Weekend zat er weer op, gelukkig.
Na al met al een dramatisch is het nu tijd om weer budget op te gaan bouwen voor volgend jaar.
Het begon dinsdag na de dyno al, thermostaat kapot, na school alles op korte termijn regelen en fixen, gelukt, dus blij!
Vrijdag ochtend, span staat klaar voor vertrek. nog geen kwartier op de snelweg, BAM! koelslang van de X5 geknapt. uiteindelijk bij BMW de maasche in venlo terecht gekomen, koelslang besteld en die kwam na 12 binnen. blijken de koppelstukken ook kapot te zijn. was te bestellen maar kwam de dag erop pas binnen.
Uiteindelijk is de drifter vrijdag avond opgehaald door 2 toffe gasten die DNRT rijden en een weekendje kwamen genieten van het driften. spullen uitgeladen, auto klaar gezet, tijd voor slaap.
Zaterdag ochtend, eerste training. ff voelen, ff wennen, auto trekt als een malle, maar wegens dichte mist werd de sessie afgebroken. ook ontdekt dat de auto onder de auto uit hing, en ivm met weinig ruimte duurde dit behoorlijk lang voordat het gefixt was. gelukkig net op tijd om nog in de volgende sessie wat runs te kunnen doen. gelijk ook de spoiler eraf getrokken om te kijken hoedat ie ging zonder downforce.
deze sessie ging beter, auto voelde goed, vermogen was fantastisch, en zonder spoiler ging het veel beter. 2 goede runs kunnen doen en toen de banden maar gespaard voor de kwalificatie.
Tijd voor kwalificatie, stiekem was ik toch wel erg nerveus omdat ik nog niet helemaal het vertrouwen had in de auto, en dit was ook te zien tijdens mijn runs. Ik was niet aggresief genoeg waardoor ik de eerste 2 runs bij de entries recht kwam en daardoor ook 0 punten kreeg.
mijn 3e run was do or die, ik dacht Fu*k it, here we go!
De entry ging goed, goeie hoek, goeie snelheid, full lock aan de handrem om de hairpin in te glijden, en ik wil van 4 naar 2 schakelen, maar ik kreeg 'm niet in zn 2. ik dacht, misschien trekt ie het in zn 3 ook wel, maar nu-uh, ook daar ging ie niet in. inmiddels sta ik bijna stil, dus ik dacht ik hobbel in zn 1 wel verder, dit is toch al verloren.. wat denk je? geen kans..
een aantal seconden later, krijg ik 'm met moeite in zn 1, en ff wat versnellingen door gegaan. hij schakelde wel, maar extreem moeizaam. hoorde ook een rare klingel onderin vandaan komen toen ik de motor uitzette. Reden genoeg voor mij om uit te vallen om de bak te sparen, en de focus op 2016 te gaan leggen.
In ieder geval super tevreden over de motor, de power is goed, het koppel perfect, en man man man, wat klinkt ie geweldig. Ik hoor nu tenminste weer die heerlijke schreeuw uit de inlaat.