Pagina 7 van 7

Re: strut bars

Geplaatst: 12 feb 2009, 19:51
door bjornc
Ik denk dat als je deze zou maken van al51st het al voldoende zou zijn.
En om op safe te spelen: AL 7075.
Maar ja, dan komen de kosten....

Als je ze in een oplage van 50st of meer zou maken, kan het denk ik wel voor €150,- per stuk.
Materiaal zal ca 30-40 euro per stuk zijn, de overige 110,- is uurloon.

Re: strut bars

Geplaatst: 12 feb 2009, 22:02
door Mario TT
Dus eigenlijk is goedkoop kopen de beste oplossing.

Nu heb ik nog een vraag waarvan ik me afvraag of iemand het weet. Staan er op de strutbars trek of duw krachten? Proberen de krachten de stang uit elkaar te trekken? Of in elkaar te duwen? Of allebei??

Re: strut bars

Geplaatst: 12 feb 2009, 22:06
door Mac
Hoe vaak kom jij met 1 wiel los van de grond?

Re: strut bars

Geplaatst: 12 feb 2009, 23:21
door Mario TT
Regelmatig :X .

Hoe moet ik dat weten?

Toen ik nog mijn Twingo had reed ik weleens binnendoor naar Vlaardingen vanuit Den Haag en daar zat een bruggetje in de weg en als je met 50+ erover heen kwam dan kwam je los met 4 wielen... maar zoiets zal je vast niet bedoelen.

Re: strut bars

Geplaatst: 12 feb 2009, 23:45
door joost
als je in de racerij kijkt zie je de auto's regelmatig met de beentjes in de lucht over de curb stones... krachten worden dan verdeeld met de brace over je veerpoten om je torsie stijver te houden... zie het als een verstevigde schoendoos, trekt en duwd lijkt me.

Re: strut bars

Geplaatst: 13 feb 2009, 01:24
door DJLeonardo
Mario TT schreef:Dus eigenlijk is goedkoop kopen de beste oplossing.

Nu heb ik nog een vraag waarvan ik me afvraag of iemand het weet. Staan er op de strutbars trek of duw krachten? Proberen de krachten de stang uit elkaar te trekken? Of in elkaar te duwen? Of allebei??
Duwkracht. Als je door een bocht gaat dan buigen (of eigenlijk "torderen") de 2 veerpoten naar elkaar toe. Dat voorkom je dus met zo'n ding.

Re: strut bars

Geplaatst: 13 feb 2009, 10:38
door Mario TT
dus eigenlijk zou een stuk hout tussen je veerpoten ook genoeg zijn ;) .

Voor duwkracht heb je een dikkere stang nodig. Maar ik denk dat het te duur is om er een zelf te maken. Eigenlijk zou je de motorkap moeten verstevigen zodat je die kan gebruiken maar goed dan kan die niet meer open en is hij te zwaar. (|

Re: strut bars

Geplaatst: 05 mar 2009, 18:03
door KB VWG996
heb er gisteren eentje gemonteerd, man wat een wereld van verschil.
Veel directer stuurgedrag en je kan veel korter door de bocht.

Re: strut bars

Geplaatst: 05 mar 2009, 19:32
door marcovandaar
ja je merkt het wel, maar om daar nou 200 euro voor te betalen...

Re: strut bars

Geplaatst: 05 mar 2009, 19:37
door BoMeWm
Ik weet uit ervaring dat het best verschil maakt, maar er zijn er hier ook die zonder strutbar kort door de bocht gaan :)

Re: strut bars

Geplaatst: 05 mar 2009, 20:45
door KB VWG996
marcovandaar schreef:ja je merkt het wel, maar om daar nou 200 euro voor te betalen...
ik heb er slechts 100 voor betaald, handig die uitverkopen en in Duitsland vindt je alles net iets goedkoper heb ik ondervonden, wel enkele dingen in 1x bestellen om de verzendingskosten te beperken :)

Re: strut bars

Geplaatst: 05 mar 2009, 21:05
door marcovandaar
kijk dat word dan weer intressanter.....

Site??