Mijn E46 320i Sedan *Vanos Revisie*
Re: Mijn E46 320i Sedan *Koppeling vervangen*
Afgelopen zaterdag heb ik het vliegwiel en de koppeling+drukgroep en het druklager vervangen.
monteren van de drukgroep en het centreren van de koppelingsplaat was wel even lastig want ik had zelf het speciaal gereedschap niet. gelukkig lag er in de kast in de garage een set voor zelfstellende koppelingen dus daar was ik mee gered
de koppelingsplaat was raar versleten. de binnen en buitenkant van de voering was glad, in het midden ruw. op het vliegwiel kan je dat ook terug zien. het vliegwiel had ongeveer de maximale speling die hij mag hebben.
de auto schakelt nu fijner, hij pakt soepeler op na het overschakelen. optrekken kan nu ook gewoon op een normale manier. de bonk is nog niet weg maar komt nu wel veel minder vaak voor als eerst.
monteren van de drukgroep en het centreren van de koppelingsplaat was wel even lastig want ik had zelf het speciaal gereedschap niet. gelukkig lag er in de kast in de garage een set voor zelfstellende koppelingen dus daar was ik mee gered
de koppelingsplaat was raar versleten. de binnen en buitenkant van de voering was glad, in het midden ruw. op het vliegwiel kan je dat ook terug zien. het vliegwiel had ongeveer de maximale speling die hij mag hebben.
de auto schakelt nu fijner, hij pakt soepeler op na het overschakelen. optrekken kan nu ook gewoon op een normale manier. de bonk is nog niet weg maar komt nu wel veel minder vaak voor als eerst.
Re: Mijn E46 320i Sedan *Dubbelmassa vliegwiel*
Mag ik vragen wat je kwijt was voor de onderdelen? En kan je de speling van het vliegwiel alleen controleren als de bak eraf is? Mijn 320Ci is volgens mij ook toe aan nieuw spul dus vandaar deze vragen
Re: Mijn E46 320i Sedan *Dubbelmassa vliegwiel*
Onze koppelingsplaat was gewoon bijna vlak die was bijna kaal haha, en er zaten flinke brandplekken op het vliegwiel.
Lichtgewicht enkelmassa vliegwiel maakt ook een wereld van verschil! Wat ben jij nu keijt geweest voor deze set?
Lichtgewicht enkelmassa vliegwiel maakt ook een wereld van verschil! Wat ben jij nu keijt geweest voor deze set?
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: Mijn E46 320i Sedan *Dubbelmassa vliegwiel*
Vliegwiel kun je alleen controleren als de bak eraf is ja.Exorcist schreef:Mag ik vragen wat je kwijt was voor de onderdelen? En kan je de speling van het vliegwiel alleen controleren als de bak eraf is? Mijn 320Ci is volgens mij ook toe aan nieuw spul dus vandaar deze vragen
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: Mijn E46 320i Sedan *Dubbelmassa vliegwiel*
voor de complete set was ik 465 euro kwijt dus dat valt opzich mee, bij de dealer wilden ze er ruim 1000 euro voor hebben.
Laatst gewijzigd door Willian op 05 jun 2013, 11:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Mijn E46 320i Sedan *Dubbelmassa vliegwiel*
Dat valt nog reuze mee dan inderdaad!
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: Mijn E46 320i Sedan *Dubbelmassa vliegwiel*
Vanochtend even de Vanos gereviseerd, het koppel werd niet gelijk verdeeld over het toerenbereik en had een dood punt bij 4000 toeren ongeveer, de motor liep ook niet altijd regelmatig stationair.
De revisie stelt helemaal niks voor (de 2 kleine Torx boutjes waren wel afgebroken maar gelukkig had ik ze besteld en ik had er ook genoeg (stuk of 10, ik kreeg een heel zakje maar ik had er maar 2 besteld) en met een klein tangetje kon ik ze er redelijk makkelijk uit krijgen)
Het viel me mee hoeveel werk het was, ik dacht dat ik er wel een halve dag voor nodig had, maar met 2,5 uur zat alles weer dicht met de nieuwe ringetjes erin er is nu wel een klein beetje verschil met hoe het was. eerst was het net of de vanos alleen bij 4500RPM begon te werken, dan voelde je echt dat ie ineens begon te trekken. nu is dat weg, maar vanaf 2000RPM heeft ie wel wat meer koppel lijkt het. maar misschien moet het spul eerst een beetje ingereden worden voordat je t echt gaat merken?
wat foto's:
en nog wat foto's van de auto zelf
De revisie stelt helemaal niks voor (de 2 kleine Torx boutjes waren wel afgebroken maar gelukkig had ik ze besteld en ik had er ook genoeg (stuk of 10, ik kreeg een heel zakje maar ik had er maar 2 besteld) en met een klein tangetje kon ik ze er redelijk makkelijk uit krijgen)
Het viel me mee hoeveel werk het was, ik dacht dat ik er wel een halve dag voor nodig had, maar met 2,5 uur zat alles weer dicht met de nieuwe ringetjes erin er is nu wel een klein beetje verschil met hoe het was. eerst was het net of de vanos alleen bij 4500RPM begon te werken, dan voelde je echt dat ie ineens begon te trekken. nu is dat weg, maar vanaf 2000RPM heeft ie wel wat meer koppel lijkt het. maar misschien moet het spul eerst een beetje ingereden worden voordat je t echt gaat merken?
wat foto's:
en nog wat foto's van de auto zelf
Re: Mijn E46 320i Sedan *Vanos Revisie*
Zo hey goed bezig man
Handige baas ben je.
Nieuwe koppeling/vanos revisie.
Prachtige coupe
Handige baas ben je.
Nieuwe koppeling/vanos revisie.
Prachtige coupe
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
Re: Mijn E46 320i Sedan *Vanos Revisie*
haha dankje wel. ik ben inderdaad wel wat uitdagingen gewend, bijvoorbeeld reparaties die meer dan 40 uur in beslag nemen, dan is dit een eitje
alleen t is geen coupe, maar een sedan (maar ik vat het op als een compliment, ik vind coupé's mooier namelijk )
alleen t is geen coupe, maar een sedan (maar ik vat het op als een compliment, ik vind coupé's mooier namelijk )
-
- Berichten: 3712
- Lid geworden op: 11 jan 2010, 18:23
- Contacteer:
Re: Mijn E46 320i Sedan *Vanos Revisie*
Misschien dat hij de e30 bedoeld.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
Re: Mijn E46 320i Sedan *Vanos Revisie*
Oh damn niet goed gekeken
Idd een sedan, maar prachtig ding
Idd een sedan, maar prachtig ding
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
Re: Mijn E46 320i Sedan *Vanos Revisie*
Lekker!
Heb je niet meteen de Anti Rattle Kit mee genomen met de revisie? Als je het toch los hebt..
Heb je niet meteen de Anti Rattle Kit mee genomen met de revisie? Als je het toch los hebt..
E36 328i Coupé M '98
E46 318i Sedan M '02
E46 330Ci Coupé M '01
E46 325Ci Coupé M '01
E87 130i Cup '06
E92 335i Coupé High Exe '07
E90 325i LCI High Exe
E46 325Ci Coupé Exe '04
E36 325i Cabrio '94 *current
E87 130i High M-pack '06 *current
E46 318i Sedan M '02
E46 330Ci Coupé M '01
E46 325Ci Coupé M '01
E87 130i Cup '06
E92 335i Coupé High Exe '07
E90 325i LCI High Exe
E46 325Ci Coupé Exe '04
E36 325i Cabrio '94 *current
E87 130i High M-pack '06 *current
Re: Mijn E46 320i Sedan *Vanos Revisie*
nee de anti rattle kit heb ik niet gedaan, de vanos maakte geen geluid ofzo, maar ik wist ook niet precies waarvoor het is