Pagina 7 van 10
Re: Verheeske's 320daT >300K
Geplaatst: 06 jan 2013, 12:06
door Verheeske
Die reperatie doe ik zelf. (Bij Paul Vlasblom geleerd... Best handig, zo'n bijbaantje
)
Het betreft ALLE e46, dus ook 4cil, automaat, M3 PFL en FL.
alhoewel ik tourings nog niet gezien heb ga komende week de mijne ook doen. Het is tenslotte geen waardevermindering.
De bij de deur heb ik de oude stukjes die uitgescheurd, en nog aanwezig, waren teruggelast. En er voor de stevigheid nog een plaat voor gelast voor extra stevigheid. Anders gaat het gegarendeerd weer scheuren.
- Spoiler: Laat zien
Het zal wel een coupé trekje zijn? aangezien de deur zo lang is en mensen hem dan toch verder willen openen?
Misschien voor degene die het nog niet hebben een idee om grotere revetten (ringen) tussen de bouten te zetten. Om de kracht beter over het oppervlak te verdelen.
De subframe versteviging
- Spoiler: Laat zien
Het ziet er allemaal erg donkergrijs uit. Komt omdat ik zinkspray heb gebruikt, deze is op de foto's nog nat. Nu is het bijna gelijk aan de originele lak. Bovendien zit het niet in het zicht.
Ik zal zo nog een foto maken van hoe het er nu uit ziet.
Re: Verheeske's 320daT >300K
Geplaatst: 06 jan 2013, 12:35
door Dutchie
Moet ook maar weer is n keer langskomen, heb Paul al n tijdje niet meer gesproken!
Re: Verheeske's 320daT >300K
Geplaatst: 06 jan 2013, 14:00
door Verheeske
NL drift series is hij niet veel geweest hè
Re: Verheeske's 320daT >300K
Geplaatst: 06 jan 2013, 20:54
door Verheeske
Heb zojuist bij mijn broer zijn 318Ti van 2002 de CCV vervangen voor de 'koude landen' (=Scandinavische) versie. Wel grappig, deze heeft een winterjas aan. Helaas geen foto genomen.
De oude was wel aan vervanging toe. Mijn broer rijdt dagelijks >70km woon-werk en de sludge ging maar niet weg. Wat uiteraard met zoveel km's vanzelf zou moeten gaan.
De oude CCV zag er van binnen zo uit. Het water stond er nog in.
Het schuim hoort er niet bij, dat is van het handenwassen
De sludge stond tot aan het membraan, hierdoor kan het vocht in dampvorm dus niet weg en loopt samen met de olie via de pijlstokhouder terug het carter in. Dit verklaard ook de roestvorming op de pijlstok.
Advies voor degene die hem gaan vervangen. Bestel ook direct de "flexibele" plastic slang die van onder de CCV naar de peilstok loopt. Die is inmiddels kei hard en breekt heel makkelijk
Morgen nog even de vacuumpomp olie lekkage oplossen, olie verversen, blok afspuiten en dan is hij ook weer een blijde bmw rijder.
Re: Verheeske's 320daT >300K
Geplaatst: 06 jan 2013, 23:36
door Dutchie
Nee helaas niet haha, zeg maar is tegen hem dat we hem missen!
En heb hier inderdaad ook een flexibele slang liggen, want die er nu op zit is inderdaad gescheurd.
Hebben laatste weken ook wat last gehad van de sludge maar is inmiddels weer verdwenen gelukkig.
Re: Verheeske's 320daT >300K
Geplaatst: 07 jan 2013, 18:26
door Phantom
Goed bezig! Hoe ga je de vacuumpomp repareren? Door de seals te vervangen (O-ringen) of een nieuwe pomp?
Want ik heb ook een hele kleine lekkage aan de pomp maar bij de garage willen ze er al gauw een nieuwe van 250 euro in zetten
Edit:
Zojuist een handige DIY gevonden om de O ringen te vervangen, wellicht ook voor jou handig.
http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f91 ... ir-t89903/
Re: Verheeske's 320daT >300K
Geplaatst: 07 jan 2013, 22:11
door Mikkie
Hoe lang ben je nou bezig met die versteviging van het subframe? Ik begin toch wel een beetje te twijfelen zo langzamerhand, moet ik zeggen.
Re: Verheeske's 320daT >300K
Geplaatst: 07 jan 2013, 22:41
door Verheeske
Toch zeker ruim een volle dag 10 a 12 uur ben ik met deze bezig geweest. Ik wordt er steeds sneller in
. Nu ik ongeveer een vaste manier gevonden heb zal het tussen de 8 a 10 uur duren.
Werkzaamheden:
interieur en alle bekleding weg, Isolatie verwijderen, Lak en waslaag verwijderen (voor het lassen), openslijpen, versteviging vervolgens dikkere plaatjes op maat knippen, alles dicht lassen, netjes afbramen voor een (nog) mooi(er) resultaat, inspuiten tegen roest, en heel het zooitje weer terugbouwen.
Het is ook echt belangrijk om alles van bekleding dat er niet uit gaan goed af te dekken. Want spetteren doet het toch met lassen. Dat is niet te voorkomen. Het is gruwelijk dun plaatwerk en je stookt er zo doorheen. Hier gaat dus ook wel wat tijd in zitten.
@ Phantom, ik heb alleen het rubber dat tegen de cilinderkop zit zuiver gemaakt en met vloeibare pakking terug gezet. Die maat O-ringen heb ik helaas niet liggen op voorraad namelijk. En dit kan ook absoluut geen kwaad.
Waarom alleen die? Nou, de lekkage liep duidelijk langs die O-ring. Bij de rand van die grootste O-ring was geen spoor van lekkage.
Mocht dit niet genoeg zijn mag mijn broer garantie claimen. En hoeft hij alleen de O-ringen te betalen bij de 2e keer.
Re: Verheeske's 320daT >300K
Geplaatst: 08 jan 2013, 17:10
door Verheeske
nr 25 maar even aan beide zijden vervangen. Het aanslagrubber was eraf. Nu sluit de klep weer lekker strak! en is de oude roestige meuk weg.
Re: Verheeske's 320daT >300K
Geplaatst: 08 jan 2013, 19:56
door Mikkie
Verheeske schreef:Toch zeker ruim een volle dag 10 a 12 uur ben ik met deze bezig geweest. Ik wordt er steeds sneller in
. Nu ik ongeveer een vaste manier gevonden heb zal het tussen de 8 a 10 uur duren.
Pfff, da's niet mis als ik dat bij m'n garage moet laten doen. Doe jij het ook wel eens voor beuntarief?
Dan kan ik kijken of ik het dat wel waard vind.
Re: Verheeske's 320daT >300K
Geplaatst: 08 jan 2013, 19:58
door Verheeske
Dan moet ik je toch doorverwijzen naar het werk -->
http://www.vlasblomtuning.nl
Re: Verheeske's 320daT >300K
Geplaatst: 08 jan 2013, 20:12
door Florish
Ff onthouden dus :p mij e46 heeft er volgens mi nog geen last van maar voorkomen is beter dan genezen , zeker in dit geval volgens mij ! Na de winter maar is kijken
Re: Verheeske's 320daT >300K
Geplaatst: 09 jan 2013, 10:14
door Verheeske
binnenkort toch maar weer een modje. Om mezelf nog even te verwennen voor ik geopereerd word
en dan moet ik toch echt op mijn geld gaan zitten
Re: Verheeske's 320daT >300K
Geplaatst: 09 jan 2013, 20:18
door Mikkie
Wat gaat het worden kerel?
Re: Verheeske's 320daT >300K
Geplaatst: 09 jan 2013, 20:24
door Verheeske
Dat hou ik nog ff geheim! maar wat zal het fijn zijn