en meguiars is prima spul! heb ondertussen al een kleine collectie opgebouwd thuis met spulletjes ervan, maar stuk voor stuk vind ik het heerlijk werken!
Vandaag een update, waar ik op het moment mee bezig ben
Gisteravond begin gemaakt met het polijsten van de velgen, omdat ik de hele zomer er toch wel netjes bij wil rijden
Alle plekken, blanke lak dat ging vechten door de winter waarschijnlijk, heb ik weggeschuurd, en toen gelijk de rest van de randen allemaal, wat een werk zeg
Hier een voorbeeld van hoe de randen eruitzien
Na het schuren met korrel 280, 2,5uur lang
Na korrel 400 800 1000 1500 en 1 laag belgom
Dus als ik klaar ben, heb ik weer nette velgen waarvan de velgen niet kunnen gaan rotten
Binnenkort weer mooie foto's met de velgen onder mijn Coupé
De velgjes zitten er weer onder, helemaal opnieuw gepolijst, en ze blinken erg mooi moet ik zeggen
Ook af van de bladerende lak op de randen, gewoon blijven bijhouden vanaf nu
De uitlaat, daar ben ik zelf ook niet zo'n fan van maar hij zat eronder toen ik de Coupé kocht.. Het is een volledige Laser uitlaat van spruitje tot einddemper.
Weten jullie toevallig of ik er gewoon een nette\degelijke einddemper op kan zetten, zonder heel de rest van de uitlaat te vervangen? En wat is een net einddempertje? Heb er zelf eigenlijk nog niet\nooit voor rondgekeken, omdat het een mooi geluidje had, maar het is niet supermooi chroom meer, en hij steekt 5\8cm achteruit de auto, dat is iets wat niet echt mijn smaak was
je zou er een andere einddemper op kunnen laten lassen.
is mijn wens ook een "originele" chromen dubbelloops op mijn 318ci.
heb het een en ander gelezen op het forum bij iemand die het had laten doen bij een garage.
volgens mij werd die wel na de einddemper bevestigd, dus alleen het sierstuk er af en het nieuwe sierstuk er op lassen maar.
Ja precies, dat zou ook een goed idee wezen.
Want mijn volledige uitlaat, die is 'pas' 2,5 jaar oud, dus met zo'n andere nette einddemper ben ik al ruim tevreden, maar waar vind je die uiteindes.. Heb het laatst op het forum ergens gezien bij iemand, maar ik ben gewoon de naam van diegene kwijt, volgens mij een donkerrode E46, die dat had gedaan dacht ik
Dat heb ik inderdaad gedaan. Met de demper van Frenkz kan je ook mijn sierstukjes erop zetten, de demper zelf heeft geen sierstukjes erop zitten. Die sierstukjes kosten 70 per set, gewoon bij de dealer af te halen. Je moet wel even goed nagaan of je tussendempers wel op een originele uitlaatdemper gelast kunnen worden.