Hoeveel PK heb jij onder jou kap?
Re: Hoeveel PK heb jij onder jou kap?
Alleen een grotere intercooler monteren is goed voor op circuit. Tijdens dag tot dag rijden ga je niets voelen.
Alleen als de een grote warmte opbouw zoals op een circuit hebt gaat hij een effect geven. Als je u en dan eens doortrekt ga je met een grotere intercooler geen verschil voelen, dan krijgt de normale het ook wel gedaan.
Abii als je zoveel geld wil uitgeven kan je dan niet beter een 535d kopen en die chippen ?
Gaat heel wat betrouwbaarder zijn en waarschijnlijk goedkoper.
Alleen als de een grote warmte opbouw zoals op een circuit hebt gaat hij een effect geven. Als je u en dan eens doortrekt ga je met een grotere intercooler geen verschil voelen, dan krijgt de normale het ook wel gedaan.
Abii als je zoveel geld wil uitgeven kan je dan niet beter een 535d kopen en die chippen ?
Gaat heel wat betrouwbaarder zijn en waarschijnlijk goedkoper.
525d E61 2007 pre-LCI
- Schmiedmann530
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 23 nov 2012, 02:10
Re: Hoeveel PK heb jij onder jou kap?
Het verkeer is voor mij een circuit hoor, dus mij komt de intercooler wel goed van pas. Hoe harder je rijd hoe meer je het voelt, dus het verschil op snelweg mer je duidelijk.
Re: Hoeveel PK heb jij onder jou kap?
Je beseft toch wat dat je hier zegt want dan zijn we uitgepraat. Verkeer is duidelijk geen circuit. En als je het meent dan hoop ik dat dat je nog lang geniet mag hebben van je wagen en je rijbewijs en dat je medeweggebruikers hiervan niet de dupe van gaan zijn.Schmiedmann530 schreef:Het verkeer is voor mij een circuit hoor
525d E61 2007 pre-LCI
Re: Hoeveel PK heb jij onder jou kap?
Tom eerlijk gezegd zit ik op ditmoment daar ook echt aan te denken nu ik alles beetje opzoek op internet
Het liefst wil ik dan een 335d maar de prijzen daar van zijn nog een beetje te dol..
Maar wat voor ic zou jij me dan aanraden tom?
Schmiedman ik lees op internet trouwens Dat rs500 ic zorgt voor dat je radiator niet goed coolt meer omdat het zo groot is en je hele radiator dekt.. Hoe wil je dat oplossen dan
Het liefst wil ik dan een 335d maar de prijzen daar van zijn nog een beetje te dol..
Maar wat voor ic zou jij me dan aanraden tom?
Schmiedman ik lees op internet trouwens Dat rs500 ic zorgt voor dat je radiator niet goed coolt meer omdat het zo groot is en je hele radiator dekt.. Hoe wil je dat oplossen dan
Ooit een BMW gereden, nooit meer iets anders gewild
Re: Hoeveel PK heb jij onder jou kap?
ik zou nog niets doen en de standaard Intercooler houden.Abii schreef:Maar wat voor ic zou jij me dan aanraden tom?
Grotere Turbo is ook niet zonder nadelen, deze gaat trager reageren. Het is niet voor niets dat de krachtigere diesels 2 (535d) tot zelfs 3 turbo's hebben (550d) ? De kleine levert kracht bij lagere toeren en de grote bij hogere toeren.
Een trage grote turbo gaat een ramp zijn in dagelijks verkeer.
525d E61 2007 pre-LCI
- Schmiedmann530
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 23 nov 2012, 02:10
Re: Hoeveel PK heb jij onder jou kap?
Nee joh, bedoel het niet letterlijk, maar wat ik ermee duidelijk wil maken is dat ik op het snelweg ook wel het gaspedaal intrap waar je gemiddelde snelheden ook bereikt in circuit.
Ik scheur absoluut niet als een malloot in het verkeer.
abii, eerst was ik daar ook bang voor maar dit zijn allemaal fabeltjes. Iemand met een 530d en een ander en 535d hebben dit mod uitgevoerd zonder problemen. En als je logisch nadenkt alle goed getunede auto's hebben een grotere intercooler.
Ik scheur absoluut niet als een malloot in het verkeer.
abii, eerst was ik daar ook bang voor maar dit zijn allemaal fabeltjes. Iemand met een 530d en een ander en 535d hebben dit mod uitgevoerd zonder problemen. En als je logisch nadenkt alle goed getunede auto's hebben een grotere intercooler.
-
- Berichten: 3712
- Lid geworden op: 11 jan 2010, 18:23
- Contacteer:
Re: Hoeveel PK heb jij onder jou kap?
Grotere turbo spoelt idd langzamer op, waardoor je meer laat van lag krijgt. Je moet maar eens opzoeken filmpje van top gear een evo tegen een fiat stilo station 1.6. Die evo had ook een flinke turbo. Een sprint in de verkeerde versnelling en de stilo rijdt hem er gewoon uit.tom_il schreef:ik zou nog niets doen en de standaard Intercooler houden.Abii schreef:Maar wat voor ic zou jij me dan aanraden tom?
Grotere Turbo is ook niet zonder nadelen, deze gaat trager reageren. Het is niet voor niets dat de krachtigere diesels 2 (535d) tot zelfs 3 turbo's hebben (550d) ? De kleine levert kracht bij lagere toeren en de grote bij hogere toeren.
Een trage grote turbo gaat een ramp zijn in dagelijks verkeer.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
Re: Hoeveel PK heb jij onder jou kap?
Schmiedman hoe gaat het met je auto ? Nog iets er aan gedaan ?
Ooit een BMW gereden, nooit meer iets anders gewild
Re: Hoeveel PK heb jij onder jou kap?
De dikke turbo's hebben natuurlijk wel variable geometrie (verstelbare leidschoepen) waardoor ze bij laag toerental ook goed op gang kopen.
Hier nog een leuk artikel over de eerste BMW twin turbo diesel
http://www.amt.nl/PageFiles/15250/001_2 ... otoren.pdf
Hier nog een leuk artikel over de eerste BMW twin turbo diesel
http://www.amt.nl/PageFiles/15250/001_2 ... otoren.pdf
F10 N57N
- Schmiedmann530
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 23 nov 2012, 02:10
Re: Hoeveel PK heb jij onder jou kap?
Nee abii, auto staat nu bij de specialist, 2 verstuivers, luchtmassameter en uitlaatspruitstuk zijn kapot. Ze adviseren mij een grotere luchtmassameter maar ze hebben niks voor mijn model, dus komt een nieuwe originele er weer terug op.Auto staat in de verkoop dus ga er niets meer aan doen. Hij word alleen nog in de weekend grondig gepoetst, vip pakket, binnenkant compleet met leer verzorging enz, buitenkant kleien polijsten waxen.(showroom staat) daarna gaat de auto hoogstwaarschijnlijk naar mazeland auto's onder naam van klant in de verkoop.Abii schreef:Schmiedman hoe gaat het met je auto ? Nog iets er aan gedaan ?
Re: Hoeveel PK heb jij onder jou kap?
Ooh jammer..
Zoveel pks komen natuurlijk ten duur te staan voor allerlei onderdelen
Ik zal kijken of ik je ermee kan helpen te verkopen..
Ga je het weer standard maken en verkopen of precies zoals hij nu is ?
Zoveel pks komen natuurlijk ten duur te staan voor allerlei onderdelen
Ik zal kijken of ik je ermee kan helpen te verkopen..
Ga je het weer standard maken en verkopen of precies zoals hij nu is ?
Ooit een BMW gereden, nooit meer iets anders gewild
- Schmiedmann530
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 23 nov 2012, 02:10
Re: Hoeveel PK heb jij onder jou kap?
Verkoop hem in deze staat het liefst.
Re: Hoeveel PK heb jij onder jou kap?
Schmiedmann530 schreef:http://auto.marktplaza.nl/bmw/BMW-5-Ser ... 469263.htm
Deze zag ik een jaartje terug ong op marktplaats, 535d met 400pk en 740nm aan koppel. Versnellingsbak is origineel zo te zien dus ik kan nog makkelijk 45 pk en 40 nm erin pompen
Hoe haal je daar 400 PK uit...? Die moet het een M5 behoorlijk moeilijk kunnen maken...
Re: Hoeveel PK heb jij onder jou kap?
361pk
712nm koppel.
Topsnelheid boven de 260, teller gaat niet verder hahah
712nm koppel.
Topsnelheid boven de 260, teller gaat niet verder hahah
Bmw 535d tuned, 361pk 712nm.
High executieve. 0-100 4.8sec.
Gas is alles, remmen is angst.
High executieve. 0-100 4.8sec.
Gas is alles, remmen is angst.
Re: Hoeveel PK heb jij onder jou kap?
Leuk topic . Het standaard vermogen van een 4.4 V8, 286 pk en 420 Nm. En misschien iets minder op gas doch genoeg