komen toen ik de motor uitzette. Reden genoeg voor mij om uit te vallen om de bak te sparen, en de focus op 2016 te gaan leggen.
In ieder geval super tevreden over de motor, de power is goed, het koppel perfect, en man man man, wat klinkt ie geweldig. Ik hoor nu tenminste weer die heerlijke schreeuw uit de inlaat.
Na al met al een dramatisch is het nu tijd om weer budget op te gaan bouwen voor volgend jaar.
Het begon dinsdag na de dyno al, thermostaat kapot, na school alles op korte termijn regelen en fixen, gelukt, dus blij!
Vrijdag ochtend, span staat klaar voor vertrek. nog geen kwartier op de snelweg, BAM! koelslang van de X5 geknapt. uiteindelijk bij BMW de maasche in venlo terecht gekomen, koelslang besteld en die kwam na 12 binnen. blijken de koppelstukken ook kapot te zijn. was te bestellen maar kwam de dag erop pas binnen.
Uiteindelijk is de drifter vrijdag avond opgehaald door 2 toffe gasten die DNRT rijden en een weekendje kwamen genieten van het driften. spullen uitgeladen, auto klaar gezet, tijd voor slaap.
Zaterdag ochtend, eerste training. ff voelen, ff wennen, auto trekt als een malle, maar wegens dichte mist werd de sessie afgebroken. ook ontdekt dat de auto onder de auto uit hing, en ivm met weinig ruimte duurde dit behoorlijk lang voordat het gefixt was. gelukkig net op tijd om nog in de volgende sessie wat runs te kunnen doen. gelijk ook de spoiler eraf getrokken om te kijken hoedat ie ging zonder downforce.

deze sessie ging beter, auto voelde goed, vermogen was fantastisch, en zonder spoiler ging het veel beter. 2 goede runs kunnen doen en toen de banden maar gespaard voor de kwalificatie.

Tijd voor kwalificatie, stiekem was ik toch wel erg nerveus omdat ik nog niet helemaal het vertrouwen had in de auto, en dit was ook te zien tijdens mijn runs. Ik was niet aggresief genoeg waardoor ik de eerste 2 runs bij de entries recht kwam en daardoor ook 0 punten kreeg.

mijn 3e run was do or die, ik dacht Fu*k it, here we go!
De entry ging goed, goeie hoek, goeie snelheid, full lock aan de handrem om de hairpin in te glijden, en ik wil van 4 naar 2 schakelen, maar ik kreeg 'm niet in zn 2. ik dacht, misschien trekt ie het in zn 3 ook wel, maar nu-uh, ook daar ging ie niet in. inmiddels sta ik bijna stil, dus ik dacht ik hobbel in zn 1 wel verder, dit is toch al verloren.. wat denk je? geen kans..
een aantal seconden later, krijg ik 'm met moeite in zn 1, en ff wat versnellingen door gegaan. hij schakelde wel, maar extreem moeizaam. hoorde ook een rare klingel onderin vandaan komen toen ik de motor uitzette. Reden genoeg voor mij om uit te vallen om de bak te sparen, en de focus op 2016 te gaan leggen.
In ieder geval super tevreden over de motor, de power is goed, het koppel perfect, en man man man, wat klinkt ie geweldig. Ik hoor nu tenminste weer die heerlijke schreeuw uit de inlaat.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: Dutchie's 330i | Project Drift | On to next year.
Zonde van die problemen zeg, inderdaad dan maar richten op 2016 en goed dat je in ieder geval power hebt, nu de rest nog fixen 

-
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 16 feb 2015, 19:45
Re: Dutchie's 330i | Project Drift | On to next year.
Dat is jammer. Maar idd focussen op 2016 en van de winter alles lekker klaar maken.
- Sparco Mr2
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 30 nov 2010, 11:44
- Locatie: Ter Apel (groningen)
Re: Dutchie's 330i | Project Drift | On to next year.
Hij heeft al PB gehad voor het 2016 seizoen
Ik heb nog een complete motor / bak / aandrijflijn voor hem over, eigenlijk een complete wagen maar dan zonder casco. Dus een turbo projectje bijvoorbeeld
Toch gaaf zo te zien hoe iemand z'n hobby waar maakt en doorpakt! Dikke kuddo's

Ik heb nog een complete motor / bak / aandrijflijn voor hem over, eigenlijk een complete wagen maar dan zonder casco. Dus een turbo projectje bijvoorbeeld

Toch gaaf zo te zien hoe iemand z'n hobby waar maakt en doorpakt! Dikke kuddo's

-
- Berichten: 597
- Lid geworden op: 09 jan 2015, 20:10
Re: Dutchie's 330i | Project Drift | On to next year.
Ben wezen kijken. Heb je nog gezien daar.
Was erg gaaf om je in actie te zien.
Groeten Bas
Was erg gaaf om je in actie te zien.

Groeten Bas
Groeten Bas
BMW 316 2deurs e30
BMW 320i 2deurs e30
BMW 320i sedan e36
BMW 325i 2deurs e30
BMW 320i touring e30
BMW 530i e60
BMW 545i e60
BMW 330i e90
BMW 525I e60 LCI (huidige)
BMW 316 2deurs e30
BMW 320i 2deurs e30
BMW 320i sedan e36
BMW 325i 2deurs e30
BMW 320i touring e30
BMW 530i e60
BMW 545i e60
BMW 330i e90
BMW 525I e60 LCI (huidige)
Re: Dutchie's 330i | Project Drift | On to next year.
Cool! heb je nog mazzel gehad dat je me hebt zien rijden haha.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: Dutchie's 330i | Project Drift | On to next year.
Sparco Mr2 schreef:Hij heeft al PB gehad voor het 2016 seizoen![]()
Ik heb nog een complete motor / bak / aandrijflijn voor hem over, eigenlijk een complete wagen maar dan zonder casco. Dus een turbo projectje bijvoorbeeld![]()
Toch gaaf zo te zien hoe iemand z'n hobby waar maakt en doorpakt! Dikke kuddo's
Versnellingsbak heb ik misschien wel interesse in

320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: Dutchie's 330i | Project Drift | On to next year.
ondanks de weinig rijtijd toch nog wat kick-ass foto's gevonden. Hij rookt goed in ieder geval!






















320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: Dutchie's 330i | Project Drift | On to next year.
Dus nu moet je een aparte taartschep meenemen als je gaat driften en hoog eindigt? Hiervoor kon je de spoiler gebruiken... 

||| BMW F36 420i LCI ‘19
Sport |||

Re: Dutchie's 330i | Project Drift | On to next year.
Haha nee spoiler is exit denk ik, inspiratie voor de volgende heb ik al



320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact