BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
Re: BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
Ah, weer wat geleerd!
Showroom:
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
Re: BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
Fotootje gemaakt van de bedrading inclusief onderdelen:
De canbus-warning-canceller is inderdaad een ander blokje, ik had het verkeerd onthouden.
Nu nog een goeie DIY zoeken voor een pre-LCI met Xenon lampen om de lampen er uit te halen.
De canbus-warning-canceller is inderdaad een ander blokje, ik had het verkeerd onthouden.
Nu nog een goeie DIY zoeken voor een pre-LCI met Xenon lampen om de lampen er uit te halen.
Showroom:
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
Re: BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
Onder de DIY's hier staat er zowieso eentje maar als je even op youtube zoekt vind je er ook verscheidene
Re: BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
Ja, die DIY heb ik gevonden, alleen alle plaatjes zijn precies niet meer beschikbaar. Is ook een post uit 2010 geloof ik. Dus ja...
Ik lees daar wel dat het slechts 3 schroeven zijn die je hoeft los te draaien om de koplamp units los te krijgen.
Wellicht dat ik er dan zelf ook nog wel uitkom.
Ik lees daar wel dat het slechts 3 schroeven zijn die je hoeft los te draaien om de koplamp units los te krijgen.
Wellicht dat ik er dan zelf ook nog wel uitkom.
Showroom:
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
Re: BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
In het andere topic heb ik een youtube filmpje geplaatst voor je
Re: BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
Nou de operatie LED Angel Eyes is achter de rug hoor... wat een ellende! Effe m'n frustraties van me af schrijven hoor..
Eerst 3 kwartier zwoegen om die klere lampen d'r uit te krijgen! Die 4 schroeven per lamp zijn zo los inderdaad, maar dan nog de unit d'r uit krijgen! Het liefst natuurlijk zonder dingen kapot te trekken.
Rechts ging nog wel, maar links was echt een ramp..
Wel mooi macaber gezicht, zo zonder de koplampen..
Daarna moet je nog de Angel Eyes lamp in de units vervangen. De ouwe eruit halen was nog relatief pijnloos. De nieuwe erin was weer een ander verhaal. Amper ruimte voor de lamp en nog minder voor je handen. Na een uur blijven pielen uiteindelijk wel de lampjes goed vast weten te draaien. Bij één lamp wilde de LED er niet recht in waardoor bij het vastdraaien de LED heel erg losjes erin zat. Ik dacht eerst nog dat het zo hoorde, maar gelukkig ging bij de andere lamp het wat beter en toen merkte ik dat de LED er echt wel vast in moest zitten, zonder speling. Nog maar weer wat vrotten en k*tten en uiteindelijk die LED toch ook mooi vast.
Wonder boven wonder gingen de lamp units verder wel behoorlijk soepel weer in de auto.
Ik vind het resultaat wat tegenvallen.
Bovenstaande foto is genomen om een uur of 17:00, want tegen het middag uur, met de zon precies op de lampen kon je niet eens zien of ze aan stonden.
De kleine ringen zijn mooi helder van kleur, de grote ringen zijn bij mij ook groenachtig. Dat ga je volgens mij niet oplossen met andere lampjes, dat zit gewoon in de glasvezelkabels die het licht transporteren naar de afzonderlijke ringen.
Eerst 3 kwartier zwoegen om die klere lampen d'r uit te krijgen! Die 4 schroeven per lamp zijn zo los inderdaad, maar dan nog de unit d'r uit krijgen! Het liefst natuurlijk zonder dingen kapot te trekken.
Rechts ging nog wel, maar links was echt een ramp..
Wel mooi macaber gezicht, zo zonder de koplampen..
Daarna moet je nog de Angel Eyes lamp in de units vervangen. De ouwe eruit halen was nog relatief pijnloos. De nieuwe erin was weer een ander verhaal. Amper ruimte voor de lamp en nog minder voor je handen. Na een uur blijven pielen uiteindelijk wel de lampjes goed vast weten te draaien. Bij één lamp wilde de LED er niet recht in waardoor bij het vastdraaien de LED heel erg losjes erin zat. Ik dacht eerst nog dat het zo hoorde, maar gelukkig ging bij de andere lamp het wat beter en toen merkte ik dat de LED er echt wel vast in moest zitten, zonder speling. Nog maar weer wat vrotten en k*tten en uiteindelijk die LED toch ook mooi vast.
Wonder boven wonder gingen de lamp units verder wel behoorlijk soepel weer in de auto.
Ik vind het resultaat wat tegenvallen.
Bovenstaande foto is genomen om een uur of 17:00, want tegen het middag uur, met de zon precies op de lampen kon je niet eens zien of ze aan stonden.
De kleine ringen zijn mooi helder van kleur, de grote ringen zijn bij mij ook groenachtig. Dat ga je volgens mij niet oplossen met andere lampjes, dat zit gewoon in de glasvezelkabels die het licht transporteren naar de afzonderlijke ringen.
Showroom:
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
Re: BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
Apart, ik heb eigenlijk nog nooit gezien dat er verschil zit tussen de grote en kleine ringen qua licht
Re: BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
Ik wel, ik heb het zelfs ook al vermeld gezien hier op het forum.
Showroom:
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
Re: BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
Hum, die heb ik over het hoofd gezien dan
Ben ik blij dat ik er geen last van heb.
Dus dit kun je alleen verhelpen door het vervangen van de glasvezel kabels/koplampen ???
Dan zou ik de oude lampen weer terug steken denk
Ligt er ook maar aan hoe erg het irl is, foto is altijd weer anders.
Ben ik blij dat ik er geen last van heb.
Dus dit kun je alleen verhelpen door het vervangen van de glasvezel kabels/koplampen ???
Dan zou ik de oude lampen weer terug steken denk
Ligt er ook maar aan hoe erg het irl is, foto is altijd weer anders.
Re: BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
Ik ga echt niet de oude lampen terugzetten, dat overleef ik niet (en de auto ook niet denk ik).
Ze zijn zoals ze zijn en daar moet de rest van de wereld het maar mee doen!
Vanachter het stuur kan ik ze toch niet zien.
Ik steek m'n energie en geld liever in een nieuwe GROM audio module!
Héééééél misschien nog chromen nieren, maar ik sta nu al op voet van oorlog met moeder de vrouw, dus dat gaat 'm waarschijnlijk niet worden.
Ze zijn zoals ze zijn en daar moet de rest van de wereld het maar mee doen!
Vanachter het stuur kan ik ze toch niet zien.
Ik steek m'n energie en geld liever in een nieuwe GROM audio module!
Héééééél misschien nog chromen nieren, maar ik sta nu al op voet van oorlog met moeder de vrouw, dus dat gaat 'm waarschijnlijk niet worden.
Showroom:
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
Re: BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
Zeker in het donker valt het allemaal reuze mee.
Op de foto is het wel een beetje overbelicht. Met het menselijk oog zijn ze zo fel niet. Maar ik ben er nu wel tevreden over.
Op de foto is het wel een beetje overbelicht. Met het menselijk oog zijn ze zo fel niet. Maar ik ben er nu wel tevreden over.
Showroom:
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
Re: BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
Heb jij ook zo'n opvallend kleurverschil tussen je bumpers (kunststof) en je stalen/alu carrosserie delen?
Mvg,
Vincent
Mvg,
Vincent
Re: BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
Zeker niet opvallend, want het is me tot nu toe nog niet opgevallen. Volgens mij heb ik geen kleurverschil, ik zal morgen bij daglicht eens checken.
Showroom:
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
Re: BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
En graag vanuit verschillende hoeken. Soms lijkt het bij mij namelijk dezelfde kleur maar als ik dan iets anders kijk lijken de bumpers lichter van kleur.
Hoor het graag van je, want eerlijk gezegd heb ik het gevoel dat het bij mij niet correct is ook al zeggen mensne dat het komt door het type ondergrond (kunstof/staal)
Mvg,
Vincent
Hoor het graag van je, want eerlijk gezegd heb ik het gevoel dat het bij mij niet correct is ook al zeggen mensne dat het komt door het type ondergrond (kunstof/staal)
Mvg,
Vincent