BMW 130i LCI High Executive. From now on: San Marino Blue
Re: BMW 130i LCI High Executive Nieuwe accu geplaats en inge
Ondanks dat we webpagina totaal niet goed laad op m'n pc, even een update!
Een aantal dingen zijn gebeurd.
- Kabelgoot vernieuwd (onder motorkap, bekend kwaaltje)
- Diffuser gespoten (hoogglans zwart)
- Achterlichten 1 tint gesmoked, Black line vergelijkbaar
- M aero spoiler en in kleur gemonteerd. (ruitenkit gebruikt)
Maakt de achterkant wel af in mijn ogen, dat miste de 1 zeker!
Verder nog een aantal dingetjes gedaan,
- Remblokken achterzijde vervangen (EBC Redstuff)
- Achterlicht pakkingen vernieuwd
- Nieuwe lampen in de achterlichten (alles)
- Nieuwe schroefjes bumpers en luchtfilter. Klein spul zegmaar.
- Anti condens maatregelen in de koplampen, vochtvreter zakjes aan de binnenzijde geplakt.
Een aantal dingen zijn gebeurd.
- Kabelgoot vernieuwd (onder motorkap, bekend kwaaltje)
- Diffuser gespoten (hoogglans zwart)
- Achterlichten 1 tint gesmoked, Black line vergelijkbaar
- M aero spoiler en in kleur gemonteerd. (ruitenkit gebruikt)
Maakt de achterkant wel af in mijn ogen, dat miste de 1 zeker!
Verder nog een aantal dingetjes gedaan,
- Remblokken achterzijde vervangen (EBC Redstuff)
- Achterlicht pakkingen vernieuwd
- Nieuwe lampen in de achterlichten (alles)
- Nieuwe schroefjes bumpers en luchtfilter. Klein spul zegmaar.
- Anti condens maatregelen in de koplampen, vochtvreter zakjes aan de binnenzijde geplakt.
Laatst gewijzigd door -Richard- op 23 jul 2017, 18:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: BMW 130i LCI High Executive M Aero spoiler, blackline, e
Lekker bezig geweest
Wagen ziet er top uit man
Wagen ziet er top uit man
mijn album : viewtopic.php?f=134&t=47790
Goed bezig Ricard! Top
Hoe heb je achter lichten gedaan, folie of met spray?
Ik twijfelde hier ook aan, had begrepen dat dit niet mocht voor APK.
Hoe heb je achter lichten gedaan, folie of met spray?
Ik twijfelde hier ook aan, had begrepen dat dit niet mocht voor APK.
Laat hem APK keuren bij de BMW dealer. Die zullen er vast niet moeilijk over doen, gezien blackline namelijk origineel leverbaar is (wat ik eigenlijk ook nog van plan ben om te kopen, spuiten is niet 100%). Licht opbrengst is imo niets mis mee hoor!
Dus inderdaad, gespoten met backlight spray.
Dus inderdaad, gespoten met backlight spray.
- mieske90
- BimmerPortal Team
Heel dik Richard
Nu nog dikkere velgen eronder en hij is helemaal af
Nu nog dikkere velgen eronder en hij is helemaal af
Bedankt Michel, daar ben ik het helemaal mee eens
Om het weekend goed te beginnen heb ik vandaag nog een kerstboom aan error lampjes mogen verwijderen.
Ik had een aantal storingen die betrekking op de stuurhoek sensor hebben. Je krijgt dan oa de meldingen van: RPA, DSC, EBC en ik had een 3 tal stuurhoek sensor - interne - fouten. Ik had deze verzamelstoring al 1 keer eerder mogen meemaken, maar toen was het verholpen na de auto te stoppen, contact uit, aan, en weer te starten.
Deze keer ging het echter niet zo gemakkelijk en dat hoefde van mij ook niet zozeer, heb liever dat hij het helemaal niet doet
Na wat research hebben een behoorlijk aantal mensen hier problemen mee, er is tegen een hele schappelijke prijs een reparatie kit verkrijgbaar. Die heb ik gevonden op het internet en na het mailen van mijn plaatselijke Dealer kreeg ik het antwoord dat deze zelfs op voorraad was.
Die heb ik dan ook opgehaald en gemonteerd. Het is niet heel lastig maar vergt wel enig gereedschap en geduld (!) omdat het allemaal kunststof én electronica is. Heb van de dealer een handleiding mee gekregen en daar stond ook uitdrukkelijk dat de grootst mogelijke netheid geboden was.
Nou prima, dan ben je bij mij aan het juiste adres. Spul vervangen, stuurhoeken ingeleerd en nulpunt gekalibreerd en meteen maar een testrit van 100km gemaakt, geen storing weer gehad. Ik heb dan ook daadwerkelijk een mechanisch defect gevonden op de encoder schijf (belangrijk). De IR led en sensor was beide niets aan te zien maar zijn gereinigd.
Hier wat plaatjes.
Beschadiging
Reparatie kit bmw number 83192179894
Op aanvraag kan ik ook jou hiermee helpen.
Kosta kwante (blijft interessant voor anderen), schakelkolom vervangen ongeveer 1000 euro.
Deze reparatie was 36 euro en 60 cent, altijd het proberen waard dus.
Om het weekend goed te beginnen heb ik vandaag nog een kerstboom aan error lampjes mogen verwijderen.
Ik had een aantal storingen die betrekking op de stuurhoek sensor hebben. Je krijgt dan oa de meldingen van: RPA, DSC, EBC en ik had een 3 tal stuurhoek sensor - interne - fouten. Ik had deze verzamelstoring al 1 keer eerder mogen meemaken, maar toen was het verholpen na de auto te stoppen, contact uit, aan, en weer te starten.
Deze keer ging het echter niet zo gemakkelijk en dat hoefde van mij ook niet zozeer, heb liever dat hij het helemaal niet doet
Na wat research hebben een behoorlijk aantal mensen hier problemen mee, er is tegen een hele schappelijke prijs een reparatie kit verkrijgbaar. Die heb ik gevonden op het internet en na het mailen van mijn plaatselijke Dealer kreeg ik het antwoord dat deze zelfs op voorraad was.
Die heb ik dan ook opgehaald en gemonteerd. Het is niet heel lastig maar vergt wel enig gereedschap en geduld (!) omdat het allemaal kunststof én electronica is. Heb van de dealer een handleiding mee gekregen en daar stond ook uitdrukkelijk dat de grootst mogelijke netheid geboden was.
Nou prima, dan ben je bij mij aan het juiste adres. Spul vervangen, stuurhoeken ingeleerd en nulpunt gekalibreerd en meteen maar een testrit van 100km gemaakt, geen storing weer gehad. Ik heb dan ook daadwerkelijk een mechanisch defect gevonden op de encoder schijf (belangrijk). De IR led en sensor was beide niets aan te zien maar zijn gereinigd.
Hier wat plaatjes.
Beschadiging
Reparatie kit bmw number 83192179894
Op aanvraag kan ik ook jou hiermee helpen.
Kosta kwante (blijft interessant voor anderen), schakelkolom vervangen ongeveer 1000 euro.
Deze reparatie was 36 euro en 60 cent, altijd het proberen waard dus.
Laatst gewijzigd door -Richard- op 23 jul 2017, 18:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Mooi werk
Spy.
Spy.
mijn album : viewtopic.php?f=134&t=47790
Goed bespaard weer zeg! Top bezig! En de verdere modificaties:
Dat zijn leuke dingen! Maar het is me niet helemaal duidelijk, wat zijn de beschadigingen precies en waardoor is het veroorzaakt. (buiten slijtage natuurlijk) Welk onderdeel is vervangen en wat doet dat onderdeel. Hoop vragen maar ik ben nieuwsgierig, mooi werk zoals altijd weer!
Bekijk hier mijn E92 M3 voorstel topic! | Volg mij op Instagram via @e92m3alpine
Ik heb de codeschijf vervangen. Oorzaak beschadiging blijft altijd een raadsel, onjuiste montage, niet secuur genoeg gemonteerd, kan van alles zijn. om eerlijk te zijn boeit het me ook niet, als hij het weer 8 jaar volhoud dan vind ik het best....
De beschadiging is de streep die niet stopt maar heel vaag weg gesleten is bij de pijlen.
De codeschijf is verantwoordelijk in combinatie met een IR led en een sensor, voor de stuurhoek. Optisch gemeten, dus een verstoring in het code beeld heeft grote gevolgen. De kit bevat een nieuwe codeschijf, optisch element, vet, demontage tool (niet nodig maarja) en pbm's.
Op de valreep van 2016 nog even vlug een kleine mod gedaan. (daarom staan de wijzers ook nog niet 100%)
1M style teller. Moet de achtergrond verlichting en de wijzers nog aanpassen maar het begin is daar.
Zonder M logo want het is geen M
Nu maar weer verder met biertjes drinken,
een succesvol en voorspoedig 2017 gewenst allen!
De beschadiging is de streep die niet stopt maar heel vaag weg gesleten is bij de pijlen.
De codeschijf is verantwoordelijk in combinatie met een IR led en een sensor, voor de stuurhoek. Optisch gemeten, dus een verstoring in het code beeld heeft grote gevolgen. De kit bevat een nieuwe codeschijf, optisch element, vet, demontage tool (niet nodig maarja) en pbm's.
Op de valreep van 2016 nog even vlug een kleine mod gedaan. (daarom staan de wijzers ook nog niet 100%)
1M style teller. Moet de achtergrond verlichting en de wijzers nog aanpassen maar het begin is daar.
Zonder M logo want het is geen M
Nu maar weer verder met biertjes drinken,
een succesvol en voorspoedig 2017 gewenst allen!
Laatst gewijzigd door mieske90 op 02 jan 2017, 20:12, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het qouten van een vorig bericht is niet toegestaan.
Hee naam genoot. Wat een dikke bak zeg.
Echt respect voor al de dingen die je zelf uitvoert. Het topic met veel plezier door gelezen.
Ben benieuwd wat er nog meer gaat komen
Echt respect voor al de dingen die je zelf uitvoert. Het topic met veel plezier door gelezen.
Die spoiler had ik ook en de Blacklines. Past perfect op de 1serie dat is inderdaad net wat hij miste.
Dat ziet er allemaal goed uit Is de aero spoiler een originele BMW of is het een copy ervan ? En hoe zit deze gemonteer , is dit vastgeschroefd (op originele gaten of nieuwe parkers) of vastgeplakt ? Sorry voor de vragen maar zit serieus te kijken naar zo'n spoiler maar heb geen flauw idee wat betreft montage. Thnx alvast
Nulla tenaci invia est via is nu verandert in Aston Martin Q is good for you
E87 130i daily
E46 M3 cabrio fun
E87 130i daily
E46 M3 cabrio fun
Dankjewel!richardt schreef:Hee naam genoot. Wat een dikke bak zeg.
Zit een beetje met mezelf in de knoop dus het zou zomaar kunnen dat ik mijn baan opgeef en terug de schoolbanken in ga. Dat betekend dat ik de auto dan zal moeten verkopen. Maar dat wil ik eigenlijk niet, bepaalde onzekerheid etc.
Maar dat betekend in elk geval wel dat ik de komende tijd minder updates wil doen. Of het lukt is een 2e.
Ja, inderdaad!StefV schreef:Die spoiler had ik ook en de Blacklines. Past perfect op de 1serie dat is inderdaad net wat hij miste.
Het is een copy, maar achteraf had ik liever een originele willen hebben. De pasvorm is 100% maar de spuiter kon er niet zo goed mee overweg en zei dat ik met een originele een stuk mooier resultaat gehad zou hebben. De montage is one-time-only. Het wordt gekit op de originele spoiler en moet dus ook in 1 keer goed. Er kunnen en komen geen schroeven in.Cabrioot schreef:Dat ziet er allemaal goed uit Is de aero spoiler een originele BMW of is het een copy ervan ? En hoe zit deze gemonteer , is dit vastgeschroefd (op originele gaten of nieuwe parkers) of vastgeplakt ? Sorry voor de vragen maar zit serieus te kijken naar zo'n spoiler maar heb geen flauw idee wat betreft montage. Thnx alvast
Om nog even de update te vervolgen:
De teller bij daglicht:
En bij nacht
De wijzers moeten nog rood. Maar hier moet ik nog een goede oplossing voor zoeken hoe ik dit ga aanpakken.
Verder wel erg tevreden mee, heerlijk fris uiterlijk en de wijzerplaten zijn niet al te duur, maar het kan ook snel en probleemloos terug naar OEM.
De kwaliteit van de wijzerplaten is best wel goed, maar kan niet tippen aan de nauwkeurigheid van het originele spul. Dat is niet zo gek natuurlijk.
14-1-2017
Tussen de sneeuwbuien door nog even preventief de vanos solenoids (magneet ventielen) schoon gemaakt
Ultrasoon gereinigd, érg mooi en goed resultaat.
Laatst gewijzigd door -Richard- op 23 jul 2017, 18:47, 4 keer totaal gewijzigd.
Hee Richard,
Ohh moet je hem dan echt verkopen:( Dat is sonde van zo pracht auto waar zo veel liefde in in gestoken.
Kan je hem niet houden en geen dure updates meer uitvoeren haha. Ga je ook wel is naar meetings van dit forum? zou hem graag een keer willen zien
Ohh moet je hem dan echt verkopen:( Dat is sonde van zo pracht auto waar zo veel liefde in in gestoken.
Kan je hem niet houden en geen dure updates meer uitvoeren haha. Ga je ook wel is naar meetings van dit forum? zou hem graag een keer willen zien
Laatst gewijzigd door mieske90 op 11 jan 2017, 21:44, 2 keer totaal gewijzigd.