Van de week in de avonduren lekker bezig geweest met de coupe, het plan was om voorbereidingen te treffen om de cruise control te kunnen installeren.
Dashboard uit elkaar gehaald, dashboardkastje eruit en toen trof ik deze teringzooi aan...
Alarminstallatie
Alle draden losgehaald en uit de knoop gehaald
En uiteindelijk alles ontknoopt en gebundeld en vast gezet
Toen verder met het interieurfilter, gelijk meepakken nu alles toch open ligt
Dit beloofd niet veel goeds als je alleen nog maar de deksel open maakt....
.....en het beloofde inderdaad weinig goeds, gadverdamme!
En dan nog het verschil met oud en nieuw
En dan uiteindelijk kunnen we de voorbereidingen gaan treffen voor de cruisecontrol
Voor de massa van de cruisecontrol zitten aan de kabelboom 4 oranje/bruine massadraden, terwijl ik nog maar 2 pinnetjes over heb in het verdeelblok...
.....gelukkig heb ik ooit een zak met heeeeeel veeeeeel e36 boutjes, stekkers en electronica gekocht en daar zat mijn originele redding in
De kabelboom achter het kachelhuis doorgelegd, de massa en de computer aangesloten
De stekker op het koppelingspedaal geklikt, de stekker voor de hendel vastgeklikt en alle losse stekkertjes voor de voeding en de signaaldraden bijgeplugd in het verdeelblok
De hendel zelf
En uiteindelijk de kabel voor de actuator naar buiten geleid door de zekeringkast heen, wat een k..werk is dat om die zekeringkast los te maken, weinig ruimte om te werken.
Ik heb de grote ronde stekker van de actuator afgeknipt en de kabelboom van binnenuit naar buiten gebracht, andersom moeten alle stekkers, van de computer, van de hendel en de koppelingsschakelaar door een piepklein gaatje in de zekeringkast, en dit werkt naar mijn idee beter, morgen de stekker er weer aan solderen en de actuator plaatsen en dan testrijden.
Dit klepje is afgebroken, schade 5 euro bij de dealer, moet er alleen wel 5 dagen op wachten.
Het is zon priegelwerkje dat ik er niet altijd aan gedacht heb om foto's te maken maar heb er toch een paar geschoten, het is ook weinig zichtwerk, alles is weggewerkt straks.
Morgen de cruise afwerken en een begin maken met de elektrische klapraampjes en de PDC.
En na lang zoeken toch mijn houten middenconsole gevonden, 2 kleine barstjes onder de rechter opening voor de knop van de electrische ramen, maar dat is geen probleem aangezien ik met de plannen van de elektrische klapraampjes het gat toch groter moet maken en je er dan bijna niks meer van ziet als het goed is.
Iemand nog tips hoe ik die gaten voor de knoppen groter kan maken zonder de console of de blanke lak te beschadigen?