Source || Various
Re: Source || Various
Bedankt voor het compliment.
VAG doe ik ook voornamelijk Audi's. Ik pas binair rekenen toe voor de codering. Tegenwoordig hoeft dat niet meer voor simpele dingen maar zo nu en dan heb ik het toch nodig.
Ik gebruik originele software inc. geldige licentie wat op naam staat van mijn bedrijf.
Er zit verschil tussen wat er op internet wordt verspreidt en origineel spul.
VAG doe ik ook voornamelijk Audi's. Ik pas binair rekenen toe voor de codering. Tegenwoordig hoeft dat niet meer voor simpele dingen maar zo nu en dan heb ik het toch nodig.
Ik gebruik originele software inc. geldige licentie wat op naam staat van mijn bedrijf.
Er zit verschil tussen wat er op internet wordt verspreidt en origineel spul.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Re: Source || Various
Recentelijk een auto voorzien van de laatste software. 3 maanden later was er een nieuwe update waarbij er significante wijzigingen zijn doorgevoerd.

Dan is het weer tijd om het gehele systeem te updaten. Het is best een tijdrovende klus.



Dan is het weer tijd om het gehele systeem te updaten. Het is best een tijdrovende klus.


|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Re: Source || Various
Source, kun jij mij ook vertellen of een teller mét olie temperatuur meter te retrofitten is? Ik heb een E87 130i op het oog en deze modellen zie ik zowel met als zonder olie temperatuur meter in de teller. Het exemplaar waar ik hopelijk volgende week naar kan kijken heeft dus geen meter, kan je de teller omwisselen na her-codering?
Als ik jou dus begrijp wordt er enkel binair gerekend en niet hexadecimaal?
Bij Audi/VW worden de modules met hexadecimaal gecodeerd, zeg ik dat goed zo? En elke microprocessor heeft zn eigen hexadecimale codering?
Het (tegenwoordig) aan en uitvinken van bepaalde regels zorgt voor een 1 of een 0 in de bit reeks van elke byte. En een byte bestaat weer uit 8 bits.
Toch?
Gelukkig heb ik op mijn opleiding ook wel enig iets in binair rekenwerk gehad. Ik vind het (in deze toepassing) ook interessant en beredeneer altijd voor mezelf of het klopt voordat ik wat verkeerd doe. Dan zit ik in de teller-module bijvoorbeeld de gordel indicatie uit te coderen of het onderhoud's interval aan te passen. In de auto sector vind ik het zeker interessant.Source schreef:Bedankt voor het compliment.
VAG doe ik ook voornamelijk Audi's. Ik pas binair rekenen toe voor de codering. Tegenwoordig hoeft dat niet meer voor simpele dingen maar zo nu en dan heb ik het toch nodig.
Ik gebruik originele software inc. geldige licentie wat op naam staat van mijn bedrijf.
Er zit verschil tussen wat er op internet wordt verspreidt en origineel spul.
Als ik jou dus begrijp wordt er enkel binair gerekend en niet hexadecimaal?
Bij Audi/VW worden de modules met hexadecimaal gecodeerd, zeg ik dat goed zo? En elke microprocessor heeft zn eigen hexadecimale codering?
Het (tegenwoordig) aan en uitvinken van bepaalde regels zorgt voor een 1 of een 0 in de bit reeks van elke byte. En een byte bestaat weer uit 8 bits.
Toch?

Re: Source || Various
Alles is te retrofitten dus dat is het probleem niet alleen er hangt wel een prijskaartje aan.-Richard- schreef:Source, kun jij mij ook vertellen of een teller mét olie temperatuur meter te retrofitten is?
Dat zeg ik niet.-Richard- schreef: Als ik jou dus begrijp wordt er enkel binair gerekend en niet hexadecimaal?
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Re: Source || Various
Het kan snel gaan bij BMW kwa updates. De vorige versie draaide amper 2 weken of er is al een nieuwe uit.


Laatst gewijzigd door Source op 14 jan 2019, 01:11, 1 keer totaal gewijzigd.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Re: Source || Various
Tijd om een F serie weer te updaten. Er zit ook een update voor de power steering.
Daarna getest en het is goed merkbaar. Het stuur net iets lekkerder en directer.
Zeker de moeite waard

Daarna getest en het is goed merkbaar. Het stuur net iets lekkerder en directer.
Zeker de moeite waard


Laatst gewijzigd door Source op 14 jan 2019, 01:11, 1 keer totaal gewijzigd.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Re: Source || Various
Het gaat echt snel kwa updates wat er wordt uitgebracht, kan ik meteen een auto van de nieuwste software voorzien 



Laatst gewijzigd door Source op 14 jan 2019, 01:11, 1 keer totaal gewijzigd.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
- Giovanni-21
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 08 sep 2015, 20:45
- Locatie: Den Haag
Re: Source || Various
Houd je bezig zo he.. 

Re: Source || Various
Inderdaad en je kan het al raden heb ik net diverse auto's van de nieuwste software voorzien, is er een nieuwe update voor uitgekomen dus ik kan weer opnieuw beginnen 

|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
-
- Berichten: 342
- Lid geworden op: 09 jul 2009, 18:15
Re: Source || Various
Hoe lang duurt het ongeveer zo'n update.
Stel mijn 320i E90, zonder i drive uit 2005, met de originele software nog.
Alleen later cc toegevoegd.
Stel mijn 320i E90, zonder i drive uit 2005, met de originele software nog.
Alleen later cc toegevoegd.
BMW 3.18i E30
BMW 3.25i Cabrio E30
BMW M3 E36
BMW 3.28i Cabrio E36
BMW 3.18D E46
BMW 3.20i E90
BMW 3.20I F30 Lux. Line
BMW 2.20i F23 M-sport
BMW 3.25i Cabrio E30
BMW M3 E36
BMW 3.28i Cabrio E36
BMW 3.18D E46
BMW 3.20i E90
BMW 3.20I F30 Lux. Line
BMW 2.20i F23 M-sport
Re: Source || Various
Stuur me de laatste 7 cijfers van het chassisnummer dan kan ik eens kijken.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
-
- Berichten: 342
- Lid geworden op: 09 jul 2009, 18:15
Re: Source || Various
Nr. Is KR40339
Ben benieuwd
Ben benieuwd
BMW 3.18i E30
BMW 3.25i Cabrio E30
BMW M3 E36
BMW 3.28i Cabrio E36
BMW 3.18D E46
BMW 3.20i E90
BMW 3.20I F30 Lux. Line
BMW 2.20i F23 M-sport
BMW 3.25i Cabrio E30
BMW M3 E36
BMW 3.28i Cabrio E36
BMW 3.18D E46
BMW 3.20i E90
BMW 3.20I F30 Lux. Line
BMW 2.20i F23 M-sport
Re: Source || Various
Gezien ik regelmatig opties retrofit ben ik al een tijdje bezig om dit bij BMW Duitsland in het systeem te krijgen. Dit is gewoon een no go in Duitsland maar eindelijk is het me gelukt
Zonder verbonden te zijn met de auto komt dit uit het systeem rollen:


Even wat talen geïnstalleerd

Software het blijft mooi

Zonder verbonden te zijn met de auto komt dit uit het systeem rollen:


Even wat talen geïnstalleerd


Software het blijft mooi

Laatst gewijzigd door Source op 14 jan 2019, 01:12, 1 keer totaal gewijzigd.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Re: Source || Various
Zo dan!
Resultaat van social engineering?
Het ziet er voor delen (mij) uit alsof je nu retrofit opties gemakkelijker kunt coderen / activeren?
Resultaat van social engineering?

Het ziet er voor delen (mij) uit alsof je nu retrofit opties gemakkelijker kunt coderen / activeren?
If you always do what you always did, you always get what you always got!
Naast de Bimmer: Lotus Elan M100 S2
en vroegah:
E39 530i touring FL
E39 523i sedan
E39 528i sedan
Z3 2,8
Naast de Bimmer: Lotus Elan M100 S2
en vroegah:
E39 530i touring FL
E39 523i sedan
E39 528i sedan
Z3 2,8
Re: Source || Various
Geen social engineer. Software is echt een vak apart.
Opties retrofitten kwa codering blijft hetzelfde. Niets is vervelender voor de klant als de auto bij mij of BMW komt en dat de gegevens van de auto niet overeenkomen.
Opties retrofitten kwa codering blijft hetzelfde. Niets is vervelender voor de klant als de auto bij mij of BMW komt en dat de gegevens van de auto niet overeenkomen.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||