voorwiel ophanging

Chiptuning, turbo's, onderstel, remmen, banden? Bespreek het hier.
Mario TT

Re: voorwiel ophanging

Bericht door Mario TT » 09 apr 2011, 16:28

Ik heb nog niet echt plezier gehad van mijn auto nee, dat steekt me enorm omdat dat bij mijn 320d wel zo was en daar heb ik 60000km mee gereden ongeveer! En nu heb ik er net 12000km mee gereden. De reden waarom ik het vraag is dat als ik de motor uitzet en het stuur heen en weer beweeg dat ik speling voel, je voelt een duidelijke tik. Maar ik vraag me af of dat al mijn problemen kan veroorzaken?
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.

Mario TT

Bericht door Mario TT » 10 apr 2011, 15:39

Alles is nu vervangen aan de voorwiel ophanging dus ik ging er vanuit dat het daar niet aan lag. Ik weet niet waarom maar alles is verdwenen, wellicht een steentje in m`n band gehad? Ik laat hem wel te koop staan en zie wel wat er gebeurd. Maar ben blij dat alles goed is nu.

pwaes

Bericht door pwaes » 16 apr 2011, 11:05

Ok Mario, het is mijn eerste post, maar heb wel wat achtergrond in bandengetril-perikelen.

Wat ik nog niet voorbij heb zien komen zijn kromme naven. Als ooit de boel veel te vast is aangetrokken dan zijn je naven krom, dan kan je schijven blijven monteren, maar die gaan dan mee krom staan.

Als je zeker wilt weten dat bijvoorbeeld je velgen niet alleen recht zijn, maar het naafgat ook niet teveel speling heeft (centrering) kan je eens langsgaan in Nijkerk, daar zit een club die alleen maar velgen doet.

Succes, volgens mij kan het probleem nooit echt meer ver weg zijn.

Mario TT

Bericht door Mario TT » 16 apr 2011, 19:19

Beste pwaes,

bedankt voor je antwoord. Ik heb op dit moment geen last van getril meer, geen idee waarom.

Maar als naven krom zijn dan zou je dat meteen moeten merken bij het monteren van de schijven?

Zijn naven trouwens makkelijk te vervangen bij een E39?

Ik heb overigens mijn auto te koop staan, hij is nu goed maar ik heb er nu zoveel aan uit gegeven dat ik gewoon iets simpels wil, of een E46. Ik heb daar nooit problemen mee gehad en dat geeft toch een fijner gevoel ondanks dat mijn auto nu goed is.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Performance en tuning”