Pagina 7 van 9

Re: Source || Various

Geplaatst: 13 jun 2016, 22:41
door Source
Bedankt voor het compliment.

VAG doe ik ook voornamelijk Audi's. Ik pas binair rekenen toe voor de codering. Tegenwoordig hoeft dat niet meer voor simpele dingen maar zo nu en dan heb ik het toch nodig.

Ik gebruik originele software inc. geldige licentie wat op naam staat van mijn bedrijf.
Er zit verschil tussen wat er op internet wordt verspreidt en origineel spul.

Re: Source || Various

Geplaatst: 14 jun 2016, 13:26
door Source
Recentelijk een auto voorzien van de laatste software. 3 maanden later was er een nieuwe update waarbij er significante wijzigingen zijn doorgevoerd.
Afbeelding

Dan is het weer tijd om het gehele systeem te updaten. Het is best een tijdrovende klus.
Afbeelding

Afbeelding

Re: Source || Various

Geplaatst: 15 jun 2016, 18:44
door -Richard-
Source, kun jij mij ook vertellen of een teller mét olie temperatuur meter te retrofitten is? Ik heb een E87 130i op het oog en deze modellen zie ik zowel met als zonder olie temperatuur meter in de teller. Het exemplaar waar ik hopelijk volgende week naar kan kijken heeft dus geen meter, kan je de teller omwisselen na her-codering?
Source schreef:Bedankt voor het compliment.

VAG doe ik ook voornamelijk Audi's. Ik pas binair rekenen toe voor de codering. Tegenwoordig hoeft dat niet meer voor simpele dingen maar zo nu en dan heb ik het toch nodig.

Ik gebruik originele software inc. geldige licentie wat op naam staat van mijn bedrijf.
Er zit verschil tussen wat er op internet wordt verspreidt en origineel spul.
Gelukkig heb ik op mijn opleiding ook wel enig iets in binair rekenwerk gehad. Ik vind het (in deze toepassing) ook interessant en beredeneer altijd voor mezelf of het klopt voordat ik wat verkeerd doe. Dan zit ik in de teller-module bijvoorbeeld de gordel indicatie uit te coderen of het onderhoud's interval aan te passen. In de auto sector vind ik het zeker interessant.
Als ik jou dus begrijp wordt er enkel binair gerekend en niet hexadecimaal?

Bij Audi/VW worden de modules met hexadecimaal gecodeerd, zeg ik dat goed zo? En elke microprocessor heeft zn eigen hexadecimale codering?

Het (tegenwoordig) aan en uitvinken van bepaalde regels zorgt voor een 1 of een 0 in de bit reeks van elke byte. En een byte bestaat weer uit 8 bits.

Toch? :!

Re: Source || Various

Geplaatst: 16 jun 2016, 21:59
door Source
-Richard- schreef:Source, kun jij mij ook vertellen of een teller mét olie temperatuur meter te retrofitten is?
Alles is te retrofitten dus dat is het probleem niet alleen er hangt wel een prijskaartje aan.
-Richard- schreef: Als ik jou dus begrijp wordt er enkel binair gerekend en niet hexadecimaal?
Dat zeg ik niet.

Re: Source || Various

Geplaatst: 28 jun 2016, 19:30
door Source
Het kan snel gaan bij BMW kwa updates. De vorige versie draaide amper 2 weken of er is al een nieuwe uit.
Afbeelding

Re: Source || Various

Geplaatst: 29 jun 2016, 15:13
door Source
Tijd om een F serie weer te updaten. Er zit ook een update voor de power steering.
Daarna getest en het is goed merkbaar. Het stuur net iets lekkerder en directer.
Zeker de moeite waard :duim:
Afbeelding

Re: Source || Various

Geplaatst: 01 jul 2016, 22:09
door Source
Het gaat echt snel kwa updates wat er wordt uitgebracht, kan ik meteen een auto van de nieuwste software voorzien :)

Afbeelding

Re: Source || Various

Geplaatst: 04 jul 2016, 11:03
door Giovanni-21
Houd je bezig zo he.. :)

Re: Source || Various

Geplaatst: 04 jul 2016, 22:51
door Source
Inderdaad en je kan het al raden heb ik net diverse auto's van de nieuwste software voorzien, is er een nieuwe update voor uitgekomen dus ik kan weer opnieuw beginnen -_-

Re: Source || Various

Geplaatst: 05 jul 2016, 21:02
door Beamer AR15
Hoe lang duurt het ongeveer zo'n update.
Stel mijn 320i E90, zonder i drive uit 2005, met de originele software nog.
Alleen later cc toegevoegd.

Re: Source || Various

Geplaatst: 05 jul 2016, 22:31
door Source
Stuur me de laatste 7 cijfers van het chassisnummer dan kan ik eens kijken.

Re: Source || Various

Geplaatst: 06 jul 2016, 20:43
door Beamer AR15
Nr. Is KR40339
Ben benieuwd

Re: Source || Various

Geplaatst: 10 aug 2016, 20:50
door Source
Gezien ik regelmatig opties retrofit ben ik al een tijdje bezig om dit bij BMW Duitsland in het systeem te krijgen. Dit is gewoon een no go in Duitsland maar eindelijk is het me gelukt :gekdoen:

Zonder verbonden te zijn met de auto komt dit uit het systeem rollen:
Afbeelding

Afbeelding

Even wat talen geïnstalleerd :whistle:
Afbeelding

Software het blijft mooi :W

Re: Source || Various

Geplaatst: 11 aug 2016, 07:36
door hj2
Zo dan!

Resultaat van social engineering? :P
Het ziet er voor delen (mij) uit alsof je nu retrofit opties gemakkelijker kunt coderen / activeren?

Re: Source || Various

Geplaatst: 12 aug 2016, 09:23
door Source
Geen social engineer. Software is echt een vak apart.
Opties retrofitten kwa codering blijft hetzelfde. Niets is vervelender voor de klant als de auto bij mij of BMW komt en dat de gegevens van de auto niet overeenkomen.