bmw E36 328i cabrio '93
-
Re: bmw 325i cabrio '93
Bedankt! Er word veel liefde en tijd in gestoken.
Laatst gewijzigd door Ovanjole op 31 dec 2015, 12:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, zie forum regels.
Reden: Quote verwijderd, zie forum regels.
-
Zat zo eens na te denken over deze bmw wat ik er nog aan wil doen en als eerst wil ik hem technisch helemaal in orde krijgen, heb al zoveel vervangen dat zowat de hele auto als nieuw is.
Voor het weekend:
Andere bakolie, en kijken of er wat mis is met me aandrijving.
Na het weekend:
stappenmotor vervangen
Mijn auto mist 2 opties: cruise control en parkeersensors PDC
To do list voor de lente begint:
Oem cruise control halen en aansluiten
Oem PDC achter halen en aansluiten
Spy cv op afstand aansluiten
Had vandaag gelezen over PDC voor, met een e32/e34 module. Dat zou erg mooi zijn als ik dat zou kunnen vinden en kunnen installeren. Of iemand kan vinden die dat kan instaleren.
En voor de zomer mijn velgen laten powdercoaten, welke kleur weet ik nog niet precies.
Dit zijn mijn doelen voor de aankomende tijd.
Voor het weekend:
Andere bakolie, en kijken of er wat mis is met me aandrijving.
Na het weekend:
stappenmotor vervangen
Mijn auto mist 2 opties: cruise control en parkeersensors PDC
To do list voor de lente begint:
Oem cruise control halen en aansluiten
Oem PDC achter halen en aansluiten
Spy cv op afstand aansluiten
Had vandaag gelezen over PDC voor, met een e32/e34 module. Dat zou erg mooi zijn als ik dat zou kunnen vinden en kunnen installeren. Of iemand kan vinden die dat kan instaleren.
En voor de zomer mijn velgen laten powdercoaten, welke kleur weet ik nog niet precies.
Dit zijn mijn doelen voor de aankomende tijd.
-
Vandaag:
Bakolie vervangen voor een dunnere olie
Stappenmotor vervangen en gelijk wat slangetjes vervangen
Morgen:
Kat vervangen
Uitlaatspruitstuk pakking vervangen
Misschien me demper bij me kat weghalen maar weet niet wat voor geluid dat word dan. Wil geen extreem geluid. Het supersprint geluid wat ik nu heb vind ik wel goed.
Met me aandrijving was niks mis zo op het oog te zien. Misschien me differentieel?
Bakolie vervangen voor een dunnere olie
Stappenmotor vervangen en gelijk wat slangetjes vervangen
Morgen:
Kat vervangen
Uitlaatspruitstuk pakking vervangen
Misschien me demper bij me kat weghalen maar weet niet wat voor geluid dat word dan. Wil geen extreem geluid. Het supersprint geluid wat ik nu heb vind ik wel goed.
Met me aandrijving was niks mis zo op het oog te zien. Misschien me differentieel?
-
Vandaag:
Mijn pakkingen van me uitlaatspruitstuk vervangen.
Mijn katalysator leeggehaald.
Onderin merk ik niet tot amper verschil, vond de 325i altijd wel lui onderin. En merk nu niet echt wat anders.
Maar bovenin merk ik zeker een toename in kracht. En dan heb ik nog niet eens vol gas gereden en zijn 2 of 3.
Wat er in me katalysator zat zat in beide ook los en was helemaal verbrand/verkoold het zat ook zo verstopt dat er maar een zeer kleine opening in zat was de lucht door kon, dat was ongv 1 cm groot.
Volgende op mijn to do list is dus echt centrale vergendeling op afstand aansluiten. Dat gaat hoop ik deze zondag gebeuren.
Ben inmiddels goede vrienden met de monteurs bij de garage, en de eigenaar was ik al goed mee. Als de garage dicht is op de zondagen kan ik gebruik maken van alles wat daar is, gereedschap, brug, las apperaat ect ect dus dat is wel erg aardig van ze.
Mijn pakkingen van me uitlaatspruitstuk vervangen.
Mijn katalysator leeggehaald.
Onderin merk ik niet tot amper verschil, vond de 325i altijd wel lui onderin. En merk nu niet echt wat anders.
Maar bovenin merk ik zeker een toename in kracht. En dan heb ik nog niet eens vol gas gereden en zijn 2 of 3.
Wat er in me katalysator zat zat in beide ook los en was helemaal verbrand/verkoold het zat ook zo verstopt dat er maar een zeer kleine opening in zat was de lucht door kon, dat was ongv 1 cm groot.
Volgende op mijn to do list is dus echt centrale vergendeling op afstand aansluiten. Dat gaat hoop ik deze zondag gebeuren.
Ben inmiddels goede vrienden met de monteurs bij de garage, en de eigenaar was ik al goed mee. Als de garage dicht is op de zondagen kan ik gebruik maken van alles wat daar is, gereedschap, brug, las apperaat ect ect dus dat is wel erg aardig van ze.
Heb je de VANOS al gereviseerd? Mijn 325 was ook niet de vlotste, maar sinds de revisie heb ik onderin een behoorlijk stuk meer koppel en ook meer high-end power. Het is nog steeds een 325, maar ik merk een wereld van een verschil. 

||| BMW F36 420i LCI ‘19
Sport |||

-
Nee de vanos heb ik nog niet gereviseerd, hij maakt ook geen geluid dus neem aan dat alles goed zit daar. Het is niet zo dat hij ineens een opdonder krijgt maar merk wel verschil als je bij 2000 toeren in ze 3 gas geeft gaat die maar traag naarvoren.
Als je bijv bij 3000/3500 deselfde hoeveelheid gas geeft in zijn 3 dan is dat echt een verschil.
De 325i is onderin wel lui.
Ik ben wel benieuwd hoeveel pk ik totaal heb. Als er een keer met een groep hier op bimmerportal wat georganizeerd word in zuid holland, voor de rollerbank en afstellen dan zal ik zeker meegaan.
Als je bijv bij 3000/3500 deselfde hoeveelheid gas geeft in zijn 3 dan is dat echt een verschil.
De 325i is onderin wel lui.
Ik ben wel benieuwd hoeveel pk ik totaal heb. Als er een keer met een groep hier op bimmerportal wat georganizeerd word in zuid holland, voor de rollerbank en afstellen dan zal ik zeker meegaan.
-
-
Dankjewel PBMotorsport, ik zal er zeker aan denken binnenkort. Vond je superchargers ook wel interresant.
Vandaag heb ik eindelijk het spy setje kunnen aansluiten... Pfff wat een werk van 1 tot 5 bezig geweest. Kabels gezocht, aangesloten. Toen werkte het niet maar de kabels gaven wel signaal af. Alles nagekeken en geprobeerd en alle kabels liepen goed en zaten op de juiste plek.
Handleiding van spy gepakt om die afstandbedientjes in te leren, dat lukte maar niet. Vervolgens dt spy kastje nagekeken bleek die defect... gelukkig hadden ze op de garage een Spy setje liggen, module kastje met 2 afstandbedieningtjes. Die kabels daarop aangesloten en jawel alles werkte meteen in 1x.
Dus heb nu:
Centrale vergrendeling op afstand
Kofferbak op afstand
Ramen sluiten op afstand
Auto zoekfunctie 3x knipperen met knipperlichten
En op elke optie werken de knipperlichten.
Vandaag heb ik eindelijk het spy setje kunnen aansluiten... Pfff wat een werk van 1 tot 5 bezig geweest. Kabels gezocht, aangesloten. Toen werkte het niet maar de kabels gaven wel signaal af. Alles nagekeken en geprobeerd en alle kabels liepen goed en zaten op de juiste plek.
Handleiding van spy gepakt om die afstandbedientjes in te leren, dat lukte maar niet. Vervolgens dt spy kastje nagekeken bleek die defect... gelukkig hadden ze op de garage een Spy setje liggen, module kastje met 2 afstandbedieningtjes. Die kabels daarop aangesloten en jawel alles werkte meteen in 1x.
Dus heb nu:
Centrale vergrendeling op afstand
Kofferbak op afstand
Ramen sluiten op afstand
Auto zoekfunctie 3x knipperen met knipperlichten
En op elke optie werken de knipperlichten.
-
Hier nog 2 fototjes van zondag in de garage voor het aansluiten van de centrale vergrendeling op afstand.
Edit:
Wil nog een softtophoes aanschaffen en koplampfolie ergens deze maand.
Ik keek op autohoezenonline.nl maar weet niet welke maat ik nodig heb. Ik heb alleen een dakhoes nodig dus denk dat een S wel goed moet zijn?
Edit:
Wil nog een softtophoes aanschaffen en koplampfolie ergens deze maand.
Ik keek op autohoezenonline.nl maar weet niet welke maat ik nodig heb. Ik heb alleen een dakhoes nodig dus denk dat een S wel goed moet zijn?
Laatst gewijzigd door Leen op 24 feb 2020, 18:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: niet werkende link(s) verwijderd.
-
Een vraagje, kan ik van mijn handmatige softop een electrisch softtop of half electrisch dat ik hem alleen hoef los te draaien, is zoiets mogelijk.
Als dat mogelijk is wat heb ik dan allemaal nodig?
Schakelaar, dak motortje, ? ? ?
Ik wil ook cruise control inbouwen liefst OEM of een Retrofit setje weet nie wat dat kost maar is geloof ik te halen bij de dealer.
En einde van de maand me koplampen opnieuw blinderen, die panty eraf.
En een veerpootbrug halen zie veel verschillende ook.
En m3 airducts (rem koelers) een must have voor mij.
Hoop dat deze update's net zo snel kunnen volgen als mijn vorige updates.
Als dat mogelijk is wat heb ik dan allemaal nodig?
Schakelaar, dak motortje, ? ? ?
Ik wil ook cruise control inbouwen liefst OEM of een Retrofit setje weet nie wat dat kost maar is geloof ik te halen bij de dealer.
En einde van de maand me koplampen opnieuw blinderen, die panty eraf.
En een veerpootbrug halen zie veel verschillende ook.
En m3 airducts (rem koelers) een must have voor mij.
Hoop dat deze update's net zo snel kunnen volgen als mijn vorige updates.
Voor de kap heb je denk ik wel wat meer nodig dan enkel een motortje, volgens mij moet je een heel ander framewerk erop hebben?
Mbt je cruisecontrol.. Gewoon even marktplaats of de duitse ebay in de gate houden. Setjes komen vaak rond de 100 euro voorbij. Bij dealer zul je een veelvoud daarvan betalen.
Wat bedoel je precies met m3 brake ducts? Bedoel je de aansluiting tussen je voorbumper naar je wielkast/ remmen?
Mbt je cruisecontrol.. Gewoon even marktplaats of de duitse ebay in de gate houden. Setjes komen vaak rond de 100 euro voorbij. Bij dealer zul je een veelvoud daarvan betalen.
Wat bedoel je precies met m3 brake ducts? Bedoel je de aansluiting tussen je voorbumper naar je wielkast/ remmen?

Current: | E46 330XI | E36 325 cabrio |
Previous: | E46 330D | E36 M3 cabrio | E36 328 | E21 323i |
-
Ohw als er een ander frame erop moet is het wel veel werk.
Cruise control heb ik vaak de module wel gevonden voor +/- 50 euro en een hendeltje voor bij het stuur +/- 15 euro. Maar er moet nog wat meer bij.
De m3 airducts zijn inderdaad voor de aansluiting in je voorbumper tussen je grill en mistlampen in. Deze dingen:
Wist nooit waar die 2 gaten voor waren, en sinds een paar dagen weet ik dat ze daar voor zijn.
Cruise control heb ik vaak de module wel gevonden voor +/- 50 euro en een hendeltje voor bij het stuur +/- 15 euro. Maar er moet nog wat meer bij.
De m3 airducts zijn inderdaad voor de aansluiting in je voorbumper tussen je grill en mistlampen in. Deze dingen:
Wist nooit waar die 2 gaten voor waren, en sinds een paar dagen weet ik dat ze daar voor zijn.
-
Ik zat vandaag te kijken voor een andere remmerij onder me 325i. Heb een paar maanden terug nog nieuwe remblokken voor gemonteerd... maar sinds kort (3 maandjes terug... alleen kon er 2 maanden niet mee rijden vanwege me rechter arm) als ik licht rem begint me stuur te trillen, hoe harder je rijd hoe meer hij trilt als je licht remt en als ik me rem wat beter (verder) indruk gaat het trillen soms weer weg. (Dan nogsteeds rem ik niet hard)
Dus denk dat me schijven om een of andere reden (licht)krom zijn. Ik weet dat toen het nog lekker weer was ik de auto vaak afspoelde met de hoge druk na het rijden. Misschien dat dat me remschijven verpest heeft. Want hard of langdurig remmen doe ik vrijwel nooit.
Echter is dit een nieuwe wereld voor mij en kom van alles tegen.
Zo ben ik Zimmerman geperforeerde remschijven tegen gekomen:
Schijven en remblokken voor totaal: 162.00
En ben ik Brakemax geperforeerde remschijven tegen gekomen:
Brakemax stond onder sportief gebruik en licht circuit gebruik.
Schijven en remmenblokken voor totaal: 183,36
Nu zal je mij niet op het circuit vinden, en me remmen martelen zal ik ook niet. Maar soms wat sportief rijden moet niet erg zijn.
Verder had ik een setje Brembo schijven gevonden maar niet geperforeerd en die waren ook wat goedkoper dat de bovenste 2.
Ik wil toch echt persee geperforeerde remschijven eronder als ik ze toch ga vervangen.
Dus denk dat me schijven om een of andere reden (licht)krom zijn. Ik weet dat toen het nog lekker weer was ik de auto vaak afspoelde met de hoge druk na het rijden. Misschien dat dat me remschijven verpest heeft. Want hard of langdurig remmen doe ik vrijwel nooit.
Echter is dit een nieuwe wereld voor mij en kom van alles tegen.
Zo ben ik Zimmerman geperforeerde remschijven tegen gekomen:
Schijven en remblokken voor totaal: 162.00
En ben ik Brakemax geperforeerde remschijven tegen gekomen:
Brakemax stond onder sportief gebruik en licht circuit gebruik.
Schijven en remmenblokken voor totaal: 183,36
Nu zal je mij niet op het circuit vinden, en me remmen martelen zal ik ook niet. Maar soms wat sportief rijden moet niet erg zijn.
Verder had ik een setje Brembo schijven gevonden maar niet geperforeerd en die waren ook wat goedkoper dat de bovenste 2.
Ik wil toch echt persee geperforeerde remschijven eronder als ik ze toch ga vervangen.