Coderen the easy way
Re: Coderen the easy way
Ik heb inmiddels ook de Carly V2 adapter en volledige app aangeschaft.
Voor mijn E90 met FM1 module valt er jammer genoeg niet veel in te stellen. Een maatje van mij heeft een E90 met FM3, dus daar maar eens mee hobbyen.
@RML, bij jou E61 konden we ook maar beperkt coderen toch? Wat lukte nou eigenlijk wel en niet?
Voor mijn E90 met FM1 module valt er jammer genoeg niet veel in te stellen. Een maatje van mij heeft een E90 met FM3, dus daar maar eens mee hobbyen.
@RML, bij jou E61 konden we ook maar beperkt coderen toch? Wat lukte nou eigenlijk wel en niet?
Bij mij, pre-lci, LM1 het volgende gedaan:
DRL nu US style
Standing lights. Bij afzetten motor bijven de achterlichten, AE, Eyebrow branden tot het afsluiten van de wagen. (Coming home)
Piepjes bij openen en sluiten.
Seinen nu met Bi-xenon ipv halogeen.
AC op automatisch stand is nu te zien op welke ventilator stand hij dit doet.
Gevaarlicht en Noodrem is nu pulserende verlichting.
Snelheidsmeter is nu altijd verlicht, ongeacht de verlichting stand.
Auto sluit nu direct bij starten motor.
Alarm gaat af, grootlicht, dimlicht en knipperlicht gaan in pulserende stand.
Voor de rest nog wat op andere sleutels te programmeren.
Viel mij eigenlijk nog wat tegen wat mogelijk was.
Ik mis het volgende:
-Spiegelstand bij achteruit schakeling
-Spiegel inklappen bij afsluiten voertuig. (Is nu sluiten lang ingedrukt houden)
-Corneringlights op mistlampen instellen.
-Extra verlichting in de klep aanzetten. (weet niet of dit softwarematig in te stellen is.)
-Leaving home niet in te stellen op afstandbediening.
DRL nu US style
Standing lights. Bij afzetten motor bijven de achterlichten, AE, Eyebrow branden tot het afsluiten van de wagen. (Coming home)
Piepjes bij openen en sluiten.
Seinen nu met Bi-xenon ipv halogeen.
AC op automatisch stand is nu te zien op welke ventilator stand hij dit doet.
Gevaarlicht en Noodrem is nu pulserende verlichting.
Snelheidsmeter is nu altijd verlicht, ongeacht de verlichting stand.
Auto sluit nu direct bij starten motor.
Alarm gaat af, grootlicht, dimlicht en knipperlicht gaan in pulserende stand.
Voor de rest nog wat op andere sleutels te programmeren.
Viel mij eigenlijk nog wat tegen wat mogelijk was.
Ik mis het volgende:
-Spiegelstand bij achteruit schakeling
-Spiegel inklappen bij afsluiten voertuig. (Is nu sluiten lang ingedrukt houden)
-Corneringlights op mistlampen instellen.
-Extra verlichting in de klep aanzetten. (weet niet of dit softwarematig in te stellen is.)
-Leaving home niet in te stellen op afstandbediening.
| '06 BMW 530i e61 compleet M | Eibach -30mm | Style m359 20' breedset 9&10.5j |
&
| '00 BMW 523i e39 executive | AP -40mm | Style 65 18' | Remus |
&
| '00 BMW 523i e39 executive | AP -40mm | Style 65 18' | Remus |
Welcome lights gaan bij mij aan bij openen.
Follow me home bij kofferbak openen knop (openen dan 2x).
Wel bij een LM2 pre LCI
Follow me home bij kofferbak openen knop (openen dan 2x).
Wel bij een LM2 pre LCI
'65 Mustang Hardtop 289ci
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017
Ducati Monster Dark 620i 2003
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
Follow me home zit ook op groot licht hendel als je deze naar je toe trekt juist voor het uitstappen.
Bochtverlichtings met mistlampen is niet mogelijk dmv coderen.
Bochtverlichtings met mistlampen is niet mogelijk dmv coderen.
525d E61 2007 pre-LCI
Je kan wel de binnenste halogeen als bochtverlichting programmeren, met LM2 tenminste.
Ik heb dit naast mijn actieve bi-xenon gecodeerd en brengt veel meer inzicht in bochten.
Mijn bochtenverlichting gaat gedimd aan bij insturen en richting aangeven en gaat ook gedimd weer uit.
Follow me home kan ook op de afstandsbediening gecodeerd worden.
Ik heb vandaag 2 led lampjes ontvangen als achteruitrijverlichting (via Ebay 5 euro inkl. verzenkosten) en de foutmeldingen weggecodeerd.
100 % verbetering. Mooi helder en meer lichtopbrengst.
Ik heb dit naast mijn actieve bi-xenon gecodeerd en brengt veel meer inzicht in bochten.
Mijn bochtenverlichting gaat gedimd aan bij insturen en richting aangeven en gaat ook gedimd weer uit.
Follow me home kan ook op de afstandsbediening gecodeerd worden.
Ik heb vandaag 2 led lampjes ontvangen als achteruitrijverlichting (via Ebay 5 euro inkl. verzenkosten) en de foutmeldingen weggecodeerd.
100 % verbetering. Mooi helder en meer lichtopbrengst.
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
Die heb ik niet (LCI non adaptive xenons).
Maar dat is een groot licht lamp ? Maw die doet totaal het tegengestelde wat er' bochtverlichtings lamp moet doen ?
Maar dat is een groot licht lamp ? Maw die doet totaal het tegengestelde wat er' bochtverlichtings lamp moet doen ?
525d E61 2007 pre-LCI
Ik zat gisteravond laat nog te lezen op de site van Carly. Bochtenverlichting kan (vaak enkel) bij addaptieve Xenon inderdaad.
Cornering lights 1/3
• active
• not active
“Use front fog lights/high beams as cornering lights. Also, this function often requires adaptive headlights to be installed. (LMA)
Bij mij zijn het niet de fog lights maar de high beams die meegaan. Dwz....als ik naar rechts stuur, gaat mijn linker HB mee aan. Je kan het ook zo coderen dat bij reverse hetzelfde gebeurd, maar dat heb ik niet gedaan. Het geeft een bak meer inzicht in donkere bochten en stoort tegenliggers tot op heden niet.
Ook is de brightness aan te passen en is het per sleutel separaat te coderen:
Cornering lights – reverse gear
• active
• not active
“Use cornering lights also when reversing. Only works if ‘Cornering lights’ is also activated. (LMA)
”
Cornering lights – brightness
• off
• low
• medium
• high
“Brightness of ‘Cornering lights’. Only works if ‘Cornering lights’ is also activated. (LMA)
”
Cornering lights – key 1
• active
• not active
“Cornering lights are active/not active. Separate setting for ‘Cornering lights’ for key 1. Only works if ‘Cornering lights’ is also activated. (LMA)
”
Cornering lights – key 2
• active
• not active
“Cornering lights are active/not active. Separate setting for ‘Cornering lights’ for key 2. Only works if ‘Cornering lights’ is also activated. (LMA)
”
Cornering lights – key 3
• active
• not active
“Cornering lights are active/not active. Separate setting for ‘Cornering lights’ for key 3. Only works if ‘Cornering lights’ is also activated. (LMA)
”
Cornering lights – key 4
• active
• not active
“Cornering lights are active/not active. Separate setting for ‘Cornering lights’ for key 4. Only works if ‘Cornering lights’ is also activated. (LMA)
”
Cornering lights 1/3
• active
• not active
“Use front fog lights/high beams as cornering lights. Also, this function often requires adaptive headlights to be installed. (LMA)
Bij mij zijn het niet de fog lights maar de high beams die meegaan. Dwz....als ik naar rechts stuur, gaat mijn linker HB mee aan. Je kan het ook zo coderen dat bij reverse hetzelfde gebeurd, maar dat heb ik niet gedaan. Het geeft een bak meer inzicht in donkere bochten en stoort tegenliggers tot op heden niet.
Ook is de brightness aan te passen en is het per sleutel separaat te coderen:
Cornering lights – reverse gear
• active
• not active
“Use cornering lights also when reversing. Only works if ‘Cornering lights’ is also activated. (LMA)
”
Cornering lights – brightness
• off
• low
• medium
• high
“Brightness of ‘Cornering lights’. Only works if ‘Cornering lights’ is also activated. (LMA)
”
Cornering lights – key 1
• active
• not active
“Cornering lights are active/not active. Separate setting for ‘Cornering lights’ for key 1. Only works if ‘Cornering lights’ is also activated. (LMA)
”
Cornering lights – key 2
• active
• not active
“Cornering lights are active/not active. Separate setting for ‘Cornering lights’ for key 2. Only works if ‘Cornering lights’ is also activated. (LMA)
”
Cornering lights – key 3
• active
• not active
“Cornering lights are active/not active. Separate setting for ‘Cornering lights’ for key 3. Only works if ‘Cornering lights’ is also activated. (LMA)
”
Cornering lights – key 4
• active
• not active
“Cornering lights are active/not active. Separate setting for ‘Cornering lights’ for key 4. Only works if ‘Cornering lights’ is also activated. (LMA)
”
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
Is sowieso dan alleen voor de pre-lci daar de LCI adaptives standaard al een echte cornering lamp hebben en de non adaptives xenons er helemaal geen lamp hebben.
Op de pre-lci halogeen heb in dit getest met ncsexpert en dat werkte niet. Ik had wel niet de sleutel gecodeerd, weet niet of dit nodig is.
Op de pre-lci halogeen heb in dit getest met ncsexpert en dat werkte niet. Ik had wel niet de sleutel gecodeerd, weet niet of dit nodig is.
525d E61 2007 pre-LCI
Ja...dat is nodig
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
@BMW_Lover: heb je hem al binnen? En wat zijn je bevindingen?
Daarnaast ben ik nog benieuwd naar de uitleesfunctie. Is dit bijv. even uitgebreid/duidelijk als INPA?
Thanks alvast
Daarnaast ben ik nog benieuwd naar de uitleesfunctie. Is dit bijv. even uitgebreid/duidelijk als INPA?
Thanks alvast
Zojuist ook maar besteld, voor die paar tientjes maar ff uitproberen
Sorry, ben ff tijdje offline geweest. Hij valt mij tegen voor al dat geld (hardware en software was bij elkaar zo'n 80€)
Storingen uitlezen en resetten gaat heel makkelijk (zij het trager dan met een pc).
Mogelijkheden zijn minder met de Carly. CAPPL kan je bijvoorbeeld helemaal niets mee doen. Sommige settings zijn echter wel makkelijker te vinden met de Carly. Al met al een leuk hebbe ding en hopelijk komen er updates waardoor je er meer mee kan doen (lees het zelfde als met een pc)
Storingen uitlezen en resetten gaat heel makkelijk (zij het trager dan met een pc).
Mogelijkheden zijn minder met de Carly. CAPPL kan je bijvoorbeeld helemaal niets mee doen. Sommige settings zijn echter wel makkelijker te vinden met de Carly. Al met al een leuk hebbe ding en hopelijk komen er updates waardoor je er meer mee kan doen (lees het zelfde als met een pc)
Ik heb hem al binnen maar nog niet uitgeprobeerd, gaat mij vooral om het uitlezen aangezien ik met NCS Expert alles al geprogrammeerd heb.
Tuurlijk is Carly minder uitgebreid dan met een PC. In carly zijn staan staan een aantal standaard opdrachten die met een PC ook kunnen. Ik denk alleen dat het iets gebruikersvriendelijk is.
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
-
Ik heb nog geen Carly dus kan het niet zelf vaststellen, maar: Wanneer ik op de website van Carly kijk naar wat er allemaal aan te passen is met de carly voor mijn 10/2007 E61, zie ik daar volgens mij niks staan wat ik nu ook niet met de Idrive in kan stellen, klopt dat?
Dat verkleint het nut namelijk drastisch...
Vorige week kreeg ik ineens bloedrood SERVICE! in het beeld staan van de HU, maar dat heb ik daarna ook niet meer gezien.
Zijn dat zaken die wellicht niet expliciet vermeld staan maar ook gereset kunnen worden, of... ?
Dat verkleint het nut namelijk drastisch...
Vorige week kreeg ik ineens bloedrood SERVICE! in het beeld staan van de HU, maar dat heb ik daarna ook niet meer gezien.
Zijn dat zaken die wellicht niet expliciet vermeld staan maar ook gereset kunnen worden, of... ?